Page 64 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF3: Sorular ihtiyaç duyan öğrencilere yazılı olarak verilebilir.
SF4: Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireysel ya da grupla ça-
Süreç lışmayı tercih edebilirler.
SF5: Öğretmen özetlemeyi sunuş yoluyla yapabilir, zihin haritası oluşturabi-
lir, poster hazırlayabilir. Öğretmen hücre alt birimleri ve bu birimlerin işlevleri
arasındaki ilişkileri düşün-eşleş-paylaş, köşeleme araştırma, bağımsız çalış-
ma, proje tabanlı öğrenme yöntem/tekniklerini kullanarak da uygulayabilir.
ÜF1: Öğrenciler araştırma raporlarını yazılı, Braille yazılı, ses kaydı alarak
dijital ortamda kaydederek hazırlayabilirler.
ÜF2: Organel modelleri oyun hamurları ile yapılabilir, kâğıt malzemelerle
hazırlanabilir, legolarla modellenebilir, üç boyutlu olarak tasarlanabilir. Öğ-
retmen destekleme ihtiyacı olan öğrenciler için oluşturulan modellerin yapı-
lışını anlatan sesli betimlemeleri öğrencilerle paylaşabilir, modellerin video-
sunu video model kullanarak etkileşimli tahtaya yansıtabilir.
Ürün ÜF3: Öğrenciler araştırma ve modellemelerini sınıfta sunuş yoluyla sunabilir,
poster hazırlayabilir, üç boyutlu materyaller hazırlayabilir, dijital içerik geliş-
tirebilir, proje hazırlayabilir, makale yazabilir, farklı web 2.0 araçları seçerek
ürünler geliştirilebilir.
ÜF4: Alternatif değerlendirme amacıyla kendini izleme formları veya akran
değerlendirme formları kullanılabilir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrencileri
değerlendirmek amacı ile sözlü sunum yapması istenebilir, öğretmen rehber-
liğinde akran değerlendirmesi yapılabilir, öğretmen tarafından değerlendir-
me yapılabilir.
FÖOD1: Araştırma merkezine fiziksel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler
kolay hareket edilecek şekilde yerleştirilebilirler. Öğrencilerin birbirini rahat-
lıkla görebileceği ve duyabileceği bir oturma düzeni oluşturulabilir. Öğren-
Fiziksel Öğrenme Ortamı
Düzenlemeleri cilerin modelleme işleminde kullanacakları materyallere erişimini kolaylaş-
tıracak ve materyallerin düzenli kullanımı sağlayacak sepetler ya da masa
üstü çekmeceleri kullanılabilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için mater-
yalin üzerine ne amaçla kullanılacağını içeren isim etiketleri yapıştırılabilir.
64