Page 77 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğrencilerin  çizilmiş  olan  organizasyon  basamaklarının  her  bir  halkasına
                                     yerleştirilip, hücre yapısı ile ilgili bilgiler sunulduktan sonra öğrencilere “ter-
                                     cih panosu” ile hücrenin organizasyon basamaklarını sıralama işlemini ger-
                                     çekleştirecekleri bilgisi paylaşılır (SF4). Öğretmen tercih panosu etkinliğinde
                                     öğrencilerin  panoda  yer  alan  görevlerden  istediklerini  seçebilecekleri,  bu
                                     seçtikleri etkinlik türünü seçen arkadaşları ile grup oluşturarak belirtilen sü-
                                     rede hazırladıkları ürünlerini sınıf ortamında paylaşacakları bilgisini aktarır.
                                     Tercih panosundan istediğiniz görevi seçebilirsiniz komutu ile etkinlik başla-
                                     mış olur.
                                     ATOMDAN CANLIYA TERCİH PANOSU



          Uygulama Aşamaları          Şarkı Söyleme             Bireysel Sunum

                                      Şiir Yazma veya Okuma     Oyun Tasarlama

                                      Drama                     Resim/Kolaj




                                     Aynı etkinlik türünü seçen öğrenciler grup hâline gelerek çalışacakları alana
                                     geçerler (FÖOD2).  “Şarkı Söyleme” etkinliğini seçen öğrenciler ile etkinlik
                                     sürecinde kullanacakları mikrofon, dijital kayıt cihazı, müzik çalar gibi ma-
                                     teryaller paylaşılır (İF3). Öğrencilerden tercih panosundan seçmiş oldukları
                                     etkinliği/ürünü oluşturarak sergilemeleri istenir (ÜF2). Öğrencilerin tasarla-
                                     dıkları ürünleri sunmalarının ardından değerlendirme aşamasına geçilir.
                                     Değerlendirmeye başlamadan önce öğrenci sayısı kadar hazırlanan orga-
                                     nizasyon basamaklarının karışık olarak yazıldığı ve rastgele numaralandığı
                                     kâğıt öğrencilerle paylaşılır (İF4).

                                     Öğretmen etkileşimli tahtada karışık olarak tek hücreli ya da çok hücreli canlı
          Değerlendirme              görsellerini öğrencilere gösterir (İF5).

                                     Öğrencilerden gösterilen canlının organizasyon basamaklarını verilen süre
                                     içerisinde doğru şekilde numaralandırarak sıralamaları istenir (ÜF3). Öğret-
                                     men öğrencilerin sıralamalarını topladıktan sonra, doğru yanıtları tahtada
                                     paylaşır (SF5).

                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri

                                        • İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için görseller kullanma
                                        • Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
                                       turma
          Kullanılan Evrensel Tasarım
          Ögeleri                       • Alternatif değerlendirme ve öğretim yöntemleri kullanma ( poster hazırla-
                                       ma, doğrudan anlatım yöntemi, öğretmen ve akran değerlendirmesi vb.)
                                        • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
                                       görsel vb.)
                                        • Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma




                                                                                                         77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82