Page 70 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 70

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
         Etkinlik Adı                Kim Geçer?

         Konu                        Hücre zarında pasif taşıma
                                     Hücre zarında madde geçişlerini öğrenme.
                                     Hücre zarında pasif taşımayı öğrenme.
         Öğrenme Hedefleri           Hücre zarında pasif taşımanın kurallarını öğrenme.

                                     Hücre zarından difüzyon ile geçebilecek molekülleri öğrenme.
                                     Hücre zarından hangi moleküllerin geçebileceğini öğrenme.

                                     KWL formları
                                     Petri kabı
         Materyaller                 Gıda boyası
                                     Videolar

                                     Tebeşir
         Süre                        2 ders saati
                                     KWL: Öğrencilerin derse geçiş yapmadan önce derse güdülenmeleri ve öz
                                     değerlendirmelerini yapabilmeleri için ne biliyorum, ne öğrenmek istiyorum,
                                     ne öğrendim sorularından oluşan bir form oluşturulur, ders öncesinde öğren-
                                     cilere dağıtılır.

                                     Gözlem ve Tartışma: Öğretmen tarafından temin edilen sebzeler tuzlu suya
                                     bırakılır. Öğrencilerden sebzelerin büzüşmesini gözlemlemeleri ve sıra arka-
                                     daşlarıyla tartışmaları istenir.
                                     Deney: Öğretmen öğrencilere petri kabı, su ve gıda boyası vererek boyanın
                                     nasıl dağıldığını gözlemlemelerini ve kaydetmelerini ister. Bu bir basit difüz-
                                     yon deneyidir.

         Etkinlik Açıklaması         Kavram Karikatürleri ve Doğrudan Anlatım: Öğretmen  tartışmalar  sonu-
                                     cunda öğrencilerin elde ettiği bilgileri tahtaya kavram karikatürleri çizerek
                                     izah eder ve bilgileri görselden de faydalanarak özetler.
                                     Video ile Öğretim: Öğretmen öğrencilere hücrenin yapısını anlatan bir video
                                     izletir, beraberinde kanal proteinlerinin ve taşıyıcı proteinlerin kolaylaştırıl-
                                     mış difüzyonu nasıl sağladığına dikkat çeker.
                                     Rol Oynama: Öğretmen öğrencilere molekülleri canlandıracaklarını söyler
                                     ve öğrenciler rolleri paylaşır. Öğretmen yere kesikli çizgi çizerek molekül rolü-
                                     ne giren öğrencilerden rolüne girdikleri molekülün büyüklüğünü göz önünde
                                     bulundurarak çizgiyi geçmelerini ya da geçmemelerini söyler. Geçebildilerse
                                     neden  geçtiklerini,  geçemedilerse  neden  geçemediklerini  ifade  etmelerini
                                     ister.
                                     Öğretmen tarafından bu derste hücre zarında pasif taşımayı öğrenecekleri
         Uygulama Aşamaları
                                     bilgisi öğrencilerle paylaşılır.





    70
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75