Page 77 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilerin çizilmiş olan organizasyon basamaklarının her bir halkasına
yerleştirilip, hücre yapısı ile ilgili bilgiler sunulduktan sonra öğrencilere “ter-
cih panosu” ile hücrenin organizasyon basamaklarını sıralama işlemini ger-
çekleştirecekleri bilgisi paylaşılır (SF4). Öğretmen tercih panosu etkinliğinde
öğrencilerin panoda yer alan görevlerden istediklerini seçebilecekleri, bu
seçtikleri etkinlik türünü seçen arkadaşları ile grup oluşturarak belirtilen sü-
rede hazırladıkları ürünlerini sınıf ortamında paylaşacakları bilgisini aktarır.
Tercih panosundan istediğiniz görevi seçebilirsiniz komutu ile etkinlik başla-
mış olur.
ATOMDAN CANLIYA TERCİH PANOSU
Uygulama Aşamaları Şarkı Söyleme Bireysel Sunum
Şiir Yazma veya Okuma Oyun Tasarlama
Drama Resim/Kolaj
Aynı etkinlik türünü seçen öğrenciler grup hâline gelerek çalışacakları alana
geçerler (FÖOD2). “Şarkı Söyleme” etkinliğini seçen öğrenciler ile etkinlik
sürecinde kullanacakları mikrofon, dijital kayıt cihazı, müzik çalar gibi ma-
teryaller paylaşılır (İF3). Öğrencilerden tercih panosundan seçmiş oldukları
etkinliği/ürünü oluşturarak sergilemeleri istenir (ÜF2). Öğrencilerin tasarla-
dıkları ürünleri sunmalarının ardından değerlendirme aşamasına geçilir.
Değerlendirmeye başlamadan önce öğrenci sayısı kadar hazırlanan orga-
nizasyon basamaklarının karışık olarak yazıldığı ve rastgele numaralandığı
kâğıt öğrencilerle paylaşılır (İF4).
Öğretmen etkileşimli tahtada karışık olarak tek hücreli ya da çok hücreli canlı
Değerlendirme görsellerini öğrencilere gösterir (İF5).
Öğrencilerden gösterilen canlının organizasyon basamaklarını verilen süre
içerisinde doğru şekilde numaralandırarak sıralamaları istenir (ÜF3). Öğret-
men öğrencilerin sıralamalarını topladıktan sonra, doğru yanıtları tahtada
paylaşır (SF5).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için görseller kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
turma
Kullanılan Evrensel Tasarım
Ögeleri • Alternatif değerlendirme ve öğretim yöntemleri kullanma ( poster hazırla-
ma, doğrudan anlatım yöntemi, öğretmen ve akran değerlendirmesi vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
77