Page 99 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 99

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



           ETKİNLİK 14


        TEMA: ENERJİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.10.1.5. Canlılarda sindirim çeşitlerini ve yapılarını sınıflandırabilme

                                     a) Canlılarda sindirim çeşitleri ve yapılarını sınıflandırmak için ölçütler
                                     belirler.

         Basamaklandırılmış Bilgi    b) Canlılarda sindirim çeşitleri ve yapılarını oluşturduğu ölçütlere göre
         Birimleri                   ayrıştırır.
                                     c) Canlılarda sindirim çeşitleri ve yapılarını gruplandırır.
                                     ç) Canlılarda sindirim çeşitleri ve yapılarını isimlendirir.

         Ön Koşul Beceriler/Temel    Öğrencilerin 6. sınıf fen bilimleri dersinde sindirim denklemlerine girilmeden
         Kabuller                    sindirimin ne olduğunu bildikleri kabul edilmektedir.

                                     Öğrenciler sindirimin ne olduğunu anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler sindirim çeşitlerini anlamada güçlük yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci          Öğrenciler mekanik sindirimi anlamada güçlük yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                                     Öğrenciler kimyasal sindirimi anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler mekanik ve kimyasal sindirim arasındaki benzerlik ya da
                                     farklılıkları anlamada güçlük yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Burada her öğrencinin ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğ-
                                     retmen rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller,
                                     videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böylelikle
                                     birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrencilere
                                     öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır kaynaklar su-
                                     nulabilir.
                                     İF2:  Tablo  dijital  ortamda  sesli  betimlemelerle  desteklenebilir,  etkileşimli
                                     tahtada  puntoları  büyütülebilir,  ihtiyaç  doğrultusunda  öğrenci  ile  bireysel
         İçerik                      olarak paylaşılabilir. Renkli kartlar kabartma harflerle desteklenebilir. Kart-
                                     lar  tutmayı  kolaylaştırıcı  aparatlarla  desteklenebilir,  öğrenci  seçimi  dijital
                                     ortamda gerçekleştirebilir. Sindirimle ilgili bilgi öğretmen tarafından yazılı
                                     olarak öğrencilerle paylaşılabilir.

                                     İF3: Gridde yazılan sorular puntosu büyütülerek yazılabilir, kabartma harf-
                                     lerle oluşturulabilir, dijital ortamda seslendirilebilir.

                                     İF4: Öz değerlendirme formunda yazılan sorular puntosu büyütülerek yazı-
                                     labilir, kabartma harflerle oluşturulabilir, dijital ortamda seslendirilebilir.









                                                                                                         99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104