Page 64 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     SF3: Sorular ihtiyaç duyan öğrencilere yazılı olarak verilebilir.

                                     SF4: Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireysel ya da grupla ça-
         Süreç                       lışmayı tercih edebilirler.
                                     SF5:  Öğretmen özetlemeyi sunuş yoluyla yapabilir, zihin haritası oluşturabi-
                                     lir, poster hazırlayabilir. Öğretmen hücre alt birimleri ve bu birimlerin işlevleri
                                     arasındaki ilişkileri düşün-eşleş-paylaş, köşeleme  araştırma, bağımsız çalış-
                                     ma, proje tabanlı öğrenme yöntem/tekniklerini kullanarak da uygulayabilir.



                                     ÜF1: Öğrenciler araştırma raporlarını yazılı, Braille yazılı, ses kaydı alarak
                                     dijital ortamda kaydederek hazırlayabilirler.
                                     ÜF2:  Organel  modelleri  oyun  hamurları  ile  yapılabilir,  kâğıt  malzemelerle
                                     hazırlanabilir, legolarla modellenebilir, üç boyutlu olarak tasarlanabilir. Öğ-
                                     retmen destekleme ihtiyacı olan öğrenciler için oluşturulan modellerin yapı-
                                     lışını anlatan sesli betimlemeleri öğrencilerle paylaşabilir, modellerin video-
                                     sunu video model kullanarak etkileşimli tahtaya yansıtabilir.
         Ürün                        ÜF3:  Öğrenciler araştırma ve modellemelerini sınıfta sunuş yoluyla sunabilir,
                                     poster hazırlayabilir, üç boyutlu materyaller hazırlayabilir, dijital içerik geliş-
                                     tirebilir, proje hazırlayabilir,  makale yazabilir, farklı web 2.0 araçları seçerek
                                     ürünler geliştirilebilir.
                                     ÜF4: Alternatif değerlendirme amacıyla kendini izleme formları veya akran
                                     değerlendirme formları kullanılabilir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrencileri
                                     değerlendirmek amacı ile sözlü sunum yapması istenebilir, öğretmen rehber-
                                     liğinde akran değerlendirmesi yapılabilir, öğretmen tarafından değerlendir-
                                     me yapılabilir.


                                     FÖOD1:  Araştırma merkezine fiziksel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler
                                     kolay hareket edilecek şekilde yerleştirilebilirler. Öğrencilerin birbirini rahat-
                                     lıkla görebileceği ve duyabileceği bir oturma düzeni oluşturulabilir. Öğren-
         Fiziksel Öğrenme Ortamı
         Düzenlemeleri               cilerin modelleme işleminde kullanacakları materyallere erişimini kolaylaş-
                                     tıracak ve materyallerin düzenli kullanımı sağlayacak sepetler ya da masa
                                     üstü çekmeceleri kullanılabilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için mater-
                                     yalin üzerine ne amaçla kullanılacağını içeren isim etiketleri yapıştırılabilir.






















    64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69