Page 106 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 106

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



           ETKİNLİK 15


        TEMA: ENERJİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.10.1.9. Fermantasyon ile ilgili deney yapabilme
                                     a) Fermantasyon ile ilgili deney tasarlar.
         Basamaklandırılmış Bilgi
         Birimleri                   b) Tasarladığı deneyden elde ettiği sonuçların analizini yapar ve bu
                                     sonuçları fermantasyonu açıklamak için kullanır.
         Ön Koşul Beceriler/Temel    Öğrencilerin 8. sınıf fen bilimleri dersinde oksijensiz solunumu, oksijensiz
         Kabuller                    solunumun evrelerine girilmeden öğrendikleri kabul edilmektedir.
                                     Öğrenciler fermantasyon olayını kavramada güçlük yaşayabilir.

                                     Öğrenciler etil alkol fermantasyonunun basamaklarını anlamada güçlük
                                     yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları                 Öğrenciler etil alkol fermantasyonunda yan ürün reaksiyonlarını anlamada
                                     güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler etil alkol fermantasyonunda CO  çıkışını ve son ürünlerin ortam
                                                                           2
                                     pH’ını nasıl etkilediğini anlamada güçlük yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Deney için gerekli malzemelere erişim yoksa deneye ait bir video izletile-
                                     bilir, dijital ortamda simulasyon ile yapılabilir.
                                     İF2: Deney gözlem formu dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebi-
                                     lir, etkileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç doğrultusunda öğrenci
                                     ile bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlı-
                                     ğına dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğrenci-
                                     lerin dijital ortamda doldurmaları sağlanabilir, form doldurulurken ihtiyacı
         İçerik
                                     olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.
                                     İF3:Tanılayıcı dallanmış ağaç dijital ortamda sesli betimlemelerle destekle-
                                     nebilir, etkileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç doğrultusunda öğ-
                                     renci ile bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin
                                     zıtlığına dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğren-
                                     cilerin dijital ortamda doldurmaları sağlanabilir, değerlendirme formu dol-
                                     durulurken ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.

                                     SF1: Etil alkol fermantasyonu ile ilgili sorular etkileşimli tahtada yazı pun-
                                     toları büyütülerek paylaşılabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Sorular ya-
                                     zılı kartlar şeklinde hazırlanabilir. Kartlar yazı puntosu büyütülerek, zıtlıklar
         Süreç                       oluşturularak, kabartma harflerle desteklenebilir.
                                     SF2: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
                                     rilebilir, öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme
                                     yapılabilir. Vızıltı tekniği, düşün-eşleş-paylaş tekniği kullanılabilir.






    106
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111