Page 89 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 89

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     SF1: Öğretmen beyin fırtınası tekniğini kullanarak öğrencilerin doğru düşün-
                                     melerine olanak sağlar. Fotosentez  olayının ışığa bağlı olan ve ışıktan ba-
                                     ğımsız tepkimeleri ile ilgili olarak animasyon, simülasyon gibi dijital içerikler
                                     izletebilir. Hazırlanan dijital içeriklere alt yazı eklenebilir.
                                     https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/fotosentez-ve-gazlarin-dansi  deneyi
                                     yaptırarak derse giriş yapabilir.

                                     SF2:  Öğrencileri  dört  gruba  ayırırken  gruplar  arasında  öğrenme  profilleri
         Süreç                       açısından eşit dağılım sağlanmaya dikkat edilir. Jigsaw tekniğine alternatif
                                     olarak tanılayıcı dallanmış ağaç modeli kullanılabilir.
                                     SF3: Bilgi aktarımı sunuş şeklinde olabilir, sesli betimlemeler eklenebilir, su-
                                     num  ses  kaydı  olarak  kayıt  altına  alınıp  grup  üyelerine  dinletilebilir,  yazılı
                                     olarak yapılabilir, poster şeklinde yapılabilir, farklı web 2.0 araçları seçilerek
                                     ürünler geliştirilebilir.
                                     SF4: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, hazırlanan grafiklerin uygun bo-
                                     yutlu çıktıları alınarak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zekâ araçları
                                     kullanılabilir, özetleme dijital ortama aktarılabilir.


                                     ÜF1: Tablo dijital ortamda hazırlanarak doldurtulabilir, etkinlik yaprağı da-
                                     ğıtılabilir, etkileşimli tahtaya yansıtılan tablo öğrencinin sözlü ifadeleri dik-
                                     kate alınarak doldurulabilir.

         Ürün                        ÜF2:  Kavram  haritası  yazı  puntosu  büyütülerek  öğrencilerle  paylaşılabilir,
                                     kabartma harflerle yapılabilir, dijital ortamda seslendirilerek paylaşılabilir.
                                     Etkinlik açıklaması için öğrencilere yönerge kartı verilebilir, öğretmen tara-
                                     fından sözel olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir. Değerlendir-
                                     me tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid, kontrol listeleri ile yapıla-
                                     bilir.



                                     FÖOD1:  Öğretmen  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     masaları düzenleyebilir. Bu yeni düzen ihtiyacı olan öğrenci için betimlenebi-
         Düzenlemeleri               lir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için
                                     rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.

























                                                                                                         89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94