Page 65 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 65

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Hücre Fabrikası
         Konu                        Bilim/biyoloji-hücre yapısı ve işlevi
                                     Hücrenin temel yapılarını ve bunların işlevlerini öğrenme
         Öğrenme Hedefleri           Hücresel yapıların insan toplumundaki benzer yapılarla analojileri
                                     kurularak tanımlama

                                     Hücrenin yapısını gösteren posterler ve diyagramlar
                                     EBA içerikleri
                                     Renkli kâğıtlar, makas, yapıştırıcı, işaretleyiciler
         Materyaller
                                     Renkli oyun hamurları
                                     Bilgisayarlar veya tabletler (dijital araştırma için)
                                     Hücre yapısı ve işlevleri hakkında bilgiler içeren kitaplar ve el broşürleri

         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte doğrudan anlatım, soru-cevap, araştırma merkezleri kullanıla-
                                     caktır.
                                     Doğrudan Anlatım: Görsellerden yola çıkılarak öğretmen tarafından hücreyi
                                     meydana getiren temel yapıları, bunların işlevleri ve hücrelerin gerçekleştir-
                                     diği görevleri açıklanır.

                                     Soru-Cevap  Yöntemi/Özetleme:  Öğretmen  “hücresel  yapının  özellikleri  ve
         Etkinlik Açıklaması         hücrenin  görevleri”  ile  ilgili  sorular  sorarak  aldığı  cevaplar  doğrultusunda
                                     hücresel yapılar arasındaki benzerlik ve farklılıklar ile ilgili önemli noktalara
                                     vurgu yapar, hataları düzeltir ve yanıtları tahtaya yazarak özetler.
                                     Araştırma Merkezleri: Öğrenciler rastlantısal olarak 4 farklı gruba ayrılır ve
                                     kurulan 4 merkez üzerinden öğrenciler sırayla çalışmaları konusunda bilgi-
                                     lendirilir. Öğrenciler sırayla merkezleri takip ederek hücre fabrikasına hazır-
                                     lık yapar.

                                     Öğretmen bugün hep birlikte bir fabrika inşa edeceğiz diyerek bu fabrikanın
                                     adının “Hücre Fabrikası”  olacağını belirtir. Etkinlik kapsamında hücrenin yapı
                                     ve özellikleri konusunu işleyeceklerini ifade ederek; hücreyi meydana getiren
                                     temel yapıları, bunların işlevlerini ve hücrelerin gerçekleştirdiği görevleri an-
                                     latarak derse giriş yapar (SF1).
         Uygulama Süreci             Anlatılanların pekiştirilmesi, görsellerin detaylarının anlaşılabilmesi ve konu
                                     üzerinde derinlik kazanabilmesi için hücrenin iç yapısını oluşturan birimleri
                                     tek tek şekilleriyle birlikte ifade eder  (SF2). Ardından öğrencilere hücresel
                                     yapının özellikleri ve hücrenin görevleri hakkında sorular sorulur (SF3).  Ge-
                                     len doğru cevaplar anında pekiştirilir, yanlış yanıtlar ise anında düzeltilerek
                                     doğru yanıtlar verilir ve tahtaya yazılır (İF1).









                                                                                                         65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70