Page 85 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 85

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Seçim tablosundan “model üzerinden” öğrenme seçeneğini seçen öğrenci-
                                     ler laboratuvarda ATP yapısını inceleyerek araştırma yapacaklardır.  Seçim
                                     tablosundan  “yazılı  kaynaklardan”  öğrenme  seçeneğini  seçen  öğrenciler
                                     öğretmen tarafından kendilerine sunulan ders kitabı, makale, bilimsel der-
                                     gilerden araştırma yapacaklardır. Seçim tablosundan “dijital içeriklerden ve
                                     yapay zekâ teknolojilerinden” öğrenme seçeneğini seçen öğrenciler EBA ve
                                     farklı online kaynaklardan ayrıca yapay zekâ teknolojilerinden faydalana-
                                     rak araştırma yapacaklardır (SF3). Öğretmen seçim tablosunda yer alan her
                                     bir araştırma seçeneğine özgü materyalleri gruplara sağlar (İF1).
                                     Grupların  araştırmaları  bittiğinde  gruplardan,  birbirlerinden  öğrenmeleri
         Uygulama Süreci             için vızıltı grupları aracılığı ile tartışmaları istenir. Öğrenciler grup içinde ve
                                     sıra ile ikişer dakika boyunca konu ile ilgili fikirlerini ve elde ettikleri bilgileri
                                     dile getirirler, grupça konuya ilişkin sonuçlara varır, bunları not ederler (SF4).
                                     Grup adına sözcü seçilen öğrenciler bu sonuçları sıra ile sınıfa sunarlar (ÜF1).
                                     Öğrencilerin  açıklamaları  esnasında  tahtaya  ATP’nin  bir  görseli  öğretmen
                                     tarafından çizilir, gerekli bilgiler modelin altına ya da yanına eklenir, tüm öğ-
                                     rencilerin modeli ve bilgileri görmesi sağlanır (İF2). Ardından öğrencilerden
                                     özgün bir ATP modeli geliştirmeleri istenir. Bunun için sınıfa karton, oyun ha-
                                     muru, dönüştürülebilir malzemeler (ip, tel, kibrit kutusu) sunulur. Sınıf içinde
                                     öğrencilerin geliştirdiği modellerle bir sergi yapılarak tüm öğrencilerin ürün-
                                     leri incelenir (ÜF2).
                                     Öğrenci seviyelerine göre hazırlanmış sorulara verilebilecek cevapların nu-
                                     maralandırılmış olduğu 12 kutucuktan oluşan bir “yapılandırılmış grid” öğ-
                                     rencilere  dağıtılır.  Öğrencilere  numaralı  kutucuklarda  kavram  ve  bilgilerin
                                     verildiği,  kutucuk  numaralarını  ilgili  buldukları  soruların  yanında  bulunan
                                     boşluklara yazacakları söylenir. Ayrıca soruların birden çok yanıtı olabilece-
                                     ğini de göz önünde bulundurmaları gerektiği ifade edilir (ÜF3).

                                     Örnek bir grid aşağıdaki gibidir:
                                                      1                2              3              4

                                             ATP              RİBOZ       GLİKOZİT BAĞI      AMP
                                                      5                6              7              8

         Değerlendirme                    ESTER BAĞI     FOSFORİLASYON   FOSFAT GRUBU       ADENİN
                                                      9               10             11             12

                                      DEFOSFORİLASYON      FOSFAT BAĞI        ADP         ADENOZİN


                                     ATP’nin enerji içeren bağları nelerdir?
                                     ......................................................................................................................
                                     ATP’nin enerji içermeyen bağları nelerdir?

                                     ......................................................................................................................
                                     AMP, ADP  ve ATP’nin ortak yapıları hangileridir?
                                     ......................................................................................................................



                                                                                                         85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90