Page 91 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 91
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Veri Görselleştirme: Öğretmen tahtaya fotosentezin ışığa bağlı olan/ışıktan
bağımsız evrelerinde gerekli olan ve üretilen moleküllerin yazılabileceği bir tab-
loyu çizer, bu şekilde öğrencilerin verileri görsel hafızalarında da doğru organize
etmeleri sağlanır.
Kavram Haritası: Öğrencilerin fotosentezin ışığa bağlı olan/ışıktan bağımsız
Etkinlik Açıklaması evreleri arasındaki ilişkiyi anlamlandırmaları adına kavram haritaları kulla-
nılır.
Soru-Cevap: Öğretmen varsa öğrencilerin sorularını yanıtlar ve eksik bilgileri
tamamlamalarını sağlar.
Özetleme: Öğretmen ders sonunda özetleme yaparak dersi bitirir.
Öğretmen öğrencilerin geçmiş yaşantılarında fotosentez kavramını duymuş
oldukları varsayımından hareketle, canlıların inorganik besinlerden hangi
yöntemlerle organik besinleri üretebileceklerini sorar.
Öğretmen öğrencilerden fotosentez cevabını aldığı zaman bu derste foto-
sentez olayının ışığa bağlı olan ve ışıktan bağımsız tepkimelerini öğrenecek-
lerini söyleyerek konuya giriş yapar. Daha sonra öğrencilere fotosentezle il-
gili bir video izletir (SF1).
Örnek link aşağıdaki gibidir:
http://meb.ai/P1Pk1H
Öğrenciler Jigsaw tekniği kullanılarak dört gruba ayrılır, her grup kendi içe-
risinde liderlik özelliği olan bir başkan ve bir başkan yardımcısı belirler (SF2).
Ardından grupların çalışmalarını yapmaları için sınıf ortamında ayrı ortam-
lar oluşturulur (FÖOD1). Öğretmen öğrencilerin grup çalışmalarında araştı-
racakları konuları kartlara yazıp bir kutu içerisine koyar (İF1).
Uygulama Süreci Grupların araştıracağı konular şu şekildedir:
1. Işığa bağlı evre tepkimeleri için gerekli olan moleküller
2. Işığa bağlı evre tepkimelerinde üretilen moleküller
3. Işıktan bağımsız evre tepkimeleri için gerekli olan moleküller
4. Işıktan bağımsız evre tepkimelerinde üretilen moleküller
Grup başkanları kutu içerisinden bir tane kart çeker ve gruplarına dönerek
seçtikleri konunun ne olduğunu grup arkadaşlarıyla paylaşır. Daha sonra
tüm grup üyeleri konuyu farklı kaynaklardan, ders kitaplarından, etkileşimli
tahtadan ve yapay zekâ teknolojilerinden faydalanarak araştırır. Devamında
bireysel olarak konunun en iyi anladıkları kısmını grup arkadaşlarıyla paylaşır.
Grup içindeki bilgi aktarımı bittikten sonra başkanlar gruplarından ayrılıp
yeni bir grup oluşturur. Jigsaw tekniği ile bu grupta her bir başkan kendi
grubunda araştırılıp tartışılan konuyu grup üyelerine aktarır. Grup başkanları
paylaşımı tamamladığında kendi asıl gruplarına döner ve öğrendiklerini
grup arkadaşları ile paylaşırlar (SF3).
91