Page 118 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 118
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF2: Öğrenciler araştırmalarını yazılı kaynaklardan, EBA'dan, OGM Mater-
yaldeki içeriklerden, kaynak kişi olarak öğretmene danışarak yapabilirler.
SF3: Seçim kartı yerine seçim panosu oluşturulup öğrencilerin istedikleri yolu
işaretlemeleri istenebilir, seçimler sözlü olarak öğrencilerden alınabilir. Se-
çimlik durumlara birer simge ya da el işareti belirlenip öğrencilerin bu simge
ya da işareti göstermeleri istenebilir.
SF4: Özetleme işlemi poster şeklinde yapılabilir, zihin haritası yapılabilir. Sür-
dürülebilirliği etkileyen etmenler tablolaştırılabilir. Ekosistemin sürdürülebi-
lirliği ile ilgili aşağıda ayrıntılı şekilde verilen etkinlik yaptırılabilir.
Süreç Etkinlik Adı: Teraryum
Etkinliğin Amacı: Ekosistem kavramını anlatmak, ekosistemin unsurlarını bir
bütün olarak değerlendirmek.
Etkinliğin Konusu: Ekoloji
Kullanılacak Malzeme: Fanus, çiçek toprağı, mangal kömürü, renkli taşlar,
canlı bitki, süslemeler
Uygulanacak Yöntem: Gözlem, gösterip yapma, soru-cevap
Uygulama Planı: Fanus içerisine en alt kısmına bir sıra renkli taş, üzerine bir
avuç kömür ve fanusun yarısını kaplayacak kadar çiçek toprağı konulur. Top-
rak üstüne canlı bitki yerleştirilir. Çeşitli süslemelerle süslenir ve bitkiye can
suyu verilir.
ÜF1: Öğrenciler sürdürülebilirliği ve sürdürülebilirliği etkileyen unsurlarla il-
gili poster/afiş olarak hazırlayabilir, zihin haritası oluşturabilir. Sunumlarını
dijital ortamda yapabilir, video tasarlayabilirler.
ÜF2: Öğrenciler sürdürülebilirlikle ilgili şiir yazabilirler, hikâye yazabilirler,
Ürün broşür hazırlayabilirler. Küçük grup hâlinde çalışabilir, sloganlara ek olarak
logo tasarlayabilirler.
ÜF3: Dereceli puanlama anahtarının yazı puntoları büyütülerek öğrencilerle
paylaşılabilir, kabartma harflerle hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirile-
bilir. Değerlendirme tanılayıcı dallanmış ağaç ya da yapılandırılmış grid ile
yapılabilir. Dijital puanlama anahtarı dijital ortamda hazırlanabilir, web 2.0
araçları kullanılabilir.
FÖOD1: Öğretmen bireysel çalışmak isteyen öğrenci için çalışabileceği ses-
siz bir ortam oluşturabilir. Öğretmen öğrencilerin grup çalışması yapabil-
Fiziksel Öğrenme Ortamı
Düzenlemeleri meleri için sıra ve masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim ko-
nusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı
oluşturulabilir.
118