Page 105 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 105
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Ders bitiminde öğrencilere öz değerlendirme formu dağıtılır (İF4).
Örnek form aşağıdaki gibidir.
Öz Değerlendirme Formu
Tarih:
Adı ve Soyadı:
Sınıfı:
No:
Bu çalışmada neler yaptım?
..........................................................................................................................
Değerlendirme
Bu çalışmadan neler öğrendim?
..........................................................................................................................
Bu çalışmada başarılı olduğum basamaklar?
..........................................................................................................................
Bu çalışmada en çok zorlandığım basamaklar?
..........................................................................................................................
Bu çalışmayı tekrar yapsaydım şu şekilde yapardım:
..........................................................................................................................
..........................................................................................................................
Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri istenerek, ders kapsamında öğ-
rendikleri bilgileri değerlendirmeleri sağlanır ders sonlandırılır (ÜF4).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• Braille/sesli kitap
• Puntosu büyütülmüş, şekil zemin ilişkisine göre zıtlıklar oluşturulmuş
kartlar
• Gerçek ya da gerçeğe yakın materyaller
Kullanılan Evrensel Tasarım • Etkileşimli tahta/ekran okuyucu
Ögeleri • Erişilebilir pano/kart/tablo
• Erişilebilir oturma düzeni
• Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma.
• Öğrencilere bilgi kartı, şarkı, şiir, slogan, poster, canlandırma, resim yap-
ma gibi farklı görev tamamlama seçenekleri sunma
• Süreç değerlendirme, ürün değerlendirme
• Özel gereksinimli öğrenciler için materyal düzenleme
105