Page 110 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 110

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Deneyin tamamlanmasının ardından öğrencilere deney süreci ile ilgili
                                     öğrendiklerini kaydedebilecekleri deney gözlem formunu öğrencilere
                                     dağıtır (İF2).  Öğrenciler deney gözlem formuna deneyde kullandıkları
                                     araçları, deneyi nasıl yaptıklarını ve gözlemlerini yazarlar (ÜF2).
                                     Örnek bir deney gözlem formu aşağıda verilmiştir:

                                        Deneyde Hangi Araç                             Deneyde Ne
                                                                Deneyin Yapılışı
                                            Kullanıldı?                                Gözlemledin?
         Uygulama Aşamaları





                                     Formların doldurulması işlemi bittiğinde öğretmen gözlem formlarını
                                     toplar. İhtiyaç duyuluyorsa öğrencilerin tartışma sonuçlarını ve deney
                                     düzeneklerinden elde ettikleri verileri de dikkate alarak etil alkol
                                     fermantasyonu olayını evreleriyle beraber özetler (SF5).
                                     Öğretmen dersin bu aşamasında ders öncesinde hazırlamış olduğu etil alkol
                                     fermantasyonu ile ilgili bilgileri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç görselini
                                     öğrenci sayısınca çoğaltarak dağıtır (İF3).

                                     Örnek tanılayıcı dallanmış ağaç görseli aşağıdaki gibidir.


                                                                                  D
                                                                    4. Reaksiyonlar       1. Çıkış
                                                                    gerçekleştikten
                                                                D   sonra hücre pH'ı
                                                    2. Etil alkol   düşer.                2. Çıkış
                                                    fermantasyo-                  Y
                                                    nu reak-
                                                    siyonları
                                                D                                 D
                                                    mitokondride   5. Etil alkol ferman-  3. Çıkış
                                                    gerçekleşir.  Y  tasyonu reaksiyonla-
                                                                   rında CO  oluşur.
                                                                         2                4. Çıkış
                                                                                  Y
                                      1. Bira mayası
                                      hücreleri ve çizgi-
         Değerlendirme                li kas hücrelerin-                          D       5. Çıkış
                                      de gerçekleşir.               6. Reaksiyonlar
                                                                    için çeşitli enzim-
                                                                    ler gereklidir.
                                                    3. Etil alkol   D             Y       6. Çıkış
                                                    fermantasyonu
                                                Y
                                                    reaksiyonları
                                                    sonunda glikoz                D       7. Çıkış
                                                    moleküllü       7. Reaksiyonlar
                                                    tamamen par-    sonunda ortam
                                                    çalanır.    Y   sıcaklığı artar.
                                                                                  Y       8. Çıkış
                                     Doğru çıkış: 7. ÇIKIŞ

                                     Doğru çıkışı (7. Çıkış) bulan öğrenciden düşünce basamaklarını sınıfla pay-
                                     laşması istenir.
                                     Doğru çıkışı bulamayan öğrenciler için öğretmen süreç sonunda dönüt ve dü-
                                     zeltmeler yapar. Tüm sınıfa dönük olarak doğru çıkış için “Siz olsaydınız ne ya-
                                     pardınız?” sorusunu sorar ve beyin fırtınası yaptırarak süreci sonlandırır (ÜF3).



    110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115