Page 88 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 12
TEMA: ENERJİ
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY.10.1.3. Fotosentez reaksiyonlarıyla ilgili bilimsel model oluşturabilme
Basamaklandırılmış Bilgi
Birimleri a) Fotosentez reaksiyonlarının işleyişini modeller.
Öğrencilerin 8. sınıf fen bilimleri dersinde fotosentezde su ve CO ’nin kulla-
Ön Koşul Beceriler/Temel 2
Kabuller nıldığı besin ve oksijenin üretildiği reaksiyon detaylarına girilmeden bilindiği
kabul edilmektedir.
Öğrenciler fotofosforilasyon olayını anlamada güçlük yaşayabilirler.
Öğrenciler fotosentez olayında solunumla üretilen ATP’nin kullanılmayaca-
ğını anlamada güçlük yaşayabilirler.
Öğrenciler fotosentezin ışığa bağlı tepkimelerini anlamada güçlük yaşaya-
bilirler.
Öğrenciler fotosentezin ışıktan bağımsız tepkimelerini anlamada güçlük ya-
Tema Bazlı Öğrenci şayabilirler.
İhtiyaçları
Öğrenciler fotosentezin ışığa bağlı tepkimelerinde nelerin kullanıldığını ve
nelerin üretildiğini anlamada güçlük yaşayabilirler.
Öğrenciler fotosentezin ışıktan bağımsız tepkimelerinde nelerin kullanıldığı-
nı ve nelerin üretildiğini anlamada güçlük yaşayabilirler.
Öğrenciler fotosentezin ışığa bağlı olan ve ışıktan bağımsız tepkimeleri ara-
sındaki ilişkiyi anlamada güçlük yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Araştırılacak konuların yazılı olduğu kartların yazı puntoları büyütülebilir,
kabartma harflerle oluşturulabilir, kontrast zemin oluşturulabilir. Öğrencilere
seçim yaptırılırken dijital ortamlarda hazırlanmış kartlar arasından seçim
yaptırılabilir.
İF2: Burada her öğrencinin ilgileri, öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğ-
ret-men rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller,
büyük puntolar kullanılarak hazırlanan tablolar, öğretmen tarafından konu-
ya uygun olarak seçilen videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları
İçerik sağlanabilir. Hazırlanacak tablo dijital ortamda hazırlanarak öğrencilere
sunularak seçimlerini dijital ortamda yapmaları sağlanabilir. Böylelikle bir-
çok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrencilere öğ-
renme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır kaynaklar sunu-
labilir.
İF3: Kavram haritası yazı puntosu büyütülerek paylaşılabilir, kabartma harf-
lerle hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Dijital ortamda hazırla-
narak öğrencilerin kavram haritasını dijital ortamda doldurması istenebilir.
88