Page 82 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 82
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrencilere seçim kartlarına uygun olarak bilgisayar, etkileşimli
tahta, üç boyutlu ATP modeli, dijital içerikler ve önceden edindiği bilimsel
dergiler dağıtır.
İçerik İF2: Öğrencilerin farklı teknik ve malzemelerle yapılmış ATP modelleri ile
çalışması sağlanır. Model dijital ortamda sunulabilir, üç boyutlu materyaller
olarak sunulabilir, modelin afişi hazırlanarak sınıfın uygun bir noktasına
asılabilir.
SF1: Dans edemeyecek öğrenciler ritim tutarak (marakas vb müzik aletleri
ya da beden perküsyonu kullanılabilir) arkadaşlarına eşlik edebilir. Sokratik
sorgulama tekniği kullanılırken öğrencilerin cevapları web 2.0 araçlarını
kullanarak dinamik bir şekilde alınabilir. Bu teknik yerine beyin fırtınası
yaptırılarak öğrencilerin doğru çıkarımlar yapması sağlanmaya çalışılır.
SF2: Öğretmen dersin amacını paylaşırken etkileşimli tahta kullanarak yazı
Süreç
puntolarını büyütebilir, sesli betimlemeler yapabilir.
SF3: Öğretmen seçim tablosunu etkileşimli tahta kullanarak sesli betimle-
melerle destekleyebilir. Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencile-
re yönerge kartı verilebilir, öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebi-
lir, sesli betimleme yapılabilir.
SF4: Gruplar araştırma sonuçlarını vızıltı grupları yerine düşün-eşleş-paylaş
tekniği ile de tartışabilirler. Sonuçlar özetlenip sunum hâline getirilebilir.
ÜF1: Vızıltı grupları sonuçlarını ses kaydı olarak da kayıt altına alabilir. Vızıltı
gruplarının araştırma sonuçlarını raporlaştırabilir, sözlü sunum yapabilir, afiş
hazırlayarak arkadaşlarıyla paylaşabilir.
ÜF2: Öğrenciler ATP’yi üç boyutlu olarak modelleyebilir. ATP için poster,
broşür, afiş hazırlayabilir. Web 2.0 araçlarını kullanarak hazırlanabilir,
hazırlanan içerikler dijital sergi olarak sergilenebilir.
ÜF3: Grid, kabartma harflerle hazırlanabilir, etkileşimli tahtada yazı puntosu
Ürün büyütülerek yansıtabilir. Dijital ortamda seslendirilebilir. Öğrenciler yanıtlarını
sözlü olarak da verebilir. Değerlendirme sürecinde kontrol listeleri, kelime
eşleştirme testleri, akran veya grup değerlendirme teknikleri kullanılabilir. Grid
yerine boşluk doldurmayı gerektiren çalışma yaprağı kullanılabilir. Öğrenciler
elde ettikleri bilgilerden hareketle görseller kullanarak albüm hazırlayabilir,
web 2.0 araçları kullanarak albüm dijital ortamda hazırlanarak dijital sergi
olarak sergilenebilir.
ÜF4: İhtiyaç duyan öğrenciler için değerlendirme öğretmen tarafından yapı-
labilir. Formlar öğrenciler arasında değiş tokuş edilerek akran değerlendirme-
si de yaptırılabilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
Fiziksel Öğrenme Ortamı masaları düzenleyebilir. Bu yeni düzen ihtiyacı olan öğrenci için betimlenebi-
Düzenlemeleri lir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için
rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
82