Page 107 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 107
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF3: Bu kısımda sunuş, soru-cevap yapılabilir, genişletme yazılı olarak, pos-
ter şeklinde yapılabilir, farklı web 2.0 araçları seçilerek oluşturulan sunularla
yapılabilir.
SF4: Öğretmen deneyin aşamalarını tahtaya yazabilir, etkileşimli tahtada
yazı puntosunu büyüterek yansıtabilir. İhtiyacı olan öğrenciler için öğretmen
Süreç bireysel yönerge kartı kullanabilir. Bu yönerge kartları kontrast zeminle oluş-
turulabilir, puntoları büyütülebilir, kabartma harflerle hazırlanabilir. Öğret-
men ihtiyacı olan öğrenciler için süreç için sesli betimlemeler yapabilir. Dene-
yi gerçekleştirmek için uygun ortam yoksa deney simulasyonu kullanılabilir.
SF5: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, hazırlanan grafiklerin uygun bo-
yutlu çıktıları alınarak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zekâ araçları
kullanılabilir, özetleme dijital ortama aktarılabilir.
ÜF1: Öğrenciler bilgi kartını yazılı olarak, dijital ortamda, kabartma harfler
kullanılarak hazırlanabilir, ses kaydı alınabilir. İhtiyaç duyan öğrencilere faz-
la süre verilebilir.
Ürün ÜF2: Deney gözlem formu yazı puntoları büyütülerek, dijital ortamda ha-
zırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Forma yapılacak işaretlemeler
dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir.
ÜF3: Grid yazı puntoları büyütülerek, dijital ortamda hazırlanabilir, dijital
ortamda seslendirilebilir. Gride yapılacak işaretlemeler dijital ortamda yap-
tırılabilir.
FÖOD1: Öğretmen öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
masaları düzenleyebilir. Bu yeni düzen ihtiyacı olan öğrenci için betimlenebi-
Fiziksel Öğrenme Ortamı lir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için
Düzenlemeleri rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
FÖOD2: Deney laboratuvarda yapılabilir, dijital ortamda simulasyon ile ya-
pılabilir.
107