Page 100 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 100

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                     SF1:  Öğretmen  sindirim  çeşitleri  konusunu  işleyecekleri  bilgisini  etkileşimli
                                     tahtada yazı puntosunu büyüterek öğrencilerle paylaşabilir. Öğretmen dik-
                                     kat çekmek için sindirim süreci ile ilgili video izletebilir, serbest çağrışım tek-
                                     niği ile öğrencilerin hazırbulunuşluklarını tespit edebilir.

                                     SF2: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
                                     rilebilir, küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel
                                     olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir.
                                     SF3: Öğretmen tahtaya etkinlik yönergesi yazabilir, etkileşimli tahtada yazı
         Süreç                       puntosunu büyüterek yansıtabilir.  İhtiyaç duyan öğrenciler için öğretmen bi-
                                     reysel yönerge kartı kullanabilir. Yönerge kartları kontrast zeminle oluşturu-
                                     labilir, puntoları büyütülebilir, kabartma harflerle hazırlanabilir. Öğrenciler
                                     mekanik ve kimyasal sindirimle ilgili özellikleri not alma sürecinde ilgi ve ihti-
                                     yaçlarına göre bilgisayar/tablet kullanarak not alma, ses kaydı alma, Braille
                                     yazı  kullanma  vb.  yollar  kullanabilirler.  Öğretmen  sindirim  çeşitleri  öğreti-
                                     minde  düşün-eşleş-paylaş,  ekmek-tereyağı,  araştırma,  bağımsız  çalışma,
                                     proje tabanlı öğrenme yöntem ve tekniklerini de kullanabilir.

                                     SF4: Kimyasal ve mekanik sindirime ait özellikler Venn şeması ile de gösteri-
                                     lebilir, etkileşimli tahta kullanılabilir, görsel düzenleyiciler hazırlanırken şekil
                                     zemin zıtlığına dikkat edilebilir görseller büyütülerek yansıtılabilir.


                                     ÜF1:Öğrenciler araştırma sonuçlarını raporlaştırabilir, dijital ortamda hazır-
                                     layabilir, tablo olarak hazırlayabilir, yazılı doküman oluşturabilir.
                                     ÜF2: Gruplar paylaşımlarını afiş şeklinde hazırlayabilir, sözlü rapor verebilir,
                                     dijital içerik hazırlayabilir, şiir olarak paylaşabilir, drama şeklinde sunabilir.
         Ürün
                                     ÜF3: Değerlendirme sürecinde kontrol listeleri, öz değerlendirme, akran veya
                                     grup değerlendirme teknikleri kullanılabilir.
                                     ÜF4: Öz değerlendirme sürecinde desteğe ihtiyaç duyan öğrenci öğretmen
                                     tarafından öğretmenin gözlem verilerine dayanarak değerlendirilebilir, ak-
                                     ran değerlendirmesi yapılabilir.


                                     FÖOD1: Öğretmen öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     ve masaları düzenleyebilir. Bu yeni düzen ihtiyacı olan öğrenci için
         Düzenlemeleri               betimlenebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan
                                     öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.



















    100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105