Page 83 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 83
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Bensiz Olmaz
Konu ATP (Adenozin trifosfat)
Öğrenme Hedefleri Canlılarda yaşamın devamlılığı için gerekli enerji kaynağı olan ATP’yi tanıma
10. Sınıf biyoloji ders kitabı
Konu ile ilgili videolar
CD çalar
Materyaller Oyun hamuru
Kibrit kutusu
İp ya da tel gibi dönüştürülebilir malzemeler
Etkinlik kâğıtları, dijital içerikler için gerekli teknolojik araçlar
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte dans, sokratik sorgulama, seçim tablosu, araştırma, işbirliği ile
öğrenme, tartışma ve vızıltı grupları, model oluşturma, özetleme, yapılandı-
rılmış grid, beyin fırtınası yöntemleri kullanılacaktır.
Dans: Öğrencilerin fiziksel bir aktivite ile hareketlilik sergileyip enerji harca-
maları sağlanır.
Sokratik Sorgulama: Öğretmen burada doğru soruları sorarak öğrencilerin
doğru çıkarımda bulunmasını ve istenen sonuca ulaşmasını sağlar. Bunu “…
ile ne demek istiyorsun? ....ile ne alakası var?” gibi sorularla yapar.
Seçim Tablosu: Öğretmen öğrencilere bilgiye ulaşma konusunda seçim ya-
pabilecekleri en az 2 seçenekli (örneğin izleyerek öğrenme ve okuyarak öğ-
renme) bir tablo sunar.
Araştırma: Öğrenciler ders kitabından, EBA’dan ve çeşitli kaynaklardan
araştırma yapar.
Etkinlik Açıklaması
İşbirliğiyle Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrencilerin grup arkadaşlarıyla bir-
likte canlıların yaşamsal enerjisi olan ATP hakkında fikirler edinmeleri sağlanır.
Tartışma ve Vızıltı 22 Grupları Tekniği: Öğrenciler tartışma yoluyla fikir ve
bilgilerini geliştirir, netleştirirler. Önceden araştırma şekline göre ayrılmış
olan grup kendi içinde her bir öğrencinin 2 dakika süre ile konu hakkında-
ki fikrini söyleyerek ve tartışarak öğrenmelerini, akabinde varılan sonuçları
grup adına paylaşmaları esasına dayanır.
Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması
amacıyla ATP’nin yapısını açıklayan bilgileri tahtaya yazar ve ATP’nin yapı-
sını gösteren şekli tahtaya çizer.
Model Oluşturma: Öğrencilerin ATP’nin yapısını gösteren modeller tasarla-
maları sağlanır. Seçtikleri öğrenme yönteminin öğrenme stilleri ile uyumlu
olup olmadığı süreç sonunda öğrenci tarafından modelin başarısı ile ölçü-
lebilir.
83