Page 61 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                     Soru soran öğrenci başka öğrencilere de “Nesi var?” diye sorarak özellikleri
                                     verilen polisakkarit çeşidi hakkında bilgi toplar ve elde ettiği bilgilerden yola
                                     çıkarak polisakkkarit çeşidini bulmaya çalışır (SF2).
                                     Öğretmen  öğrenci  doğru  polisakkarit  çeşidini  bulmuşsa,  buna  nasıl  karar
                                     verdiğini sorar. Aldığı cevaplardan yola çıkarak o polisakkarit çeşidinin özel-
         Uygulama Aşamaları          liklerini kısaca özetler (SF3).
                                     Eğer  öğrenci  doğru  cevabı  bulamamışsa,  sıra  bir  sonraki  öğrenciye  geçer.
                                     Eğer bir önceki polisakkarit çeşidi seçilmişse bu defa onunla ilgili söylenme-
                                     yen diğer 4 özelliği aralarında belirlerler. Farklı olan bir polisakkarit seçilmiş-
                                     se o polisakkaritle ilgili özellik belirlenir. Bu şekilde etkinlik her bir polisakkarit
                                     için en az ikişer kez denenecek şekilde devam eder ve etkinlik bitirilir.



                                     Öğretmen ders öncesinde üzerinde nişasta, kitin, glikojen, selüloz ve hepsi ifa-
                                     desi yazan kutuları hazırlar (İF3).
                                     Değerlendirmeye  başlamadan  önce  öğrenciler  her  bir  polisakkariti  temsil
                                     eden gruplara ayrılır (SF4). Her bir grubun değerlendirmeye katılacağı çalış-
                                     ma masası oluşturulur (FÖOD2).
                                     Her grup için cevaplarını yazacakları farklı kart renkleri belirlenir. Kartlar ve
                                     çalışmayı gerçekleştirecekleri materyaller gruplara dağıtılır (İF4). Grup üye-
                                     lerinden çektikleri bilginin hangi polisakkarite ait olduğunu seçilen renkli karta
         Değerlendirme               yazarak nişasta, kitin, glikojen, selüloz ve hepsi yazan kutuya atmaları istenir.
                                     Her  grup  kendi  soru  kutusundan  organik  bileşiklerle  ilgili  bilgi  kartını  çeker.
                                     Grup üyeleri çekilen kartta yazılı olan bilginin hangi polisakkarit çeşidine ait
                                     olduğunu aralarında tartışır ve belirledikleri cevabı bir temsilci ile üzerlerinde
                                     nişasta, selüloz, glikojen, kitin, hepsi yazan kutularından doğru olduğunu tah-
                                     min ettikleri kutuya atar.
                                     Etkinlik sonunda öğrenciler tek tek kutuları gezerek grup renklerine ait kartlar-
                                     da yazan özellikleri kendini değerlendirme ölçeğini kullanarak doğru ve yanlış
                                     yanıt olarak işaretleyip, doğru kutuya atarlar (ÜF1).


                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri

                                        • Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
                                       turma
                                        • Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (öğretmen-akran  değer-
         Kullanılan Evrensel Tasarım
         Ögeleri                       lendirmesi, alternatif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                        • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
                                       görsel vb.)
                                        • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, inte-
                                       raktif uygulamalar vb.)








                                                                                                         61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66