Page 105 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 105

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Ders bitiminde öğrencilere öz değerlendirme formu dağıtılır (İF4).
                                     Örnek form aşağıdaki gibidir.



                                                           Öz Değerlendirme Formu
                                                                                Tarih:

                                     Adı ve Soyadı:
                                     Sınıfı:
                                     No:



                                     Bu çalışmada neler yaptım?
                                     ..........................................................................................................................
         Değerlendirme
                                     Bu çalışmadan neler öğrendim?
                                     ..........................................................................................................................
                                     Bu çalışmada başarılı olduğum basamaklar?

                                     ..........................................................................................................................
                                     Bu çalışmada en çok zorlandığım basamaklar?
                                     ..........................................................................................................................

                                     Bu çalışmayı tekrar yapsaydım şu şekilde yapardım:
                                     ..........................................................................................................................
                                     ..........................................................................................................................

                                     Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri  istenerek, ders kapsamında öğ-
                                     rendikleri bilgileri değerlendirmeleri sağlanır ders sonlandırılır (ÜF4).

                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                     •   Braille/sesli kitap
                                     •   Puntosu  büyütülmüş,  şekil  zemin  ilişkisine  göre  zıtlıklar  oluşturulmuş
                                         kartlar
                                     •   Gerçek ya da gerçeğe yakın materyaller

         Kullanılan Evrensel Tasarım   •   Etkileşimli tahta/ekran okuyucu
         Ögeleri                     •   Erişilebilir pano/kart/tablo
                                     •   Erişilebilir oturma düzeni

                                     •   Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma.
                                     •   Öğrencilere bilgi kartı, şarkı, şiir, slogan, poster, canlandırma, resim yap-
                                         ma gibi farklı görev tamamlama seçenekleri sunma

                                     •   Süreç değerlendirme, ürün değerlendirme
                                     •   Özel gereksinimli öğrenciler için materyal düzenleme



                                                                                                         105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110