Page 98 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 98

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     Akış şeması örneği:









          Değerlendirme



                                     Öğrenciler grup hâlinde kemosentez süreci ile ilgili akış şeması hazırlar. Öğ-
                                     retmen bu hazırlık sırasında masaları gezerek düzeltmelerde bulunabilir. Ha-
                                     zırlanan  akış  şemaları  sınıfta  görülebilir  bir  yere  asılarak  diğer  öğrencilerin
                                     görmesi sağlanır.


                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri

                                        • Braille/sesli kitap
                                        • Akıllı tahta/ekran okuyucu
                                        • Erişilebilir pano/kart/tablo
          Kullanılan Evrensel Tasarım
          Ögeleri                       • Erişilebilir oturma düzeni
                                        • Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma

                                        • Öğrencilere bilgi kartı, şarkı, şiir, slogan, poster, canlandırma, resim yap-
                                        ma gibi farklı görev tamamlama seçenekleri sunma

                                        • Süreç değerlendirme, ürün değerlendirme
                                        • Özel gereksinimli öğrenciler için materyal düzenleme

































    98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103