Page 101 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 101
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Etkinlik Planı
Etkinlik Adı İkisi de Sindirim
Konu Sindirim çeşitleri
Sindirim çeşitlerini öğrenme
Mekanik sindirimi anlama
Öğrenme Hedefleri
Kimyasal sindirimi anlama
Mekanik ve kimyasal sindirim arasındaki benzerlik ya da farklılıkları anlama
Katı gıda (simit, ekmek vb.), tahta, tebeşir, etkileşimli tahta, renkli kartonlar,
Materyaller ders kitapları, makaleler, dijital içerikler, EBA içerikleri, bilgisayar, ses kayıt
kaynakları, zaman sayacı, yazılı dokümanlar, renkli kalemler, kâğıt
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap tekniği, araştırma ve not tutma, kartopu tekniği
(2-4-8’li gruplar hâlinde), veri görselleştirme, kart etkinliği yapılandırılmış
grid, öz değerlendirme teknikleri kullanılacaktır.
Soru-Cevap: Öğretmen simit parçasını çiğnemesi sonrasında öğrencilere ne
yaptığını sorar ve öğrencilerden gelen soruları yanıtlar.
Araştırma ve Not tutma: Öğrencilerden araştırma yapmaları ve buna da-
yanarak notlar tutmaları istenir. Bu şekilde öğrenciler çalışma alışkanlığı ve
sorumluluğu edinirler.
Kartopu Tekniği: Öğretmen öğrencilerinden her birinin ayrı ayrı mekanik ya
da kimyasal sindirimle ilgili seçtiği bir özelliği bireysel olarak düşünüp de-
rinlemesine araştırmasını ister. Belirlenen her özelliğin mekanik ve kimyasal
sindirim için ortak ya da farklı olup olmadığını belirlemelerini ister. Daha son-
ra her öğrencinin seçtiği bir arkadaşı ile eşleşip ikili grup oluşturmasını ister.
Oluşan ikili grupların ayrı ayrı araştırdıkları bilgileri birbirlerine aktarmaları-
nı ister. İkili grupta da tartışılan bilginin mekanik ve kimyasal sindirimde ortak
Etkinlik Açıklaması ya da farklı olup olmadığını belirlemelerini ister. İkili grupların birleşmesiy-
le dörtlü, dörtlü grupların birleşmesiyle sekizli grupların oluşturulmasından
sonra sekizli grupta bilgilerin tartışılması ve edindikleri bilgilerin tüm sınıfla
paylaşılmasıyla etkinlik bitirilir. Bu şekilde öğrencilerin birbirlerinden öğren-
meleri ve farklı fikirlere açık olmaları sağlanır.
Veri Düzenleyici: Öğretmen tahtaya üç sütunlu bir tablo çizerek öğrencilere
verilen bilgilerin zihinlerinde de görselleştirmelerini sağlar.
Kart Etkinliği: Öğrenciler tabloya uygun olduğunu düşündüğü cevabı verir-
ken ilgili kartı kaldırır ve böylece ilişkilendirmeyi görsel olarak da zihinlerine
yerleştirmiş olur.
Yapılandırılmış Grid: Öğrencilere önceden hazırlanmış olan grid örneği da-
ğıtılır ve doldurulması istenir. Böylece öğrenciler hem kendi öğrenme çıktı-
larını görür hem de bir sorunun birden fazla cevabı olabileceği gerçeği ile
ufukları genişletilir.
Öz Değerlendirme Formu: Öğretmen öğrencilere öz değerlendirme formu
dağıtarak öğrencilerin kendi öğrenme çıktılarına hakim olmalarını sağlar.
101