Page 68 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 68
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 9
TEMA: ORGANİZASYON
Etkinliğe Dönüştürülecek BİY.9.2.7. Küçük moleküllerin hücre zarından pasif taşımayla geçişi ile ilgili
Öğrenme Çıktıları deney yapabilme
a) Difüzyon ve ozmos olaylarına ilişkin deney tasarlar.
Basamaklandırılmış Bilgi
Birimleri b) Difüzyon ve ozmosun günlük hayattaki etkilerini açıklamak için
tasarladığı deneyde ölçme ve veri analizi yapar.
Ön Koşul Beceriler/Temel Ökaryot hücrelerin üç temel kısmından birinin hücre zarı olduğu bilgisini
Kabuller 7.sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul edilmektedir.
Öğrenciler hücre zarından madde geçişlerini öğrenmede güçlük çekebilirler.
Öğrenciler hücre zarından madde geçişlerinin çeşitlerini ayırt etmede ve
algılamada güçlük çekebilirler.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Öğrenciler hücre zarından geçişinde etkili olan kuralları anlamada güçlük
çekebilirler.
Öğrenciler difüzyonun diğer geçişlerden farkını anlamada güçlük
çekebilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: KWL formu yazı puntoları büyütülerek hazırlanabilir, kabartma harflerle
desteklenebilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve seslendirilebilir. İhtiyaç duyan
öğrencilerin işaretlemelerini dijital ortamda yapmaları sağlanabilir.
İF2: Gözlem formunun yazı puntoları büyütülebilir, kabartma harflerle yazı-
labilir, sesli betimlenebilir, dijital ortamda hazırlanabilir. Öğrencilerin işaretle-
İçerik
melerini dijital ortamda yapmaları sağlanabilir.
İF3: Bilgi kartları hazırlanırken yazı puntoları büyütülebilir, dokunsallaştırıla-
bilir, kabartma harf kullanılabilir, sesli betimleme yapılabilir, kartlar tutmayı
kolaylaştırıcı aparatlarla desteklenebilir ve şekil-zemin zıtlığı dikkate alına-
bilir.
SF1: Sebzelerin büzüşmesini gözlemlerken ihtiyaç duyan öğrenciler için sü-
reç betimlenebilir. Difüzyon ile ilgili deney videoları izletilebilir, videolara alt
yazı eklenebilir, video oynatma hızı öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir.
SF2: Difüzyon ile ilgili bilgiler sunuş yoluyla öğrencilerle paylaşılabilir, sunu
dijital ortama aktarılarak öğrencilerle paylaşılabilir. Difüzyonu anlatan bilgi
kartları hazırlanabilir, dokunsal özellikleri artırılabilir. EBA ya da OGM Ma-
teryaldeki ilgili dijital içerikler izletilebilir.
Süreç SF3: Boyanın dağılmasını gözlemlerken ihtiyaç duyan öğrenciler için süreç
betimlenebilir. Difüzyon ile ilgili deney videoları izletilebilir, videolara alt yazı
eklenebilir, video oynatma hızı öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir.
SF4: Farklı malzemeler kullanarak difüzyon deneyi yapılmasına fırsat verilir.
Bireysel çalışmak isteyen öğrencilere imkan tanınır, grup hâlinde çalışmak
isteyenlerin grup oluşturmaları sağlanır. Difüzyon ile ilgili yeni planlanan de-
ney diğer öğrencilerle paylaşılabilir.
68