Page 84 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 84

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     Yapılandırılmış Grid: Öğretmen ATP’nin yapısı ve önemi hakkında hazırla-
                                     mış olduğu bir grup sorunun cevaplarının numaralandırılmış on iki kutulu bir
                                     tabloya yerleştirilmesiyle oluşan etkinlik tablosu öğrenci sayısınca çoğaltıp
         Etkinlik Açıklaması         dağıtılır. Bu şekilde çocukların hem doğru yanıtları hem de mantıksal sırala-
                                     masını öğrenmesini sağlar.

                                     Öz  Değerlendirme  Formu:  Öğrencilere  öz  değerlendirme  formu  dağıtılır  ve
                                     doldurulması sağlanır. Böylece kendi öğrenme çıktılarına hâkim olması sağlanır.

                                     Derse 1 dakika sürecek hareketli bir müzik parçası eşliğinde tüm öğrencilerin
                                     dans  etmeleri  istenerek  başlanır.  Dans  bittikten  sonra  öğrencilere  dans
                                     edebilmek  için  neye  ihtiyaç  duydukları  sorulur.  Burada  Sokratik  sorgulama
                                     aracılığı ile öğrencilerin doğru çıkarımlar yapması sağlanmaya çalışılır. Sorulara
                                     gelen cevaplar öğretmen tarafından toplanır ve bu cevaplardan faydalanılarak
                                     enerji olmadan hareket edemeyeceklerine dikkatin çekilmesi sağlanır (SF1).

                                     Sürece ilişkin örnek bir öğretmen-öğrenci diyaloğu aşağıdaki gibi olabilir;
                                        • Dans ettik, hareket ettik öğretmenim.

                                        • Hareket etmekten ne anlıyorsun?
                                        • Zıplamayı öğretmenim.
                                        • Zıplayabilmek için neye ihtiyacın vardı?
                                        • Yemek yemiş ve dinlenmiş olmaya/ayak ve bacaklarımın hareket etmesine

                                        • Yediğin yemekler sana bu işte nasıl bir fayda sağladı?
                                        • Kaslarımın hareket etmesini sağladı.

                                        • Peki kaslarının hareketi için ne gerekliydi?
         Uygulama Süreci                • Aldığımız besinlerin sindirilmesiyle açığa çıkan enerji gerekliydi öğret-
                                       menim.

                                        • Öyleyse bu durum enerjiyi senin vücudunun ürettiği anlamına mı geliyor?
                                        • Kesinlikle öğretmenim. Vücudum enerji üretmeseydi hareket edemezdim.
                                     Sorgulamanın ardından bu ders kapsamında yaşamsal enerjinin gerekliliği
                                     vurgulanarak ATP’nin yapısının ve canlılar için öneminin öğrenileceği söyle-
                                     nir, dersin amacı tahtaya yazılarak öğrencilerle paylaşılır (SF2).
                                     Öğrencilerden ATP’nin yapısı ve canlılar için önemine ilişkin araştırma yapma-
                                     ları istenir. Araştırma sürecinde kullanacakları yolları kendileri seçeceklerdir.
                                     Bunun için tahtaya bir seçim tablosu çizilir. Seçim tablosunda aynı seçeneği
                                     seçen öğrenciler bir araya gelir ve öğrenci grupları oluşturulur (FÖOD1).
                                                              SEÇİM TABLOSU

                                                                                     Dijital İçeriklerden
                                         Model Üzerinden      Yazılı Kaynaklardan     Ve Yapay Zekâ
                                        Araştırma Yapmak       Araştırma Yapmak      Teknolojilerinden
                                            İstiyorum             İstiyorum        Faydalanarak Araştırma
                                                                                     Yapmak İstiyorum




    84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89