Page 68 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 68

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



           ETKİNLİK 9

        TEMA: ORGANİZASYON
         Etkinliğe Dönüştürülecek    BİY.9.2.7. Küçük moleküllerin hücre zarından pasif taşımayla geçişi ile ilgili
         Öğrenme Çıktıları           deney yapabilme
                                     a) Difüzyon ve ozmos olaylarına ilişkin deney tasarlar.
         Basamaklandırılmış Bilgi
         Birimleri                   b) Difüzyon ve ozmosun günlük hayattaki etkilerini açıklamak için
                                     tasarladığı deneyde ölçme ve veri analizi yapar.

         Ön Koşul Beceriler/Temel    Ökaryot hücrelerin üç temel kısmından birinin hücre zarı olduğu bilgisini
         Kabuller                    7.sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul edilmektedir.

                                     Öğrenciler hücre zarından madde geçişlerini öğrenmede güçlük çekebilirler.
                                     Öğrenciler hücre zarından madde geçişlerinin çeşitlerini ayırt etmede ve
                                     algılamada güçlük çekebilirler.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları                 Öğrenciler hücre zarından geçişinde etkili olan kuralları anlamada güçlük
                                     çekebilirler.

                                     Öğrenciler difüzyonun diğer geçişlerden farkını anlamada güçlük
                                     çekebilirler.

                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1: KWL formu yazı puntoları büyütülerek hazırlanabilir,  kabartma harflerle
                                     desteklenebilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve seslendirilebilir. İhtiyaç duyan
                                     öğrencilerin işaretlemelerini dijital ortamda yapmaları sağlanabilir.

                                     İF2: Gözlem formunun yazı puntoları büyütülebilir, kabartma harflerle yazı-
                                     labilir, sesli betimlenebilir, dijital ortamda hazırlanabilir. Öğrencilerin işaretle-
         İçerik
                                     melerini dijital ortamda yapmaları sağlanabilir.
                                     İF3: Bilgi kartları hazırlanırken yazı puntoları büyütülebilir, dokunsallaştırıla-
                                     bilir, kabartma harf kullanılabilir, sesli betimleme yapılabilir, kartlar tutmayı
                                     kolaylaştırıcı aparatlarla desteklenebilir ve şekil-zemin zıtlığı dikkate alına-
                                     bilir.
                                     SF1: Sebzelerin büzüşmesini gözlemlerken ihtiyaç duyan öğrenciler için sü-
                                     reç betimlenebilir. Difüzyon ile ilgili deney videoları izletilebilir, videolara alt
                                     yazı eklenebilir, video oynatma hızı öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir.
                                     SF2: Difüzyon ile ilgili bilgiler sunuş yoluyla öğrencilerle paylaşılabilir, sunu
                                     dijital ortama aktarılarak öğrencilerle paylaşılabilir. Difüzyonu anlatan bilgi
                                     kartları hazırlanabilir, dokunsal özellikleri artırılabilir. EBA ya da OGM Ma-
                                     teryaldeki ilgili dijital içerikler izletilebilir.
         Süreç                       SF3: Boyanın dağılmasını gözlemlerken ihtiyaç duyan öğrenciler için süreç
                                     betimlenebilir. Difüzyon ile ilgili deney videoları izletilebilir, videolara alt yazı
                                     eklenebilir, video oynatma hızı öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir.
                                     SF4: Farklı malzemeler kullanarak difüzyon deneyi yapılmasına fırsat verilir.
                                     Bireysel  çalışmak  isteyen  öğrencilere  imkan  tanınır,  grup  hâlinde  çalışmak
                                     isteyenlerin grup oluşturmaları sağlanır. Difüzyon ile ilgili yeni planlanan de-
                                     ney diğer öğrencilerle paylaşılabilir.





    68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73