Page 104 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 104
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Değerlendirme için öğretmen yapılandırılmış grid kullanacağını söyler ve öğ-
renci sayısı kadar daha önceden hazırladığı grid örneğini öğrencilere dağıtır
(İF3). Öğrencilerden kendilerine verilmiş olan gridleri doldurmaları istenir
(ÜF3). Öğrencilere etkinliği tamamlamaları için süre verilir ve sürenin sonun-
da doğru yanıtlar öğrencilerle paylaşılır.
Örnek yapılandırılmış grid aşağıdaki gibidir.
1 2 3
SU PARÇALANMA POLİMER
4 5 6
AYNI ÖZELLİK HÜCRE İÇİ ENZİM
7 8 9
BAĞLARIN
HÜCRE DIŞI MONOMER
KOPMASI
Değerlendirme 1. Mekanik sindirimde gerekli olmayan maddeler hangileridir?
..........................................................................................................................
2. Kimyasal sindirim için gerekli olan maddeler hangileridir?
..........................................................................................................................
3. Kimyasal sindirim sonunda oluşan son ürüne verilen addır?
..........................................................................................................................
4. Kimyasal ve mekanik sindirimde kullanılan besin maddesinin genel adı han-
gisidir?
..........................................................................................................................
5. Mekanik sindirimin gerçekleşeceği hücre kısmı hangisidir?
..........................................................................................................................
6. Kimyasal sindirimin gerçekleşebileceği hücre kısmı hangisidir?
..........................................................................................................................
7. Mekanik sindirimde gerçekleşen olaylar hangileridir?
..........................................................................................................................
8. Kimyasal sindirimde gerçekleşen olaylar hangileridir?
..........................................................................................................................
104