Page 63 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 63
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 8
TEMA: ORGANİZASYON
Etkinliğe Dönüştürülecek BİY.9.2.5. Hücre alt birimleri ve bu birimlerin işlevleri arasındaki ilişkileri
Öğrenme Çıktıları çözümleyebilme
Basamaklandırılmış Bilgi a) Hücre alt birimlerini ve bu birimlerin görevlerini belirler.
Birimleri b) Hücre alt birimlerini ve bunlar arasındaki bütüncül ilişkileri belirler.
Ön Koşul Beceriler/Temel Hücre ve organelleri konularını fen bilimleri dersinde (7.sınıf) öğrendikleri
Kabuller kabul edilmektedir.
Hücresel yapıların zarlı ve zarsız oluşlarını anlamada güçlük çekebilir.
Hücresel yapı ve organellerin görevlerini öğrenmede güçlük çekebilir.
Bazı hücresel yapıların hücre içinde bulunma yerlerini öğrenmede güçlük çe-
Tema Bazlı Öğrenci kebilir.
İhtiyaçları
Çift zarlı organellerin tek zarlı olanlardan farklı olan yanlarını anlamada
güçlük çekebilir.
Bazı hücresel yapıların çekirdekten bağımsız kalıtım maddesi taşıyor olma-
larını anlamada güçlük çekebilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Gelen doğru yanıtlar etkileşimli tahta kullanılarak, yazı puntoları büyü-
tülerek, şekil zemin zıtlığı oluşturularak, ihtiyaç duyan öğrenciler için seslen-
dirilerek paylaşılabilir.
İF2: Öğrencilerin bireysel ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda öğretmen
rehberliğinde kitaplar, videolar, EBA içerikleri, yapay zekâ teknolojileri gibi
alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böylelikle küçük grup
içerisinde birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan
İçerik öğrencilere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır
kaynaklar sunulabilir.
İF6: Karton üzerinde kabartma yazı ile yerleştirilecek yer belirlenebilir. Az
gören öğrenciler için karton üzerinde yazı puntosu büyütülebilir, şekil-zemin
zıtlığı sağlanabilir.
İF7: Gruplar oluşturdukları materyalin sunumunu gerçekleştirirken sesli be-
timlemeler ekleyebilirler, yazılı rapor hazırlayabilirler.
SF1: Hücrenin iç yapısını oluşturan birimlerin görselleri etkileşimli tahtada
büyütülerek yansıtılabilir, sesli betimlemelerle desteklenebilir, ilgili EBA içe-
rikleri öğrencilerle paylaşılabilir, üç boyutlu modellemelerden yararlanılabi-
Süreç lir, görseller öğrenci ile bireysel olarak (görsel kartı/tablet) paylaşılabilir.
SF2: Öğretmen hücreyi meydana getiren temel yapıları, bunların işlevlerini
ve hücrelerin gerçekleştirdiği görevleri video, resim gibi ses ve görsel araçlar
kullanarak paylaşabilir.
63