Page 91 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 91

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Veri  Görselleştirme:  Öğretmen  tahtaya  fotosentezin  ışığa  bağlı  olan/ışıktan
                                     bağımsız evrelerinde gerekli olan ve üretilen moleküllerin yazılabileceği bir tab-
                                     loyu çizer, bu şekilde öğrencilerin verileri görsel hafızalarında da doğru organize
                                     etmeleri sağlanır.
                                     Kavram Haritası: Öğrencilerin fotosentezin ışığa bağlı olan/ışıktan bağımsız
         Etkinlik Açıklaması         evreleri arasındaki ilişkiyi anlamlandırmaları adına kavram haritaları kulla-
                                     nılır.

                                     Soru-Cevap: Öğretmen varsa öğrencilerin sorularını yanıtlar ve eksik bilgileri
                                     tamamlamalarını sağlar.

                                     Özetleme: Öğretmen ders sonunda özetleme yaparak dersi bitirir.

                                     Öğretmen öğrencilerin geçmiş yaşantılarında fotosentez kavramını duymuş
                                     oldukları  varsayımından  hareketle,  canlıların  inorganik  besinlerden  hangi
                                     yöntemlerle organik besinleri üretebileceklerini sorar.
                                     Öğretmen öğrencilerden fotosentez cevabını aldığı zaman bu derste foto-
                                     sentez olayının ışığa bağlı olan ve ışıktan bağımsız tepkimelerini öğrenecek-
                                     lerini söyleyerek konuya giriş yapar. Daha sonra öğrencilere fotosentezle il-
                                     gili bir video izletir (SF1).
                                     Örnek link aşağıdaki gibidir:

                                     http://meb.ai/P1Pk1H
                                     Öğrenciler Jigsaw tekniği kullanılarak dört gruba ayrılır, her grup kendi içe-
                                     risinde liderlik özelliği olan bir başkan ve bir başkan yardımcısı belirler (SF2).
                                     Ardından grupların çalışmalarını yapmaları için sınıf ortamında ayrı ortam-
                                     lar oluşturulur (FÖOD1). Öğretmen öğrencilerin grup çalışmalarında araştı-
                                     racakları konuları kartlara yazıp bir kutu içerisine koyar (İF1).
         Uygulama Süreci             Grupların araştıracağı konular şu şekildedir:
                                     1.  Işığa bağlı evre tepkimeleri için gerekli olan moleküller
                                     2.  Işığa bağlı evre tepkimelerinde üretilen moleküller

                                     3.  Işıktan bağımsız evre tepkimeleri için gerekli olan moleküller
                                     4.  Işıktan bağımsız evre tepkimelerinde üretilen moleküller

                                     Grup başkanları kutu içerisinden bir tane kart çeker ve gruplarına dönerek
                                     seçtikleri  konunun  ne  olduğunu  grup  arkadaşlarıyla  paylaşır.  Daha  sonra
                                     tüm grup üyeleri konuyu farklı kaynaklardan, ders kitaplarından, etkileşimli
                                     tahtadan ve yapay zekâ teknolojilerinden faydalanarak araştırır. Devamında
                                     bireysel olarak konunun en iyi anladıkları kısmını grup arkadaşlarıyla paylaşır.
                                     Grup  içindeki  bilgi  aktarımı  bittikten  sonra  başkanlar  gruplarından  ayrılıp
                                     yeni  bir  grup  oluşturur.  Jigsaw  tekniği  ile  bu  grupta  her  bir  başkan  kendi
                                     grubunda araştırılıp tartışılan konuyu grup üyelerine aktarır. Grup başkanları
                                     paylaşımı  tamamladığında  kendi  asıl  gruplarına  döner  ve  öğrendiklerini
                                     grup arkadaşları ile paylaşırlar (SF3).







                                                                                                         91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96