Page 95 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 95
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen soruyu yazılı olarak öğrencilerle paylaşabilir. Öğrenciler
yanıtlarını yazılı olarak verebilir. Kemosentez sürecini anlatan video ihtiyaç
durumunda betimlenerek öğrencilerle paylaşılabilir. Video alt yazılı olarak
paylaşabilir, işaret dili desteği verilebilir. Öğretmen bilgi paylaşımını yazılı
olarak yapabilir, dergi, ders kitabı ve konuyu anlatan görsellerden oluşan
afiş ile yapılabilir. Etkileşimli tahtadan kemosentez sürecini anlatan ve vi-
deo içeriğini kapsayan bir kavram haritası açılabilir.
SF2: Sorular etkileşimli tahtada yazı puntosu büyütülerek paylaşılabilir, di-
jital ortamda seslendirilebilir. Araştırma yaparken görsel, sesli kaynakların
yanı sıra dijital içeriklerden de yararlanmaları için yönlendirilebilir.
SF3: Öğrenciler iç ve dış çember olarak çemberlerden biri sabit kalıp diğeri
saat yönünde dönerek tartışmaları sağlanır. Başlangıç noktasına dönüldü-
Süreç ğünde tüm öğrencilerin aynı soruyu tartıştığından emin olunur. Tüm soruların
tartışılması ve tüm öğrencilerin sürece katılması sağlanır. Öğretmen gerekli
düzeltmeler ve dönütleri öğrencilerin gereksinimlerini gözeterek sözlü ya da
yazılı olarak da verebilir.
SF4: Öğretmen kemosentezin tanımı, reaksiyonları; kemosentezin sadece
bazı bakteriler tarafından yapılabileceği, kemosentez olayında azot, kükürt,
demir, hidrojen minerallerini oksitleyebileceği ile ilgili tepkime bilgilerini gör-
seller kullanarak anlatabilir, web 2.0 araçları kullanarak hazırlanan dijital
içerikler sunulabilir.
SF5: Öğretmen sınıfın ulaşılabilir ve herkes tarafından görülebilir bir nokta-
sına öğrenci isimlerinin yazılı olduğu ayrıca EVET ve HAYIR sütunları olan bir
karton asabilir, soruları sorup öğrencilerden aldığı cevapları karton üzerinde
öğrencinin isminin yazılı olduğu ve verdiği cevaba ilişkin alana işaretleyebilir,
işaretlemeyi öğrenciden yapması istenebilir.
Ürün ÜF1: Değerlendirme sürecinde öğrenciler poster hazırlayabilir, yapılandırılmış
grid uygulanabilir. Poster hazırlanırken web 2.0 araçlarından yararlanılabilir.
FÖOD1: Öğretmen hareketli ve sabit çemberde hangi öğrencilerin olacağı-
Fiziksel Öğrenme Ortamı
Düzenlemeleri na karar verirken öğrencilerin gereksinimlerini göz önünde bulundurur (ha-
reket kısıtlılığı olan öğrenciler sabit çemberde yer alabilir).
95