Page 75 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 75

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
         Etkinlik Adı                Atomdan Canlıya
         Konu                        Tek hücreli ve çok hücreli canlılarda organizasyon basamakları

                                     Tek hücreli canlıların organizasyon basamaklarını sıralama
         Öğrenme Hedefleri
                                     Çok hücreli canlıların organizasyon basamaklarını sıralama

                                     Tek hücreli ve çok hücreli canlı görselleri, Tek Hücreli/Çok hücreli canlı ifadesi
                                     yazılı kartlar, atom, molekül, organel, hücre, doku, organ, sistem, organiz-
         Materyaller                 ma ifadesi yazılı kartlar, atomdan canlıya tercih tablosu, organizasyon ba-
                                     samaklarının karışık numaralandığı çalışma kağıdı, kendini değerlendirme
                                     çizelgesi

         Süre                        2 ders saati

                                     Bu etkinlikte soru- cevap, özetleme, doğrudan anlatım, modelleme yöntemi,
                                     tercih panosu yöntemleri kullanılacaktır.

                                     Soru-Cevap: Derse başlamadan önce hazırlanan “Tek Hücreli” ve “Çok Hüc-
                                     reli” yazılı kartlar öğrencilere dağıtılır. Öğrencilere çeşitli hücresel yapılara
                                     sahip canlıların görselleri gösterilir. Onlardan görsele bakıp gördükleri can-
                                     lının tek hücreli olduğunu düşünüyorlarsa “Tek Hücreli”, çok hücreli olduğunu
                                     düşünüyorlarsa “Çok Hücreli” yazan kartı kaldırmalarının istendiği söylene-
                                     rek öğrencilerin hazır bulunuşluk durumları gözlemlenir.
                                     Özetleme: Öğretmen “Tek Hücreli Canlıların Organizasyon” bilgilerini ve “Çok
                                     Hücreli Canlıların Organizasyon” bilgilerini öğrencilerle paylaşır.
         Etkinlik Açıklaması
                                     Doğrudan Anlatım: Görseller kullanılarak yapılan bu etkinlik tamamlandık-
                                     tan sonra öğretmen örnekleri çeşitlendirerek, tek veya çok hücreli canlıları ve
                                     bu canlıların özelliklerini öğrencilere sözel olarak özetler.

                                     Modelleme: Görsellerden yola çıkılarak öğretmen tarafından hazırlanan se-
                                     kiz adet iç içe geçecek halka ile hücrelerin organizasyon basamakları model-
                                     lenir. Bu modelleme sürecinde öğretmen her bir organizasyon basamağının
                                     oluşumunu doğrudan anlatım yöntemi ile öğrencilere aktarır.

                                     Tercih Panosu: Öğrenci hücresel organizasyon basamaklarını ifade etmeyi
                                     kendi ilgi ve yeteneklerine göre seçecek, oluşturduğu ürünleri arkadaşları ile
                                     paylaşacaktır.


                                     Derse başlamadan önce hazırlanan “Tek Hücreli” ve “Çok Hücreli” yazılı kart-
                                     lar öğrencilere dağıtılır (İF1). Öğrencilere çeşitli hücresel yapılara sahip can-
                                     lıların  görselleri  gösterilir.  Öğrencilerden  görsele  bakıp  gördükleri  canlının
         Uygulama Aşamaları
                                     tek hücreli olduğunu düşünüyorlarsa “Tek Hücreli”, çok hücreli olduğunu dü-
                                     şünüyorlarsa “Çok Hücreli” yazan kartı kaldırmalarının istendiği söylenerek
                                     öğrencilerin hazır bulunuşluk durumları gözlemlenir (ÜF1).










                                                                                                         75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80