Page 114 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 114

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Karşılıklı ikişer canlının adlarının yazılı olduğu sıraların arasından yem olma-
                                     dan çıkış kapısına kadar gelmeleri gerekmektedir. Yem olmadan çıkışa ula-
                                     şabilen oyuncu başarılı kabul edilecektir. Oyuna başlamadan önce öğretmen
                                     tarafından oyuncuların istedikleri başlangıç noktasını tercih edebileceği ve
                                     tek bir doğru rotanın olmadığı bilgisi öğrenciler ile paylaşılır (SF1).

                                     Oyunun örnek bir görseli aşağıdaki gibidir.



                                                                 ORMAN KANUNLARI
                                             Merhaba! Bu oyunda 4 oyuncu gerekli. Biriniz geyik, biriniz kartal, biriniz kaplan, biriniz
                                             de solucan olacak. Sıraların etrafından zigzag çizerek çıkışa kadar git ve kimseye yem
                                                       olma. Yem olmadan çıkışa gidebilen kazanır. Bol şans!



                                                               Çıkış Kapısı

                                                               Fındık  Kurbağa
                                          Geyik başlangıç noktası           Kaplan başlangıç noktası





                                                                Aslan  Fare





         Uygulama Süreci
                                                                Yılan  Çakal





                                                                Atmaca  Sincap






                                                                Çekirge  Çilek






                                          Solucan başlangıç noktası  Çıkış Kapısı  Kartal başlangıç noktası




                                     Oyuna  başlamadan  önce  sınıf  düzeni  oyuna  uygun  şekilde  öğretmen  ve
                                     öğrenciler tarafından düzenlenir (FÖOD1). Eş zamanlı olarak da önceden
                                     seçilmiş olan 4 hakeme rota değerlendirme çizelgesi dağıtılır (İF1). Bu ha-
                                     kemlerin her biri bir oyuncu için gözlemde bulunacak ve elindeki çizelgeye
                                     işaretleyecektir.




    114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119