Page 73 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 73

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 10

        TEMA: ORGANİZASYON
         Etkinliğe Dönüştürülecek    9.2.8. Hücreden doku, organ ve sistemlerin organizasyonuyla ilgili tümeva-
         Öğrenme Çıktıları           rımsal akıl yürütebilme
                                     a) Hücreden doku, organ ve sistemlerin organizasyonuyla ilgili örüntü bulur.
         Basamaklandırılmış Bilgi
         Birimleri                   b) Oluşturduğu örüntüden yola çıkarak doku, organ ve sistemlerin organi-
                                     zasyonuyla ilgili genellemeler yapar.
         Ön Koşul Beceriler/Temel    Hücre-doku-organ-sistem-organizma-organizasyon ilişkisine dair temel
         Kabuller                    bilgileri 4 ve 5. sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul edilmektedir.


                                     Tek hücreli canlılardaki organizasyon ile çok hücreli canlılardaki organizas-
         Tema Bazlı Öğrenci          yonu ayrıştırmada güçlük çekebilir.
         İhtiyaçları                 Organizasyon sürecinde hücrelerin farklılaşarak değişik dokulara nasıl dö-
                                     nüştüğünü anlama konusunda güçlük çekebilir.


                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: “Tek Hücreli ” ve “Çok Hücreli” ifadesi yazılı kartlar öğrenci gereksinimi-
                                     ne göre yazı puntoları büyütülerek kullanılabilir, ifadeler kabartma harflerle
                                     hazırlanabilir, uygun seslerle desteklenebilir, ifade kartları tutmayı kolaylaş-
                                     tırıcı ekstra aparatlarla desteklenebilir.  “Tek Hücreli ” ve “ Çok Hücreli” ifade-
                                     leri için dokunulabilir modeller hazırlanabilir.
                                     İF2: Atom, molekül,  organel, hücre, doku, organ,  sistem, organizma ifadesi
                                     yazılı kartlar öğrenci gereksinimine göre yazı puntoları büyütülerek kullanıla-
                                     bilir, ifadeler kabartma harflerle hazırlanabilir, uygun seslerle desteklenebilir,
                                     ifade kartları tutmayı kolaylaştırıcı ekstra aparatlarla desteklenebilir.

                                     İF3: Şarkı yapay zekâ araçları ile hazırlanabilir. Şarkı söyleme etkinliğinde
         İçerik                      ihtiyaç  duyan  öğrenciler  için  şarkı  sözleri  etkileşimli  tahtada  paylaşılabilir,
                                     dijital ortama aktarılan şarkılar için alt yazı seçeneği eklenebilir.
                                     İF4:  Çalışma  kağıtları  yazı  puntoları  büyütülerek  hazırlanabilir,  dijital  or-
                                     tamda hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilip kayıt altına alınarak din-
                                     letilebilir. Çalışma kağıtları üzerinde yapılacak işaretlemeler/alınacak notlar
                                     dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir, ihtiyacı olan öğrencilere faz-
                                     ladan süre verilebilir.
                                     İF5: Tek ve çok hücreli canlı görselleri gerçek canlı görsellerinden seçilebilir,
                                     etkileşimli tahtada büyütülerek yansıtılabilir, sesli betimlemelerle desteklene-
                                     bilir. Görseller öğrenci ile bireysel olarak (görsel kartları/tablet ortamı) pay-
                                     laşılabilir.











                                                                                                         73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78