Page 94 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 94

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



           ETKİNLİK 13


        TEMA: ENERJİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.10.1.4. Kemosentez hakkında bilgi toplayabilme

                                     a) Kemosentez hakkında bilgiye ulaşmak için kullanacağı araçları belirler.
         Basamaklandırılmış Bilgi    b) Belirlediği araçları kullanarak kemosentez ile ilgili bilgilere ulaşır.
         Birimleri                   c) Kemosentez ile ilgili ulaştığı bilgileri doğrular.

                                     ç) Kemosentez ile ilgili ulaştığı bilgileri kaydeder.

         Ön Koşul Beceriler/Temel    Öğrencilerin fotosentezin temel kavramlarını fen bilimleri (8. sınıf) dersinde
         Kabuller                    öğrendikleri kabul edilmektedir.


                                     Öğrenciler inorganik maddelerin nasıl oksitlendiğini anlamada güçlük yaşa-
                                     yabilir.
                                     Öğrenciler kemosentez olayında solunumla üretilen ATP’nin kullanılmayaca-
                                     ğını anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler kemosentez olayını sadece bazı bakterilerin yapabildiğini anla-
         Tema Bazlı Öğrenci          mada güçlük yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                                     Öğrenciler kemosentez olayında farklı inorganik maddelerin oksitlenmesini
                                     anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler bir inorganik maddeyi oksitleyebilen bir bakterinin başka bir inor-
                                     ganik maddeyi de oksitleyip oksitleyemeyeceğini anlamada güçlük yaşaya-
                                     bilir.


                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Burada her öğrencinin ilgileri, öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğret-
                                     men rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller, vi-
                                     deolar, yapay zekâ teknolojileri vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları
                                     için bir materyal köşesi hazırlanabilir, öğrencilerden kendilerine uygun olan
                                     materyalleri seçmeleri için imkan sağlanır. Böylelikle birçok kaynağa erişim
                                     sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrencilere öğrenme profilleri doğ-
                                     rultusunda hazır kaynaklar öğretmen tarafından da sunulabilir.
                                     İF2: Öğrencilerin isimlerinin yazılı olduğu kartlar ile kutuların üzerinde yazan
                                     “EVET, HAYIR” ifadelerinin yazı puntoları büyütülerek paylaşılabilir. Kabart-
                                     ma harflerle desteklenebilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Kartları tutmayı
                                     kolaylaştırıcı  aparatlarla  desteklenebilir.  İçerik  dijital  ortamda  hazırlanıp,
                                     etkileşimli tahtada paylaşılarak EVET ve HAYIR kutucuklarını işaretlemeyi
                                     etkileşimli tahtada yapmaları sağlanabilir.







    94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99