Page 63 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 63

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 8

        TEMA: ORGANİZASYON
         Etkinliğe Dönüştürülecek    BİY.9.2.5. Hücre alt birimleri ve bu birimlerin işlevleri arasındaki ilişkileri
         Öğrenme Çıktıları           çözümleyebilme
         Basamaklandırılmış Bilgi    a) Hücre alt birimlerini ve bu birimlerin görevlerini belirler.
         Birimleri                   b) Hücre alt birimlerini ve bunlar arasındaki bütüncül ilişkileri belirler.

         Ön Koşul Beceriler/Temel    Hücre ve organelleri konularını fen bilimleri dersinde (7.sınıf) öğrendikleri
         Kabuller                    kabul edilmektedir.

                                     Hücresel yapıların zarlı ve zarsız oluşlarını anlamada güçlük çekebilir.
                                     Hücresel yapı ve organellerin görevlerini öğrenmede güçlük çekebilir.
                                     Bazı hücresel yapıların hücre içinde bulunma yerlerini öğrenmede güçlük çe-
         Tema Bazlı Öğrenci          kebilir.
         İhtiyaçları
                                     Çift  zarlı  organellerin  tek  zarlı  olanlardan  farklı  olan  yanlarını  anlamada
                                     güçlük çekebilir.
                                     Bazı hücresel yapıların çekirdekten bağımsız kalıtım maddesi taşıyor olma-
                                     larını anlamada güçlük çekebilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1: Gelen doğru yanıtlar etkileşimli tahta kullanılarak, yazı puntoları büyü-
                                     tülerek, şekil zemin zıtlığı oluşturularak, ihtiyaç duyan öğrenciler için seslen-
                                     dirilerek paylaşılabilir.
                                     İF2: Öğrencilerin bireysel ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda öğretmen
                                     rehberliğinde kitaplar, videolar, EBA içerikleri, yapay zekâ teknolojileri gibi
                                     alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böylelikle küçük grup
                                     içerisinde  birçok  kaynağa  erişim  sağlanmış  olmakla  birlikte  ihtiyaç  duyan
         İçerik                      öğrencilere  öğrenme  profilleri  doğrultusunda  öğretmen  tarafından  hazır
                                     kaynaklar sunulabilir.
                                     İF6: Karton üzerinde kabartma yazı ile yerleştirilecek yer belirlenebilir. Az
                                     gören öğrenciler için karton üzerinde yazı puntosu büyütülebilir, şekil-zemin
                                     zıtlığı sağlanabilir.
                                     İF7: Gruplar oluşturdukları materyalin sunumunu gerçekleştirirken sesli be-
                                     timlemeler ekleyebilirler, yazılı rapor hazırlayabilirler.
                                     SF1: Hücrenin iç yapısını oluşturan birimlerin görselleri etkileşimli tahtada
                                     büyütülerek yansıtılabilir, sesli betimlemelerle desteklenebilir, ilgili EBA içe-
                                     rikleri öğrencilerle paylaşılabilir, üç boyutlu modellemelerden yararlanılabi-
         Süreç                       lir,  görseller öğrenci ile bireysel olarak (görsel kartı/tablet) paylaşılabilir.
                                     SF2: Öğretmen hücreyi meydana getiren temel yapıları, bunların işlevlerini
                                     ve hücrelerin gerçekleştirdiği görevleri video, resim gibi ses ve görsel araçlar
                                     kullanarak paylaşabilir.







                                                                                                         63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68