Page 65 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 65
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Hücre Fabrikası
Konu Bilim/biyoloji-hücre yapısı ve işlevi
Hücrenin temel yapılarını ve bunların işlevlerini öğrenme
Öğrenme Hedefleri Hücresel yapıların insan toplumundaki benzer yapılarla analojileri
kurularak tanımlama
Hücrenin yapısını gösteren posterler ve diyagramlar
EBA içerikleri
Renkli kâğıtlar, makas, yapıştırıcı, işaretleyiciler
Materyaller
Renkli oyun hamurları
Bilgisayarlar veya tabletler (dijital araştırma için)
Hücre yapısı ve işlevleri hakkında bilgiler içeren kitaplar ve el broşürleri
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte doğrudan anlatım, soru-cevap, araştırma merkezleri kullanıla-
caktır.
Doğrudan Anlatım: Görsellerden yola çıkılarak öğretmen tarafından hücreyi
meydana getiren temel yapıları, bunların işlevleri ve hücrelerin gerçekleştir-
diği görevleri açıklanır.
Soru-Cevap Yöntemi/Özetleme: Öğretmen “hücresel yapının özellikleri ve
Etkinlik Açıklaması hücrenin görevleri” ile ilgili sorular sorarak aldığı cevaplar doğrultusunda
hücresel yapılar arasındaki benzerlik ve farklılıklar ile ilgili önemli noktalara
vurgu yapar, hataları düzeltir ve yanıtları tahtaya yazarak özetler.
Araştırma Merkezleri: Öğrenciler rastlantısal olarak 4 farklı gruba ayrılır ve
kurulan 4 merkez üzerinden öğrenciler sırayla çalışmaları konusunda bilgi-
lendirilir. Öğrenciler sırayla merkezleri takip ederek hücre fabrikasına hazır-
lık yapar.
Öğretmen bugün hep birlikte bir fabrika inşa edeceğiz diyerek bu fabrikanın
adının “Hücre Fabrikası” olacağını belirtir. Etkinlik kapsamında hücrenin yapı
ve özellikleri konusunu işleyeceklerini ifade ederek; hücreyi meydana getiren
temel yapıları, bunların işlevlerini ve hücrelerin gerçekleştirdiği görevleri an-
latarak derse giriş yapar (SF1).
Uygulama Süreci Anlatılanların pekiştirilmesi, görsellerin detaylarının anlaşılabilmesi ve konu
üzerinde derinlik kazanabilmesi için hücrenin iç yapısını oluşturan birimleri
tek tek şekilleriyle birlikte ifade eder (SF2). Ardından öğrencilere hücresel
yapının özellikleri ve hücrenin görevleri hakkında sorular sorulur (SF3). Ge-
len doğru cevaplar anında pekiştirilir, yanlış yanıtlar ise anında düzeltilerek
doğru yanıtlar verilir ve tahtaya yazılır (İF1).
65