Page 96 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 96

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Oksitle
         Konu                        Kemosentez tepkimeleri
                                     Canlılarda yaşamın devamlılığı için gerekli kemosentez olayını anlama
         Öğrenme Hedefleri
                                     Kemosentez olayı ile ilgili bilgi toplayabilme
                                     10. Sınıf biyoloji ders kitabı
                                     Konu ile ilgili videolar, kartlar, dergi, ders kitabı, kemosentez sürecini anlatan
                                     görseller

         Materyaller                 Üzerine “EVET, HAYIR” yazılı iki kutu
                                     Öğrencilerin görüşlerini yazacağı kartlar
                                     Etkileşimli tahta, dijital içerikler için gerekli teknolojik araçlar
                                     Örnek kavram haritası

         Süre                        2 ders saati

                                     Bu etkinlikte soru-cevap video ile öğrenme, yapılandırılmış araştırma, Rul-
                                     man tekniği, kart kutu etkinliği ve akış şeması kullanılacaktır.
                                     Soru-Cevap: Öğretmen soru-cevap yolu ile öğrencilerden farklı besin üretme
                                     yolları olup olmadığı konusundaki fikirlerini öğrenir.
                                     Video ile Öğrenme: Öğrencilere kemosentezi açıklayan video izletilir.
                                     Yapılandırılmış Araştırma: Öğrencilerden ders kitapları ve kaynak kitaplar-
                                     dan, görsel materyallerden kemosentez olayını sorulara uygun olacak şekil-
                                     de araştırmaları istenir.

                                     Rulman: Öğrenciler heterojen iki gruba ayrılarak iç içe iki çember oluşturur-
                                     lar ve yüz yüze bakacak şekilde otururlar. Daha sonra kemosentezle ilgili be-
         Etkinlik Açıklaması         lirlenmiş soruları karşılarındaki arkadaşları ile belirli bir süre tartışırlar. Tar-
                                     tışma bitince iç çember saat yönünde döner. Bu tartışma tüm sorular bitene
                                     kadar devam eder. Böylece öğrenciler kemosentezle ilgili edindikleri bilgileri
                                     birbirleri ile tartışır, bilgilerini güçlendirirler.
                                     Kart-Kutu: Öğrenciler “Canlılar ışık enerjisinden faydalanmadan inorganik
                                     besinlerden organik besin sentezi yapabilir mi?’’ sorusuna verecekleri ceva-
                                     bın evet ya da hayır olduğunu yazdıkları kartları öğretmenin sınıfa koyduğu
                                     “EVET, HAYIR” yazılı kutulara atarak fikirlerini belirtmiş olurlar.
                                     Akış Şeması: Öğrenciler kemosentezi açıklayan akış şeması hazırlar ve konu-
                                     yu öğrenme becerilerini ortaya koyarlar.



                                     Derse “Canlılar ışık enerjisinden faydalanmadan inorganik besinlerden or-
                                     ganik besin sentezi yapabilir mi?” diye sorularak giriş yapılır ve öğrencilerden
         Uygulama Süreci             cevapları alınır. Cevaplar alındıktan sonra kemosentezi açıklayan bir video
                                     izletir.

                                     Örnek link:  http://meb.ai/pjwnos



    96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101