Page 75 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 75
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Atomdan Canlıya
Konu Tek hücreli ve çok hücreli canlılarda organizasyon basamakları
Tek hücreli canlıların organizasyon basamaklarını sıralama
Öğrenme Hedefleri
Çok hücreli canlıların organizasyon basamaklarını sıralama
Tek hücreli ve çok hücreli canlı görselleri, Tek Hücreli/Çok hücreli canlı ifadesi
yazılı kartlar, atom, molekül, organel, hücre, doku, organ, sistem, organiz-
Materyaller ma ifadesi yazılı kartlar, atomdan canlıya tercih tablosu, organizasyon ba-
samaklarının karışık numaralandığı çalışma kağıdı, kendini değerlendirme
çizelgesi
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru- cevap, özetleme, doğrudan anlatım, modelleme yöntemi,
tercih panosu yöntemleri kullanılacaktır.
Soru-Cevap: Derse başlamadan önce hazırlanan “Tek Hücreli” ve “Çok Hüc-
reli” yazılı kartlar öğrencilere dağıtılır. Öğrencilere çeşitli hücresel yapılara
sahip canlıların görselleri gösterilir. Onlardan görsele bakıp gördükleri can-
lının tek hücreli olduğunu düşünüyorlarsa “Tek Hücreli”, çok hücreli olduğunu
düşünüyorlarsa “Çok Hücreli” yazan kartı kaldırmalarının istendiği söylene-
rek öğrencilerin hazır bulunuşluk durumları gözlemlenir.
Özetleme: Öğretmen “Tek Hücreli Canlıların Organizasyon” bilgilerini ve “Çok
Hücreli Canlıların Organizasyon” bilgilerini öğrencilerle paylaşır.
Etkinlik Açıklaması
Doğrudan Anlatım: Görseller kullanılarak yapılan bu etkinlik tamamlandık-
tan sonra öğretmen örnekleri çeşitlendirerek, tek veya çok hücreli canlıları ve
bu canlıların özelliklerini öğrencilere sözel olarak özetler.
Modelleme: Görsellerden yola çıkılarak öğretmen tarafından hazırlanan se-
kiz adet iç içe geçecek halka ile hücrelerin organizasyon basamakları model-
lenir. Bu modelleme sürecinde öğretmen her bir organizasyon basamağının
oluşumunu doğrudan anlatım yöntemi ile öğrencilere aktarır.
Tercih Panosu: Öğrenci hücresel organizasyon basamaklarını ifade etmeyi
kendi ilgi ve yeteneklerine göre seçecek, oluşturduğu ürünleri arkadaşları ile
paylaşacaktır.
Derse başlamadan önce hazırlanan “Tek Hücreli” ve “Çok Hücreli” yazılı kart-
lar öğrencilere dağıtılır (İF1). Öğrencilere çeşitli hücresel yapılara sahip can-
lıların görselleri gösterilir. Öğrencilerden görsele bakıp gördükleri canlının
Uygulama Aşamaları
tek hücreli olduğunu düşünüyorlarsa “Tek Hücreli”, çok hücreli olduğunu dü-
şünüyorlarsa “Çok Hücreli” yazan kartı kaldırmalarının istendiği söylenerek
öğrencilerin hazır bulunuşluk durumları gözlemlenir (ÜF1).
75