Page 92 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 92
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Bilgi paylaşımları tamamlandıktan sonra öğretmen tarafından fotosentezin
ışığa bağlı olan ve ışıktan bağımsız evrelerinde gerekli olan ve üretilen bileşiklerin
yazılabileceği bir tabloyu öğrencilere dağıtılır (İF2).
Örnek tablo aşağıdaki gibidir;
KULLANILAN ÜRETİLEN
EVRE
MOLEKÜLLER MOLEKÜLLER
IŞIĞA BAĞLI EVRE
Uygulama Süreci
IŞIKTAN BAĞIMSIZ EVRE
Öğretmen tahtaya H O, ADP, NADP, İNORGANİK P, ATP, NADPH, O , CO ,
2
2
2
GLİKOZ ifadelerini yazar.
Öğrencilerden tahtada yazılı olan kavramları tablodaki doğru yere yazma-
larını ister. Öğrenciler ifadeleri yazdıktan sonra öğretmen tarafından aynı
tabloda bu ifadelerin yazılacağı doğru yerleri belirtir. Öğrenciler bu esnada
kendilerini kontrol ederler (ÜF1).
Öğrencilere “fotosentezin ışığa bağlı ve ışıktan bağımsız evreleri arasındaki
ilişki” ile ilgili bir değerlendirme etkinliği yapılacağı söylenir.
Bunun için aşağıda örneği verilen kavram haritasını hazırlar ve öğrenci sayısı
kadar çoğaltıp öğrencilere dağıtır (İF3).
Örnek kavram haritası aşağıdaki gibidir.
Değerlendirme
Tahtaya molekül ve bileşiklerin adları yazılır, öğrencilerden kavram harita-
sında uygun olduğunu düşündükleri yere yerleştirmeleri istenir. “Bir kavram
haritada uygun yere ipucu olarak yazılmıştır, her kutuya bir kavram yazıla-
caktır.” açıklaması yapılır.
92