Page 82 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 82

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1: Öğretmen öğrencilere seçim kartlarına uygun olarak bilgisayar, etkileşimli
                                     tahta,  üç  boyutlu  ATP  modeli,  dijital  içerikler  ve  önceden  edindiği  bilimsel
                                     dergiler dağıtır.
         İçerik                      İF2:  Öğrencilerin  farklı  teknik  ve  malzemelerle  yapılmış  ATP  modelleri  ile
                                     çalışması sağlanır. Model dijital ortamda sunulabilir, üç boyutlu materyaller
                                     olarak  sunulabilir,  modelin  afişi  hazırlanarak  sınıfın  uygun  bir  noktasına
                                     asılabilir.

                                     SF1: Dans edemeyecek öğrenciler ritim tutarak (marakas vb müzik aletleri
                                     ya da beden perküsyonu kullanılabilir) arkadaşlarına eşlik edebilir. Sokratik
                                     sorgulama  tekniği  kullanılırken  öğrencilerin  cevapları  web  2.0  araçlarını
                                     kullanarak  dinamik  bir  şekilde  alınabilir.  Bu  teknik  yerine  beyin  fırtınası
                                     yaptırılarak öğrencilerin doğru çıkarımlar yapması sağlanmaya çalışılır.
                                     SF2: Öğretmen dersin amacını paylaşırken etkileşimli tahta kullanarak yazı
         Süreç
                                     puntolarını büyütebilir, sesli betimlemeler yapabilir.
                                     SF3: Öğretmen seçim tablosunu etkileşimli tahta kullanarak sesli betimle-
                                     melerle destekleyebilir. Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencile-
                                     re yönerge kartı verilebilir, öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebi-
                                     lir, sesli betimleme yapılabilir.

                                     SF4: Gruplar araştırma sonuçlarını vızıltı grupları yerine düşün-eşleş-paylaş
                                     tekniği ile de tartışabilirler. Sonuçlar özetlenip sunum hâline getirilebilir.

                                     ÜF1: Vızıltı grupları sonuçlarını ses kaydı olarak da kayıt altına alabilir. Vızıltı
                                     gruplarının araştırma sonuçlarını raporlaştırabilir, sözlü sunum yapabilir, afiş
                                     hazırlayarak arkadaşlarıyla paylaşabilir.

                                     ÜF2:  Öğrenciler  ATP’yi  üç  boyutlu  olarak  modelleyebilir.  ATP  için  poster,
                                     broşür,  afiş  hazırlayabilir.  Web  2.0  araçlarını  kullanarak  hazırlanabilir,
                                     hazırlanan içerikler dijital sergi olarak sergilenebilir.
                                     ÜF3: Grid, kabartma harflerle hazırlanabilir, etkileşimli tahtada yazı puntosu
         Ürün                        büyütülerek yansıtabilir. Dijital ortamda seslendirilebilir. Öğrenciler yanıtlarını
                                     sözlü  olarak  da  verebilir.  Değerlendirme  sürecinde  kontrol  listeleri,  kelime
                                     eşleştirme testleri, akran veya grup değerlendirme teknikleri kullanılabilir. Grid
                                     yerine boşluk doldurmayı gerektiren çalışma yaprağı kullanılabilir. Öğrenciler
                                     elde ettikleri bilgilerden hareketle görseller kullanarak albüm hazırlayabilir,
                                     web 2.0 araçları kullanarak albüm dijital ortamda hazırlanarak dijital sergi
                                     olarak sergilenebilir.
                                     ÜF4: İhtiyaç duyan öğrenciler için değerlendirme öğretmen tarafından yapı-
                                     labilir. Formlar öğrenciler arasında değiş tokuş edilerek akran değerlendirme-
                                     si de yaptırılabilir.
                                     FÖOD1:  Öğretmen,  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     masaları düzenleyebilir. Bu yeni düzen ihtiyacı olan öğrenci için betimlenebi-
         Düzenlemeleri               lir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için
                                     rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.





    82
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87