Page 92 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 92

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Bilgi  paylaşımları  tamamlandıktan  sonra  öğretmen  tarafından  fotosentezin
                                     ışığa bağlı olan ve ışıktan bağımsız evrelerinde gerekli olan ve üretilen bileşiklerin
                                     yazılabileceği bir tabloyu öğrencilere dağıtılır (İF2).

                                     Örnek tablo aşağıdaki gibidir;

                                                                  KULLANILAN             ÜRETİLEN
                                               EVRE
                                                                  MOLEKÜLLER           MOLEKÜLLER


                                      IŞIĞA BAĞLI EVRE
         Uygulama Süreci
                                      IŞIKTAN BAĞIMSIZ EVRE



                                     Öğretmen tahtaya H O, ADP, NADP, İNORGANİK P, ATP, NADPH, O , CO ,
                                                                                                 2
                                                                                                      2
                                                       2
                                     GLİKOZ ifadelerini yazar.
                                     Öğrencilerden tahtada yazılı olan kavramları tablodaki doğru yere yazma-
                                     larını  ister.  Öğrenciler  ifadeleri  yazdıktan  sonra  öğretmen  tarafından  aynı
                                     tabloda bu ifadelerin yazılacağı doğru yerleri belirtir. Öğrenciler bu esnada
                                     kendilerini kontrol ederler (ÜF1).

                                     Öğrencilere “fotosentezin ışığa bağlı ve ışıktan bağımsız evreleri arasındaki
                                     ilişki” ile ilgili bir değerlendirme etkinliği yapılacağı söylenir.
                                     Bunun için aşağıda örneği verilen kavram haritasını hazırlar ve öğrenci sayısı
                                     kadar çoğaltıp öğrencilere dağıtır (İF3).
                                     Örnek kavram haritası aşağıdaki gibidir.










         Değerlendirme












                                     Tahtaya molekül ve bileşiklerin adları yazılır, öğrencilerden kavram harita-
                                     sında uygun olduğunu düşündükleri yere yerleştirmeleri istenir. “Bir kavram
                                     haritada uygun yere ipucu olarak yazılmıştır, her kutuya bir kavram yazıla-
                                     caktır.” açıklaması yapılır.






    92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97