Page 90 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 90

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Fotosentezin Fotoğrafı
         Konu                        Fotosentezin ışığa bağlı olan ve ışıktan bağımsız tepkimeleri
                                     Canlılarda yaşamın devamlılığı için gerekli fotosentez olayını öğrenme

                                     Fotosentezin  ışığa  bağlı  ve  ışıktan  bağımsız  evre  olmak  üzere  iki  evrede
                                     gerçekleştiğini öğrenme

                                     Fotosentezin ışığa bağlı evresinde gerçekleşen tepkimeler için gerekli olan
                                     molekülleri tanıma
         Öğrenme Hedefleri
                                     Fotosentezin ışığa bağlı evresinde üretilen molekülleri tanıma
                                     Fotosentezin ışıktan bağımsız evresinde gerçekleşen tepkimeler için gerekli
                                     olan molekülleri tanıma
                                     Fotosentezin ışıktan bağımsız evresinde üretilen molekülleri tanıma
                                     Fotosentezin ışığa bağlı ve ışıktan bağımsız evreleri arasında ilişki kurma

                                     10. Sınıf biyoloji ders kitabı
                                     Konu ile ilgili videolar
         Materyaller                 Basılı kaynaklar

                                     Afiş  yapımında  kullanılmak  üzere  renkli  karton,  yapıştırıcı,  bilgisayar  ve
                                     yazıcı, kâğıt, renkli kalemler

         Süre                        2 ders saati

                                     Bu etkinlikte seçim yapma, esnek gruplama, araştırma, Jigsaw tekniği, et-
                                     kinlik  kağıdı,  veri  görselleştirme,  kavram  haritası,  soru-cevap  ve  özetleme
                                     yöntemleri kullanılacaktır.
                                     Seçim Yapma: Öğretmen öğrencilere araştırılmasını istediği konuların isim-
                                     lerinin yazılı olduğu kartlar hazırlar ve grup sözcülerinin birer kart seçmesini
                                     ister.

                                     Esnek Gruplama: Öğretmen öğrencilerin araştırma yapmaları için gruplara
                                     bölünmesini sağlar.

         Etkinlik Açıklaması         Araştırma: Gruplar seçilen karttaki konuyu ders kitabı, EBA ve diğer basılı
                                     kaynaklardan araştırırlar.

                                     Jigsaw Tekniği: Bu aşamada gruptaki öğrenciler kendi uzmanlık konusunu
                                     gruptaki  diğer  arkadaşlarına  anlatır.  Öğrencilerin  grupta  ünitenin  tüm
                                     bölümlerini  birbirlerine  anlatmasından  sonra  grup  sözcüleri  elde  edilen
                                     bilgileri tüm sınıfla paylaşarak herkesin bilgilenmesini sağlar.

                                     Etkinlik  Kâğıdı:  Öğretmen  fotosentezin  ışığa  bağlı  olan/ışıktan  bağımsız
                                     evrelerinde  gerekli  olan  ve  üretilen  moleküllerin  yazılabileceği  bir  tabloyu
                                     öğrencilere  dağıtır,  üzerinde  çalışmalarını  ister.  Böylece  öğrenciler  sahip
                                     oldukları bilgileri organize etmeyi öğrenir.






    90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95