Page 118 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 118

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI






                                     SF2: Öğrenciler araştırmalarını yazılı kaynaklardan, EBA'dan, OGM Mater-
                                     yaldeki içeriklerden, kaynak kişi olarak öğretmene danışarak yapabilirler.

                                     SF3: Seçim kartı yerine seçim panosu oluşturulup öğrencilerin istedikleri yolu
                                     işaretlemeleri istenebilir, seçimler sözlü olarak öğrencilerden alınabilir. Se-
                                     çimlik durumlara birer simge ya da el işareti belirlenip öğrencilerin bu simge
                                     ya da işareti göstermeleri istenebilir.
                                     SF4: Özetleme işlemi poster şeklinde yapılabilir, zihin haritası yapılabilir. Sür-
                                     dürülebilirliği etkileyen etmenler tablolaştırılabilir. Ekosistemin sürdürülebi-
                                     lirliği ile ilgili aşağıda ayrıntılı şekilde verilen etkinlik yaptırılabilir.

         Süreç                       Etkinlik Adı: Teraryum
                                     Etkinliğin Amacı: Ekosistem kavramını anlatmak, ekosistemin unsurlarını bir
                                     bütün olarak değerlendirmek.
                                     Etkinliğin Konusu: Ekoloji
                                     Kullanılacak Malzeme: Fanus, çiçek toprağı, mangal kömürü, renkli taşlar,
                                     canlı bitki, süslemeler
                                     Uygulanacak Yöntem: Gözlem, gösterip yapma, soru-cevap
                                     Uygulama Planı: Fanus içerisine en alt kısmına bir sıra renkli taş, üzerine bir
                                     avuç kömür ve fanusun yarısını kaplayacak kadar çiçek toprağı konulur. Top-
                                     rak üstüne canlı bitki yerleştirilir. Çeşitli süslemelerle süslenir ve bitkiye can
                                     suyu verilir.




                                     ÜF1: Öğrenciler sürdürülebilirliği ve sürdürülebilirliği etkileyen unsurlarla il-
                                     gili poster/afiş olarak hazırlayabilir, zihin haritası oluşturabilir. Sunumlarını
                                     dijital ortamda yapabilir, video tasarlayabilirler.

                                     ÜF2:  Öğrenciler  sürdürülebilirlikle  ilgili  şiir  yazabilirler,  hikâye  yazabilirler,
         Ürün                        broşür hazırlayabilirler. Küçük grup hâlinde çalışabilir, sloganlara ek olarak
                                     logo tasarlayabilirler.
                                     ÜF3: Dereceli puanlama anahtarının yazı puntoları büyütülerek öğrencilerle
                                     paylaşılabilir, kabartma harflerle hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirile-
                                     bilir. Değerlendirme tanılayıcı dallanmış ağaç ya da yapılandırılmış grid ile
                                     yapılabilir. Dijital puanlama anahtarı dijital ortamda hazırlanabilir, web 2.0
                                     araçları kullanılabilir.


                                     FÖOD1: Öğretmen bireysel çalışmak isteyen öğrenci için çalışabileceği ses-
                                     siz  bir  ortam  oluşturabilir.  Öğretmen  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabil-
         Fiziksel Öğrenme Ortamı
         Düzenlemeleri               meleri için sıra ve masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim ko-
                                     nusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı
                                     oluşturulabilir.






    118
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123