Page 107 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 107

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     SF3: Bu kısımda sunuş, soru-cevap yapılabilir, genişletme yazılı olarak, pos-
                                     ter şeklinde yapılabilir, farklı web 2.0 araçları seçilerek oluşturulan sunularla
                                     yapılabilir.
                                     SF4:  Öğretmen  deneyin  aşamalarını  tahtaya  yazabilir,  etkileşimli  tahtada
                                     yazı puntosunu büyüterek yansıtabilir.  İhtiyacı olan öğrenciler için öğretmen
         Süreç                       bireysel yönerge kartı kullanabilir. Bu yönerge kartları kontrast zeminle oluş-
                                     turulabilir, puntoları büyütülebilir, kabartma harflerle hazırlanabilir. Öğret-
                                     men ihtiyacı olan öğrenciler için süreç için sesli betimlemeler yapabilir. Dene-
                                     yi gerçekleştirmek için uygun ortam yoksa deney simulasyonu kullanılabilir.
                                     SF5: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, hazırlanan grafiklerin uygun bo-
                                     yutlu çıktıları alınarak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zekâ araçları
                                     kullanılabilir, özetleme dijital ortama aktarılabilir.

                                     ÜF1: Öğrenciler bilgi kartını yazılı olarak, dijital ortamda, kabartma harfler
                                     kullanılarak hazırlanabilir, ses kaydı alınabilir. İhtiyaç duyan öğrencilere faz-
                                     la süre verilebilir.

         Ürün                        ÜF2: Deney gözlem formu yazı puntoları büyütülerek,  dijital ortamda ha-
                                     zırlanabilir,  dijital  ortamda  seslendirilebilir.  Forma  yapılacak  işaretlemeler
                                     dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir.
                                     ÜF3:  Grid  yazı  puntoları  büyütülerek,  dijital  ortamda  hazırlanabilir,  dijital
                                     ortamda seslendirilebilir. Gride yapılacak işaretlemeler dijital ortamda yap-
                                     tırılabilir.

                                     FÖOD1:  Öğretmen  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
                                     masaları düzenleyebilir. Bu yeni düzen ihtiyacı olan öğrenci için betimlenebi-
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     lir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için
         Düzenlemeleri               rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
                                     FÖOD2: Deney laboratuvarda yapılabilir, dijital ortamda simulasyon ile ya-
                                     pılabilir.































                                                                                                         107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112