Page 96 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 96
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Oksitle
Konu Kemosentez tepkimeleri
Canlılarda yaşamın devamlılığı için gerekli kemosentez olayını anlama
Öğrenme Hedefleri
Kemosentez olayı ile ilgili bilgi toplayabilme
10. Sınıf biyoloji ders kitabı
Konu ile ilgili videolar, kartlar, dergi, ders kitabı, kemosentez sürecini anlatan
görseller
Materyaller Üzerine “EVET, HAYIR” yazılı iki kutu
Öğrencilerin görüşlerini yazacağı kartlar
Etkileşimli tahta, dijital içerikler için gerekli teknolojik araçlar
Örnek kavram haritası
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap video ile öğrenme, yapılandırılmış araştırma, Rul-
man tekniği, kart kutu etkinliği ve akış şeması kullanılacaktır.
Soru-Cevap: Öğretmen soru-cevap yolu ile öğrencilerden farklı besin üretme
yolları olup olmadığı konusundaki fikirlerini öğrenir.
Video ile Öğrenme: Öğrencilere kemosentezi açıklayan video izletilir.
Yapılandırılmış Araştırma: Öğrencilerden ders kitapları ve kaynak kitaplar-
dan, görsel materyallerden kemosentez olayını sorulara uygun olacak şekil-
de araştırmaları istenir.
Rulman: Öğrenciler heterojen iki gruba ayrılarak iç içe iki çember oluşturur-
lar ve yüz yüze bakacak şekilde otururlar. Daha sonra kemosentezle ilgili be-
Etkinlik Açıklaması lirlenmiş soruları karşılarındaki arkadaşları ile belirli bir süre tartışırlar. Tar-
tışma bitince iç çember saat yönünde döner. Bu tartışma tüm sorular bitene
kadar devam eder. Böylece öğrenciler kemosentezle ilgili edindikleri bilgileri
birbirleri ile tartışır, bilgilerini güçlendirirler.
Kart-Kutu: Öğrenciler “Canlılar ışık enerjisinden faydalanmadan inorganik
besinlerden organik besin sentezi yapabilir mi?’’ sorusuna verecekleri ceva-
bın evet ya da hayır olduğunu yazdıkları kartları öğretmenin sınıfa koyduğu
“EVET, HAYIR” yazılı kutulara atarak fikirlerini belirtmiş olurlar.
Akış Şeması: Öğrenciler kemosentezi açıklayan akış şeması hazırlar ve konu-
yu öğrenme becerilerini ortaya koyarlar.
Derse “Canlılar ışık enerjisinden faydalanmadan inorganik besinlerden or-
ganik besin sentezi yapabilir mi?” diye sorularak giriş yapılır ve öğrencilerden
Uygulama Süreci cevapları alınır. Cevaplar alındıktan sonra kemosentezi açıklayan bir video
izletir.
Örnek link: http://meb.ai/pjwnos
96