Page 58 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 58
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Nesi Var?
Konu Organik besinlerin yapısı ve özellikleri
Nişastanın özelliklerini tanıma
Selülozun özelliklerini tanıma
Öğrenme Hedefleri
Glikojenin özelliklerini tanıma
Kitinin özelliklerini tanıma
Materyaller Nişasta, selüloz, glikojen, kitin, hepsi ifadesi yazılı kutular
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte araştırma, esnek gruplama, nesi var tekniği, özetleme, işbirlikli
öğrenme teknikleri kullanılacaktır.
Araştırma: Öğretmen öğrencilerden polisakkarit çeşitleri ile ilgili araştırma
yapmalarını ister. Bu şekilde öğrencilerin konu hakkındaki temel düzey bilgi-
leri hatırlamaları sağlanır.
Esnek Gruplama: Öğrenciler dilerse araştırmasını bireysel, dilerse de grup
hâlinde yapabilir.
Nesi Var Tekniği: Oyunun başında sınıftaki öğrencilerden biri dışarı çıkar.
Sınıfta kalanlar aralarında olayı ya da kavramı belirler. Hangi ipuçlarını ve-
Etkinlik Açıklaması recekleri kararlaştırılır. Daha sonra dışarıdaki öğrenci sınıfa gelir ve farklı öğ-
rencilere “Nesi var?” sorusunu yöneltir. Öğrenciler ipuçlarını verirler. İpuçları
sayısı ve tahminde bulunma hakkını öğrenciler belirler. Bu oyun öğrencilere
bildiklerini eğlenceli bir şekilde gözden geçirme fırsatı verir.
Özetleme: Öğretmen ve öğrenciler ulaştıkları bilgileri özetler. Böylelikle konu
pekiştirilir.
İşbirlikli öğrenme: Grup içinde fikrini ortaya koyar, birlikte ortaya ürün koyar,
başkasını dinleme becerisini oyunla eğlenerek öğrenir ve verilen özelliklere
ait olduğu polisakkarit çeşidi eşleştirir. Konunun öğrenilip öğrenilmediğinin
değerlendirilmesine katkı sağlar.
58