Page 58 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 58

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Nesi Var?

         Konu                        Organik besinlerin yapısı ve özellikleri

                                     Nişastanın özelliklerini tanıma
                                     Selülozun özelliklerini tanıma
         Öğrenme Hedefleri
                                     Glikojenin özelliklerini tanıma
                                     Kitinin özelliklerini tanıma

         Materyaller                 Nişasta, selüloz, glikojen, kitin, hepsi ifadesi yazılı kutular


         Süre                        2 ders saati

                                     Bu etkinlikte araştırma, esnek gruplama, nesi var tekniği, özetleme, işbirlikli
                                     öğrenme teknikleri kullanılacaktır.
                                     Araştırma: Öğretmen öğrencilerden polisakkarit çeşitleri ile ilgili araştırma
                                     yapmalarını ister. Bu şekilde öğrencilerin konu hakkındaki temel düzey bilgi-
                                     leri hatırlamaları sağlanır.
                                     Esnek Gruplama: Öğrenciler dilerse araştırmasını bireysel, dilerse de grup
                                     hâlinde yapabilir.

                                     Nesi  Var  Tekniği:  Oyunun  başında  sınıftaki  öğrencilerden  biri  dışarı  çıkar.
                                     Sınıfta kalanlar aralarında olayı ya da kavramı belirler. Hangi ipuçlarını ve-
         Etkinlik Açıklaması         recekleri kararlaştırılır. Daha sonra dışarıdaki öğrenci sınıfa gelir ve farklı öğ-
                                     rencilere “Nesi var?” sorusunu yöneltir. Öğrenciler ipuçlarını verirler. İpuçları
                                     sayısı ve tahminde bulunma hakkını öğrenciler belirler. Bu oyun öğrencilere
                                     bildiklerini eğlenceli bir şekilde gözden geçirme fırsatı verir.
                                     Özetleme: Öğretmen ve öğrenciler ulaştıkları bilgileri özetler. Böylelikle konu
                                     pekiştirilir.
                                     İşbirlikli öğrenme: Grup içinde fikrini ortaya koyar, birlikte ortaya ürün koyar,
                                     başkasını dinleme becerisini oyunla eğlenerek öğrenir ve verilen özelliklere
                                     ait olduğu polisakkarit çeşidi eşleştirir. Konunun öğrenilip öğrenilmediğinin
                                     değerlendirilmesine katkı sağlar.






















    58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63