Page 89 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 89
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen beyin fırtınası tekniğini kullanarak öğrencilerin doğru düşün-
melerine olanak sağlar. Fotosentez olayının ışığa bağlı olan ve ışıktan ba-
ğımsız tepkimeleri ile ilgili olarak animasyon, simülasyon gibi dijital içerikler
izletebilir. Hazırlanan dijital içeriklere alt yazı eklenebilir.
https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/fotosentez-ve-gazlarin-dansi deneyi
yaptırarak derse giriş yapabilir.
SF2: Öğrencileri dört gruba ayırırken gruplar arasında öğrenme profilleri
Süreç açısından eşit dağılım sağlanmaya dikkat edilir. Jigsaw tekniğine alternatif
olarak tanılayıcı dallanmış ağaç modeli kullanılabilir.
SF3: Bilgi aktarımı sunuş şeklinde olabilir, sesli betimlemeler eklenebilir, su-
num ses kaydı olarak kayıt altına alınıp grup üyelerine dinletilebilir, yazılı
olarak yapılabilir, poster şeklinde yapılabilir, farklı web 2.0 araçları seçilerek
ürünler geliştirilebilir.
SF4: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, hazırlanan grafiklerin uygun bo-
yutlu çıktıları alınarak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zekâ araçları
kullanılabilir, özetleme dijital ortama aktarılabilir.
ÜF1: Tablo dijital ortamda hazırlanarak doldurtulabilir, etkinlik yaprağı da-
ğıtılabilir, etkileşimli tahtaya yansıtılan tablo öğrencinin sözlü ifadeleri dik-
kate alınarak doldurulabilir.
Ürün ÜF2: Kavram haritası yazı puntosu büyütülerek öğrencilerle paylaşılabilir,
kabartma harflerle yapılabilir, dijital ortamda seslendirilerek paylaşılabilir.
Etkinlik açıklaması için öğrencilere yönerge kartı verilebilir, öğretmen tara-
fından sözel olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir. Değerlendir-
me tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid, kontrol listeleri ile yapıla-
bilir.
FÖOD1: Öğretmen öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
Fiziksel Öğrenme Ortamı masaları düzenleyebilir. Bu yeni düzen ihtiyacı olan öğrenci için betimlenebi-
Düzenlemeleri lir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için
rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
89