Page 99 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 99
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 14
TEMA: ENERJİ
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY.10.1.5. Canlılarda sindirim çeşitlerini ve yapılarını sınıflandırabilme
a) Canlılarda sindirim çeşitleri ve yapılarını sınıflandırmak için ölçütler
belirler.
Basamaklandırılmış Bilgi b) Canlılarda sindirim çeşitleri ve yapılarını oluşturduğu ölçütlere göre
Birimleri ayrıştırır.
c) Canlılarda sindirim çeşitleri ve yapılarını gruplandırır.
ç) Canlılarda sindirim çeşitleri ve yapılarını isimlendirir.
Ön Koşul Beceriler/Temel Öğrencilerin 6. sınıf fen bilimleri dersinde sindirim denklemlerine girilmeden
Kabuller sindirimin ne olduğunu bildikleri kabul edilmektedir.
Öğrenciler sindirimin ne olduğunu anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler sindirim çeşitlerini anlamada güçlük yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler mekanik sindirimi anlamada güçlük yaşayabilir.
İhtiyaçları
Öğrenciler kimyasal sindirimi anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler mekanik ve kimyasal sindirim arasındaki benzerlik ya da
farklılıkları anlamada güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Burada her öğrencinin ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğ-
retmen rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller,
videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böylelikle
birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrencilere
öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır kaynaklar su-
nulabilir.
İF2: Tablo dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, etkileşimli
tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç doğrultusunda öğrenci ile bireysel
İçerik olarak paylaşılabilir. Renkli kartlar kabartma harflerle desteklenebilir. Kart-
lar tutmayı kolaylaştırıcı aparatlarla desteklenebilir, öğrenci seçimi dijital
ortamda gerçekleştirebilir. Sindirimle ilgili bilgi öğretmen tarafından yazılı
olarak öğrencilerle paylaşılabilir.
İF3: Gridde yazılan sorular puntosu büyütülerek yazılabilir, kabartma harf-
lerle oluşturulabilir, dijital ortamda seslendirilebilir.
İF4: Öz değerlendirme formunda yazılan sorular puntosu büyütülerek yazı-
labilir, kabartma harflerle oluşturulabilir, dijital ortamda seslendirilebilir.
99