Page 100 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 100
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen sindirim çeşitleri konusunu işleyecekleri bilgisini etkileşimli
tahtada yazı puntosunu büyüterek öğrencilerle paylaşabilir. Öğretmen dik-
kat çekmek için sindirim süreci ile ilgili video izletebilir, serbest çağrışım tek-
niği ile öğrencilerin hazırbulunuşluklarını tespit edebilir.
SF2: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
rilebilir, küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel
olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir.
SF3: Öğretmen tahtaya etkinlik yönergesi yazabilir, etkileşimli tahtada yazı
Süreç puntosunu büyüterek yansıtabilir. İhtiyaç duyan öğrenciler için öğretmen bi-
reysel yönerge kartı kullanabilir. Yönerge kartları kontrast zeminle oluşturu-
labilir, puntoları büyütülebilir, kabartma harflerle hazırlanabilir. Öğrenciler
mekanik ve kimyasal sindirimle ilgili özellikleri not alma sürecinde ilgi ve ihti-
yaçlarına göre bilgisayar/tablet kullanarak not alma, ses kaydı alma, Braille
yazı kullanma vb. yollar kullanabilirler. Öğretmen sindirim çeşitleri öğreti-
minde düşün-eşleş-paylaş, ekmek-tereyağı, araştırma, bağımsız çalışma,
proje tabanlı öğrenme yöntem ve tekniklerini de kullanabilir.
SF4: Kimyasal ve mekanik sindirime ait özellikler Venn şeması ile de gösteri-
lebilir, etkileşimli tahta kullanılabilir, görsel düzenleyiciler hazırlanırken şekil
zemin zıtlığına dikkat edilebilir görseller büyütülerek yansıtılabilir.
ÜF1:Öğrenciler araştırma sonuçlarını raporlaştırabilir, dijital ortamda hazır-
layabilir, tablo olarak hazırlayabilir, yazılı doküman oluşturabilir.
ÜF2: Gruplar paylaşımlarını afiş şeklinde hazırlayabilir, sözlü rapor verebilir,
dijital içerik hazırlayabilir, şiir olarak paylaşabilir, drama şeklinde sunabilir.
Ürün
ÜF3: Değerlendirme sürecinde kontrol listeleri, öz değerlendirme, akran veya
grup değerlendirme teknikleri kullanılabilir.
ÜF4: Öz değerlendirme sürecinde desteğe ihtiyaç duyan öğrenci öğretmen
tarafından öğretmenin gözlem verilerine dayanarak değerlendirilebilir, ak-
ran değerlendirmesi yapılabilir.
FÖOD1: Öğretmen öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra
Fiziksel Öğrenme Ortamı ve masaları düzenleyebilir. Bu yeni düzen ihtiyacı olan öğrenci için
Düzenlemeleri betimlenebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan
öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
100