Page 90 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 90
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Fotosentezin Fotoğrafı
Konu Fotosentezin ışığa bağlı olan ve ışıktan bağımsız tepkimeleri
Canlılarda yaşamın devamlılığı için gerekli fotosentez olayını öğrenme
Fotosentezin ışığa bağlı ve ışıktan bağımsız evre olmak üzere iki evrede
gerçekleştiğini öğrenme
Fotosentezin ışığa bağlı evresinde gerçekleşen tepkimeler için gerekli olan
molekülleri tanıma
Öğrenme Hedefleri
Fotosentezin ışığa bağlı evresinde üretilen molekülleri tanıma
Fotosentezin ışıktan bağımsız evresinde gerçekleşen tepkimeler için gerekli
olan molekülleri tanıma
Fotosentezin ışıktan bağımsız evresinde üretilen molekülleri tanıma
Fotosentezin ışığa bağlı ve ışıktan bağımsız evreleri arasında ilişki kurma
10. Sınıf biyoloji ders kitabı
Konu ile ilgili videolar
Materyaller Basılı kaynaklar
Afiş yapımında kullanılmak üzere renkli karton, yapıştırıcı, bilgisayar ve
yazıcı, kâğıt, renkli kalemler
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte seçim yapma, esnek gruplama, araştırma, Jigsaw tekniği, et-
kinlik kağıdı, veri görselleştirme, kavram haritası, soru-cevap ve özetleme
yöntemleri kullanılacaktır.
Seçim Yapma: Öğretmen öğrencilere araştırılmasını istediği konuların isim-
lerinin yazılı olduğu kartlar hazırlar ve grup sözcülerinin birer kart seçmesini
ister.
Esnek Gruplama: Öğretmen öğrencilerin araştırma yapmaları için gruplara
bölünmesini sağlar.
Etkinlik Açıklaması Araştırma: Gruplar seçilen karttaki konuyu ders kitabı, EBA ve diğer basılı
kaynaklardan araştırırlar.
Jigsaw Tekniği: Bu aşamada gruptaki öğrenciler kendi uzmanlık konusunu
gruptaki diğer arkadaşlarına anlatır. Öğrencilerin grupta ünitenin tüm
bölümlerini birbirlerine anlatmasından sonra grup sözcüleri elde edilen
bilgileri tüm sınıfla paylaşarak herkesin bilgilenmesini sağlar.
Etkinlik Kâğıdı: Öğretmen fotosentezin ışığa bağlı olan/ışıktan bağımsız
evrelerinde gerekli olan ve üretilen moleküllerin yazılabileceği bir tabloyu
öğrencilere dağıtır, üzerinde çalışmalarını ister. Böylece öğrenciler sahip
oldukları bilgileri organize etmeyi öğrenir.
90