Page 106 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 106
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 15
TEMA: ENERJİ
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY.10.1.9. Fermantasyon ile ilgili deney yapabilme
a) Fermantasyon ile ilgili deney tasarlar.
Basamaklandırılmış Bilgi
Birimleri b) Tasarladığı deneyden elde ettiği sonuçların analizini yapar ve bu
sonuçları fermantasyonu açıklamak için kullanır.
Ön Koşul Beceriler/Temel Öğrencilerin 8. sınıf fen bilimleri dersinde oksijensiz solunumu, oksijensiz
Kabuller solunumun evrelerine girilmeden öğrendikleri kabul edilmektedir.
Öğrenciler fermantasyon olayını kavramada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler etil alkol fermantasyonunun basamaklarını anlamada güçlük
yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Öğrenciler etil alkol fermantasyonunda yan ürün reaksiyonlarını anlamada
güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler etil alkol fermantasyonunda CO çıkışını ve son ürünlerin ortam
2
pH’ını nasıl etkilediğini anlamada güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Deney için gerekli malzemelere erişim yoksa deneye ait bir video izletile-
bilir, dijital ortamda simulasyon ile yapılabilir.
İF2: Deney gözlem formu dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebi-
lir, etkileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç doğrultusunda öğrenci
ile bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlı-
ğına dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğrenci-
lerin dijital ortamda doldurmaları sağlanabilir, form doldurulurken ihtiyacı
İçerik
olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.
İF3:Tanılayıcı dallanmış ağaç dijital ortamda sesli betimlemelerle destekle-
nebilir, etkileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç doğrultusunda öğ-
renci ile bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin
zıtlığına dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğren-
cilerin dijital ortamda doldurmaları sağlanabilir, değerlendirme formu dol-
durulurken ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.
SF1: Etil alkol fermantasyonu ile ilgili sorular etkileşimli tahtada yazı pun-
toları büyütülerek paylaşılabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Sorular ya-
zılı kartlar şeklinde hazırlanabilir. Kartlar yazı puntosu büyütülerek, zıtlıklar
Süreç oluşturularak, kabartma harflerle desteklenebilir.
SF2: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
rilebilir, öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme
yapılabilir. Vızıltı tekniği, düşün-eşleş-paylaş tekniği kullanılabilir.
106