Page 81 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 81
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 11
TEMA: ENERJİ
Etkinliğe Dönüştürülecek BİY.10.1.1. Canlıların yaşamına devam edebilmesi için enerjinin gerekliliğini
Öğrenme Çıktıları sorgulayabilme
a) Canlıların yaşamını devam ettirmesi için enerjinin gerekliliğiyle ilgili mera-
kını ifade eder.
b) Canlıların yaşamını devam ettirmesi için enerjinin gerekliliğiyle ilgili soru-
lar sorar.
Basamaklandırılmış Bilgi c) Canlıların yaşamını devam ettirmesi için enerjinin gerekliliğiyle ilgili bilgi-
Birimleri leri toplar.
ç) Canlıların yaşamını devam ettirmesi için enerjinin gerekliliğiyle ilgili topla-
dığı bilgilerin doğruluğunu değerlendirir.
d) Canlıların yaşamını devam ettirmesi için enerjinin gerekliliği ile ilgili topla-
dığı bilgiler üzerinden çıkarım yapar.
Öğrencilerin 8. sınıf fen bilimleri dersinde ATP’nin yapısına girilmeden ismin-
den bahsedildiği kabul edilmektedir. Aynı zamanda öğrencilerin 9. sınıf ilk
Ön Koşul Beceriler/Temel konusu olarak canlıların ortak özellikleri konusunda metabolizma olayını ve
Kabuller canlıların yaşamsal enerjisi olan ATP’yi solunum yoluyla ürettiklerini bildikleri
kabul edilir. ATP’nin hücre içinde üretildiği ve hücre dışına çıkamadığı bilgisini
bildiği kabul edilir.
Öğrenciler ATP’nin yapısındaki bağ çeşitlerini ve bu bağ çeşitlerinin özellikle-
rini anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler ATP’nin yapısında bulunan bağ çeşitlerinin bazılarının nükleotit-
lerin de yapısında bulunmasına rağmen neden enerji vermediklerini anlama-
da güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler ATP’nin yapısında 3 adet fosfat bulunmasının nedenlerini anla-
mada güçlük yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler ATP’nin üretim yollarını anlamada güçlük yaşayabilir.
İhtiyaçları
Öğrenciler bazı ATP üretim yollarının sadece belirli olaylara özgü olmasını
anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler ATP’nin neden hücre dışına çıkmadığını anlamada güçlük yaşa-
yabilir.
Öğrenciler ATP’nin moleküler yapısını kavramada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler AMP, ADP ve ATP arasındaki farkları anlamada güçlük yaşaya-
bilir.
81