Page 83 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 83

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Bensiz Olmaz
         Konu                        ATP (Adenozin trifosfat)
         Öğrenme Hedefleri           Canlılarda yaşamın devamlılığı için gerekli enerji kaynağı olan ATP’yi tanıma

                                     10. Sınıf biyoloji ders kitabı
                                     Konu ile ilgili videolar
                                     CD çalar

         Materyaller                 Oyun hamuru
                                     Kibrit kutusu
                                     İp ya da tel gibi dönüştürülebilir malzemeler

                                     Etkinlik kâğıtları, dijital içerikler için gerekli teknolojik araçlar
         Süre                        2 ders saati

                                     Bu etkinlikte dans, sokratik sorgulama, seçim tablosu, araştırma, işbirliği ile
                                     öğrenme, tartışma ve vızıltı grupları, model oluşturma, özetleme, yapılandı-
                                     rılmış grid, beyin fırtınası yöntemleri kullanılacaktır.
                                     Dans: Öğrencilerin fiziksel bir aktivite ile hareketlilik sergileyip enerji harca-
                                     maları sağlanır.
                                     Sokratik Sorgulama: Öğretmen burada doğru soruları sorarak öğrencilerin
                                     doğru çıkarımda bulunmasını ve istenen sonuca ulaşmasını sağlar. Bunu “…
                                     ile ne demek istiyorsun? ....ile ne alakası var?” gibi sorularla yapar.
                                     Seçim Tablosu: Öğretmen öğrencilere bilgiye ulaşma konusunda seçim ya-
                                     pabilecekleri en az 2 seçenekli (örneğin izleyerek öğrenme ve okuyarak öğ-
                                     renme) bir tablo sunar.
                                     Araştırma:  Öğrenciler  ders  kitabından,  EBA’dan  ve  çeşitli  kaynaklardan
                                     araştırma yapar.
         Etkinlik Açıklaması
                                     İşbirliğiyle Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrencilerin grup arkadaşlarıyla bir-
                                     likte canlıların yaşamsal enerjisi olan ATP hakkında fikirler edinmeleri sağlanır.
                                     Tartışma ve Vızıltı 22 Grupları Tekniği: Öğrenciler tartışma yoluyla fikir ve
                                     bilgilerini  geliştirir,  netleştirirler.  Önceden  araştırma  şekline  göre  ayrılmış
                                     olan grup kendi içinde her bir öğrencinin 2 dakika süre ile konu hakkında-
                                     ki fikrini söyleyerek ve tartışarak öğrenmelerini, akabinde varılan sonuçları
                                     grup adına paylaşmaları esasına dayanır.
                                     Özetleme:  Öğretmen  etkinlik  bittikten  sonra  bilgilerin  daha  kalıcı  olması
                                     amacıyla ATP’nin yapısını açıklayan bilgileri tahtaya yazar ve ATP’nin yapı-
                                     sını gösteren şekli tahtaya çizer.

                                     Model Oluşturma: Öğrencilerin ATP’nin yapısını gösteren modeller tasarla-
                                     maları  sağlanır.  Seçtikleri  öğrenme  yönteminin  öğrenme  stilleri  ile  uyumlu
                                     olup olmadığı süreç sonunda öğrenci tarafından modelin başarısı ile ölçü-
                                     lebilir.




                                                                                                         83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88