Page 66 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 66

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                     Öğrenciler  rastlantısal  olarak  dört  gruba  ayrılır.  Çift  zarlı  hücresel  yapılar
                                     grubu, zarsız hücresel yapılar grubu, tek zarlı hücresel yapılar grubu, kendi-
                                     ni eşleyebilen yapılar grubu şeklinde oluşturulur (SF4). Her bir grubun çalı-
                                     şabilecekleri merkezler oluşturulur (FOÖD1). Öğrencilerin bu merkezlerde
                                     araştırma yaparken ve seçtikleri hücre yapısını modellerken kullanacakları
                                     materyaller sunulur (İF2). Öğrenciler dahil oldukları merkezlerde araştırma,
                                     modelleme,  sunum  ve  yansıtma  aşamalarında  çalışırlar.    Aşağıda  her  bir
                                     aşamada grupların yapacağı etkinlikler sunulmuştur.
                                     Araştırma Süreci: Öğrenciler hücrenin farklı yapılarını ve bunların işlevlerini
                                     araştırırlar. Ayrıca öğrencilerden bu organel/hücresel yapıların toplumdaki
                                     bir yapıya benzerliği (Örneğin hücreye ait yapıların günlük hayatta karşıla-
                                     şılabilen/kullanılan/ihtiyaç duyulan bir oluşuma benzetmek) üzerine araştır-
                                     ma yapmaları istenir. Her bir grubun ulaştığı araştırma sonucunu raporla-
                                     ması istenir (ÜF1).
                                     Modelleme Süreci: Öğrenciler bir önceki süreçte yaptıkları araştırmalarını
                                     temel alarak kendi organel modellerini oluştururlar.   Bu modellerde orga-
         Uygulama Süreci             nelin işlevini açıklarken fabrika ünitelerinin benzer yapıları ile ilişkilendirirler
                                     (ÜF2).

                                     Sunum Süreci: Öğrenciler araştırmalarını ve modellerini sınıfa sunar. Her öğ-
                                     renci veya grup hücrenin belirli hücresel yapı/yapılar-organel/organellerinin
                                     işlevini ve fabrikanın bir bölümü karşılayan örneklerle (Endoplazmik retiku-
                                     lum: Kargo şirketi görseli taşıma görevi vb.)  açıklarlar (ÜF3).

                                     Yansıtma Süreci: Sunumlar tamamlandıktan sonra grup üyeleri hücre fabri-
                                     kasının bir modelini çıkarmak için işbirliği yapar. Her organelin özelliği üreti-
                                     len modellerle birlikte bütünü oluşturmak için bir araya getirilir. Böylece etki-
                                     leşen birimleri bütünün parçalarını oluşturarak hücreyi oluşturduğu gösterilir.
                                     Her bir merkez ürettiği ürünleri birleştirmek için bir masaya toplanır. Gruplar
                                     masa  üzerindeki  yuvarlak  kesilmiş  bir  karton  üzerine  ürünlerini  yerleştirir.
                                     Böylece “Hücre Fabrikası” görseli meydana getirilmiş olur.
                                     Her bir grubun ürettiği materyalin grup temsilcisi tarafından yapı ve özellik-
                                     leri bakımından fabrikadaki yerini ve görevini anlatması istenir. Hücre fabri-
                                     kasının bir bütün olduğunu, bütünü oluşturan parçaların önemini ve birbirleri
                                     ile ilişkilerini anlatarak ders bitirilir (SF5).




                                     Öğrencilerin anlama ve uygulama becerileri, araştırma sürecinde gösterdik-
         Değerlendirme               leri çaba, yaratıcılık, sunum becerileri ve son haritada birbirleriyle olan iş bir-
                                     liklerine göre değerlendirilir (ÜF4).













    66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71