Page 101 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 101

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Etkinlik Planı

         Etkinlik Adı                İkisi de Sindirim
         Konu                        Sindirim çeşitleri
                                     Sindirim çeşitlerini öğrenme
                                     Mekanik sindirimi anlama
         Öğrenme Hedefleri
                                     Kimyasal sindirimi anlama
                                     Mekanik ve kimyasal sindirim arasındaki benzerlik ya da farklılıkları anlama
                                     Katı gıda (simit, ekmek vb.), tahta, tebeşir, etkileşimli tahta, renkli kartonlar,
         Materyaller                 ders kitapları, makaleler, dijital içerikler, EBA içerikleri, bilgisayar, ses kayıt
                                     kaynakları, zaman sayacı, yazılı dokümanlar, renkli kalemler, kâğıt
         Süre                        2 ders saati
                                     Bu  etkinlikte  soru-cevap  tekniği,  araştırma  ve  not  tutma,  kartopu  tekniği
                                     (2-4-8’li gruplar hâlinde), veri görselleştirme, kart etkinliği yapılandırılmış
                                     grid, öz değerlendirme teknikleri kullanılacaktır.

                                     Soru-Cevap: Öğretmen simit parçasını çiğnemesi sonrasında öğrencilere ne
                                     yaptığını sorar ve öğrencilerden gelen soruları yanıtlar.

                                     Araştırma ve Not tutma: Öğrencilerden araştırma yapmaları ve buna da-
                                     yanarak notlar tutmaları istenir. Bu şekilde öğrenciler çalışma alışkanlığı ve
                                     sorumluluğu edinirler.
                                     Kartopu Tekniği: Öğretmen öğrencilerinden her birinin ayrı ayrı mekanik ya
                                     da kimyasal sindirimle ilgili seçtiği bir özelliği bireysel olarak düşünüp de-
                                     rinlemesine araştırmasını ister. Belirlenen her özelliğin mekanik ve kimyasal
                                     sindirim için ortak ya da farklı olup olmadığını belirlemelerini ister. Daha son-
                                     ra her öğrencinin seçtiği bir arkadaşı ile eşleşip ikili grup oluşturmasını ister.
                                     Oluşan ikili grupların ayrı ayrı araştırdıkları bilgileri birbirlerine aktarmaları-
                                     nı ister. İkili grupta da tartışılan bilginin mekanik ve kimyasal sindirimde ortak
         Etkinlik Açıklaması         ya da farklı olup olmadığını belirlemelerini ister.  İkili grupların birleşmesiy-
                                     le dörtlü, dörtlü grupların birleşmesiyle sekizli grupların oluşturulmasından
                                     sonra sekizli grupta bilgilerin tartışılması ve edindikleri bilgilerin tüm sınıfla
                                     paylaşılmasıyla etkinlik bitirilir. Bu şekilde öğrencilerin birbirlerinden öğren-
                                     meleri ve farklı fikirlere açık olmaları sağlanır.
                                     Veri Düzenleyici: Öğretmen tahtaya üç sütunlu bir tablo çizerek öğrencilere
                                     verilen bilgilerin zihinlerinde de görselleştirmelerini sağlar.
                                     Kart Etkinliği: Öğrenciler tabloya uygun olduğunu düşündüğü cevabı verir-
                                     ken ilgili kartı kaldırır ve böylece ilişkilendirmeyi görsel olarak da zihinlerine
                                     yerleştirmiş olur.
                                     Yapılandırılmış Grid: Öğrencilere önceden hazırlanmış olan grid örneği da-
                                     ğıtılır ve doldurulması istenir. Böylece öğrenciler hem kendi öğrenme çıktı-
                                     larını görür hem de bir sorunun birden fazla cevabı olabileceği gerçeği ile
                                     ufukları genişletilir.
                                     Öz Değerlendirme Formu: Öğretmen öğrencilere öz değerlendirme formu
                                     dağıtarak öğrencilerin kendi öğrenme çıktılarına hakim olmalarını sağlar.



                                                                                                         101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106