Page 84 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 84
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Yapılandırılmış Grid: Öğretmen ATP’nin yapısı ve önemi hakkında hazırla-
mış olduğu bir grup sorunun cevaplarının numaralandırılmış on iki kutulu bir
tabloya yerleştirilmesiyle oluşan etkinlik tablosu öğrenci sayısınca çoğaltıp
Etkinlik Açıklaması dağıtılır. Bu şekilde çocukların hem doğru yanıtları hem de mantıksal sırala-
masını öğrenmesini sağlar.
Öz Değerlendirme Formu: Öğrencilere öz değerlendirme formu dağıtılır ve
doldurulması sağlanır. Böylece kendi öğrenme çıktılarına hâkim olması sağlanır.
Derse 1 dakika sürecek hareketli bir müzik parçası eşliğinde tüm öğrencilerin
dans etmeleri istenerek başlanır. Dans bittikten sonra öğrencilere dans
edebilmek için neye ihtiyaç duydukları sorulur. Burada Sokratik sorgulama
aracılığı ile öğrencilerin doğru çıkarımlar yapması sağlanmaya çalışılır. Sorulara
gelen cevaplar öğretmen tarafından toplanır ve bu cevaplardan faydalanılarak
enerji olmadan hareket edemeyeceklerine dikkatin çekilmesi sağlanır (SF1).
Sürece ilişkin örnek bir öğretmen-öğrenci diyaloğu aşağıdaki gibi olabilir;
• Dans ettik, hareket ettik öğretmenim.
• Hareket etmekten ne anlıyorsun?
• Zıplamayı öğretmenim.
• Zıplayabilmek için neye ihtiyacın vardı?
• Yemek yemiş ve dinlenmiş olmaya/ayak ve bacaklarımın hareket etmesine
• Yediğin yemekler sana bu işte nasıl bir fayda sağladı?
• Kaslarımın hareket etmesini sağladı.
• Peki kaslarının hareketi için ne gerekliydi?
Uygulama Süreci • Aldığımız besinlerin sindirilmesiyle açığa çıkan enerji gerekliydi öğret-
menim.
• Öyleyse bu durum enerjiyi senin vücudunun ürettiği anlamına mı geliyor?
• Kesinlikle öğretmenim. Vücudum enerji üretmeseydi hareket edemezdim.
Sorgulamanın ardından bu ders kapsamında yaşamsal enerjinin gerekliliği
vurgulanarak ATP’nin yapısının ve canlılar için öneminin öğrenileceği söyle-
nir, dersin amacı tahtaya yazılarak öğrencilerle paylaşılır (SF2).
Öğrencilerden ATP’nin yapısı ve canlılar için önemine ilişkin araştırma yapma-
ları istenir. Araştırma sürecinde kullanacakları yolları kendileri seçeceklerdir.
Bunun için tahtaya bir seçim tablosu çizilir. Seçim tablosunda aynı seçeneği
seçen öğrenciler bir araya gelir ve öğrenci grupları oluşturulur (FÖOD1).
SEÇİM TABLOSU
Dijital İçeriklerden
Model Üzerinden Yazılı Kaynaklardan Ve Yapay Zekâ
Araştırma Yapmak Araştırma Yapmak Teknolojilerinden
İstiyorum İstiyorum Faydalanarak Araştırma
Yapmak İstiyorum
84