Page 73 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 73
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 10
TEMA: ORGANİZASYON
Etkinliğe Dönüştürülecek 9.2.8. Hücreden doku, organ ve sistemlerin organizasyonuyla ilgili tümeva-
Öğrenme Çıktıları rımsal akıl yürütebilme
a) Hücreden doku, organ ve sistemlerin organizasyonuyla ilgili örüntü bulur.
Basamaklandırılmış Bilgi
Birimleri b) Oluşturduğu örüntüden yola çıkarak doku, organ ve sistemlerin organi-
zasyonuyla ilgili genellemeler yapar.
Ön Koşul Beceriler/Temel Hücre-doku-organ-sistem-organizma-organizasyon ilişkisine dair temel
Kabuller bilgileri 4 ve 5. sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul edilmektedir.
Tek hücreli canlılardaki organizasyon ile çok hücreli canlılardaki organizas-
Tema Bazlı Öğrenci yonu ayrıştırmada güçlük çekebilir.
İhtiyaçları Organizasyon sürecinde hücrelerin farklılaşarak değişik dokulara nasıl dö-
nüştüğünü anlama konusunda güçlük çekebilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: “Tek Hücreli ” ve “Çok Hücreli” ifadesi yazılı kartlar öğrenci gereksinimi-
ne göre yazı puntoları büyütülerek kullanılabilir, ifadeler kabartma harflerle
hazırlanabilir, uygun seslerle desteklenebilir, ifade kartları tutmayı kolaylaş-
tırıcı ekstra aparatlarla desteklenebilir. “Tek Hücreli ” ve “ Çok Hücreli” ifade-
leri için dokunulabilir modeller hazırlanabilir.
İF2: Atom, molekül, organel, hücre, doku, organ, sistem, organizma ifadesi
yazılı kartlar öğrenci gereksinimine göre yazı puntoları büyütülerek kullanıla-
bilir, ifadeler kabartma harflerle hazırlanabilir, uygun seslerle desteklenebilir,
ifade kartları tutmayı kolaylaştırıcı ekstra aparatlarla desteklenebilir.
İF3: Şarkı yapay zekâ araçları ile hazırlanabilir. Şarkı söyleme etkinliğinde
İçerik ihtiyaç duyan öğrenciler için şarkı sözleri etkileşimli tahtada paylaşılabilir,
dijital ortama aktarılan şarkılar için alt yazı seçeneği eklenebilir.
İF4: Çalışma kağıtları yazı puntoları büyütülerek hazırlanabilir, dijital or-
tamda hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilip kayıt altına alınarak din-
letilebilir. Çalışma kağıtları üzerinde yapılacak işaretlemeler/alınacak notlar
dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir, ihtiyacı olan öğrencilere faz-
ladan süre verilebilir.
İF5: Tek ve çok hücreli canlı görselleri gerçek canlı görsellerinden seçilebilir,
etkileşimli tahtada büyütülerek yansıtılabilir, sesli betimlemelerle desteklene-
bilir. Görseller öğrenci ile bireysel olarak (görsel kartları/tablet ortamı) pay-
laşılabilir.
73