Page 95 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 95

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     SF1:  Öğretmen  soruyu  yazılı  olarak  öğrencilerle  paylaşabilir.  Öğrenciler
                                     yanıtlarını yazılı olarak verebilir. Kemosentez sürecini anlatan video ihtiyaç
                                     durumunda betimlenerek öğrencilerle paylaşılabilir. Video alt yazılı olarak
                                     paylaşabilir,  işaret  dili  desteği  verilebilir.  Öğretmen  bilgi  paylaşımını  yazılı
                                     olarak  yapabilir,  dergi,  ders  kitabı  ve  konuyu  anlatan  görsellerden  oluşan
                                     afiş ile yapılabilir.   Etkileşimli tahtadan kemosentez sürecini anlatan ve  vi-
                                     deo içeriğini kapsayan bir kavram haritası açılabilir.
                                     SF2: Sorular etkileşimli tahtada yazı puntosu büyütülerek paylaşılabilir, di-
                                     jital ortamda seslendirilebilir. Araştırma yaparken görsel, sesli kaynakların
                                     yanı sıra dijital içeriklerden de yararlanmaları için yönlendirilebilir.
                                     SF3: Öğrenciler iç ve dış çember olarak çemberlerden biri sabit kalıp diğeri
                                     saat yönünde dönerek tartışmaları sağlanır. Başlangıç noktasına dönüldü-
         Süreç                       ğünde tüm öğrencilerin aynı soruyu tartıştığından emin olunur. Tüm soruların
                                     tartışılması ve tüm öğrencilerin sürece katılması sağlanır. Öğretmen gerekli
                                     düzeltmeler ve dönütleri öğrencilerin gereksinimlerini gözeterek sözlü ya da
                                     yazılı olarak da verebilir.
                                     SF4:  Öğretmen  kemosentezin  tanımı,  reaksiyonları;  kemosentezin  sadece
                                     bazı bakteriler tarafından yapılabileceği, kemosentez olayında azot, kükürt,
                                     demir, hidrojen minerallerini oksitleyebileceği ile ilgili tepkime bilgilerini gör-
                                     seller  kullanarak  anlatabilir,  web  2.0  araçları  kullanarak  hazırlanan  dijital
                                     içerikler sunulabilir.
                                     SF5: Öğretmen sınıfın ulaşılabilir ve herkes tarafından görülebilir bir nokta-
                                     sına öğrenci isimlerinin yazılı olduğu ayrıca EVET ve HAYIR sütunları olan bir
                                     karton asabilir, soruları sorup öğrencilerden aldığı cevapları karton üzerinde
                                     öğrencinin isminin yazılı olduğu ve verdiği cevaba ilişkin alana işaretleyebilir,
                                     işaretlemeyi öğrenciden yapması istenebilir.



         Ürün                        ÜF1: Değerlendirme sürecinde öğrenciler poster hazırlayabilir,  yapılandırılmış
                                     grid uygulanabilir. Poster hazırlanırken web 2.0 araçlarından yararlanılabilir.




                                     FÖOD1: Öğretmen hareketli ve sabit çemberde hangi öğrencilerin olacağı-
         Fiziksel Öğrenme Ortamı
         Düzenlemeleri               na karar verirken öğrencilerin gereksinimlerini göz önünde bulundurur (ha-
                                     reket kısıtlılığı olan öğrenciler sabit çemberde yer alabilir).



















                                                                                                         95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100