Page 88 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



           ETKİNLİK 12


        TEMA: ENERJİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.10.1.3. Fotosentez reaksiyonlarıyla ilgili bilimsel model oluşturabilme

         Basamaklandırılmış Bilgi
         Birimleri                   a) Fotosentez reaksiyonlarının işleyişini modeller.


                                     Öğrencilerin 8. sınıf fen bilimleri dersinde fotosentezde su ve CO ’nin kulla-
         Ön Koşul Beceriler/Temel                                                             2
         Kabuller                    nıldığı besin ve oksijenin üretildiği reaksiyon detaylarına girilmeden bilindiği
                                     kabul edilmektedir.

                                     Öğrenciler fotofosforilasyon olayını anlamada güçlük yaşayabilirler.
                                     Öğrenciler fotosentez olayında solunumla üretilen ATP’nin kullanılmayaca-
                                     ğını anlamada güçlük yaşayabilirler.
                                     Öğrenciler fotosentezin ışığa bağlı tepkimelerini anlamada güçlük yaşaya-
                                     bilirler.
                                     Öğrenciler fotosentezin ışıktan bağımsız tepkimelerini anlamada güçlük ya-
         Tema Bazlı Öğrenci          şayabilirler.
         İhtiyaçları
                                     Öğrenciler  fotosentezin  ışığa  bağlı  tepkimelerinde  nelerin  kullanıldığını  ve
                                     nelerin üretildiğini anlamada güçlük yaşayabilirler.
                                     Öğrenciler fotosentezin ışıktan bağımsız tepkimelerinde nelerin kullanıldığı-
                                     nı ve nelerin üretildiğini anlamada güçlük yaşayabilirler.
                                     Öğrenciler fotosentezin ışığa bağlı olan ve ışıktan bağımsız tepkimeleri ara-
                                     sındaki ilişkiyi anlamada güçlük yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Araştırılacak konuların yazılı olduğu kartların yazı puntoları büyütülebilir,
                                     kabartma harflerle oluşturulabilir, kontrast zemin oluşturulabilir. Öğrencilere
                                     seçim  yaptırılırken  dijital  ortamlarda  hazırlanmış  kartlar  arasından  seçim
                                     yaptırılabilir.

                                     İF2:  Burada  her  öğrencinin  ilgileri,  öğrenme  stilleri  doğrultusunda  ve  öğ-
                                     ret-men rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller,
                                     büyük puntolar kullanılarak hazırlanan tablolar, öğretmen tarafından konu-
                                     ya uygun olarak seçilen videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları
         İçerik                      sağlanabilir.  Hazırlanacak  tablo  dijital  ortamda  hazırlanarak  öğrencilere
                                     sunularak seçimlerini dijital ortamda yapmaları sağlanabilir.  Böylelikle bir-
                                     çok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrencilere öğ-
                                     renme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır kaynaklar sunu-
                                     labilir.
                                     İF3: Kavram haritası yazı puntosu büyütülerek paylaşılabilir, kabartma harf-
                                     lerle hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Dijital ortamda hazırla-
                                     narak öğrencilerin kavram haritasını dijital ortamda doldurması istenebilir.


    88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93