Page 61 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Soru soran öğrenci başka öğrencilere de “Nesi var?” diye sorarak özellikleri
verilen polisakkarit çeşidi hakkında bilgi toplar ve elde ettiği bilgilerden yola
çıkarak polisakkkarit çeşidini bulmaya çalışır (SF2).
Öğretmen öğrenci doğru polisakkarit çeşidini bulmuşsa, buna nasıl karar
verdiğini sorar. Aldığı cevaplardan yola çıkarak o polisakkarit çeşidinin özel-
Uygulama Aşamaları liklerini kısaca özetler (SF3).
Eğer öğrenci doğru cevabı bulamamışsa, sıra bir sonraki öğrenciye geçer.
Eğer bir önceki polisakkarit çeşidi seçilmişse bu defa onunla ilgili söylenme-
yen diğer 4 özelliği aralarında belirlerler. Farklı olan bir polisakkarit seçilmiş-
se o polisakkaritle ilgili özellik belirlenir. Bu şekilde etkinlik her bir polisakkarit
için en az ikişer kez denenecek şekilde devam eder ve etkinlik bitirilir.
Öğretmen ders öncesinde üzerinde nişasta, kitin, glikojen, selüloz ve hepsi ifa-
desi yazan kutuları hazırlar (İF3).
Değerlendirmeye başlamadan önce öğrenciler her bir polisakkariti temsil
eden gruplara ayrılır (SF4). Her bir grubun değerlendirmeye katılacağı çalış-
ma masası oluşturulur (FÖOD2).
Her grup için cevaplarını yazacakları farklı kart renkleri belirlenir. Kartlar ve
çalışmayı gerçekleştirecekleri materyaller gruplara dağıtılır (İF4). Grup üye-
lerinden çektikleri bilginin hangi polisakkarite ait olduğunu seçilen renkli karta
Değerlendirme yazarak nişasta, kitin, glikojen, selüloz ve hepsi yazan kutuya atmaları istenir.
Her grup kendi soru kutusundan organik bileşiklerle ilgili bilgi kartını çeker.
Grup üyeleri çekilen kartta yazılı olan bilginin hangi polisakkarit çeşidine ait
olduğunu aralarında tartışır ve belirledikleri cevabı bir temsilci ile üzerlerinde
nişasta, selüloz, glikojen, kitin, hepsi yazan kutularından doğru olduğunu tah-
min ettikleri kutuya atar.
Etkinlik sonunda öğrenciler tek tek kutuları gezerek grup renklerine ait kartlar-
da yazan özellikleri kendini değerlendirme ölçeğini kullanarak doğru ve yanlış
yanıt olarak işaretleyip, doğru kutuya atarlar (ÜF1).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
turma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (öğretmen-akran değer-
Kullanılan Evrensel Tasarım
Ögeleri lendirmesi, alternatif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, inte-
raktif uygulamalar vb.)
61