Page 119 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 119
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Etkinlik Planı
Etkinlik Adı Sürdür-Yaşa
Konu Sürdürülebilirlik
Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini yorumlayabilme
Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini bağlamdan kopmadan devam
Öğrenme Hedefleri ettirebilme
Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini anlamı değiştirmeyecek şekilde olayı
bütünleştirme
9. Sınıf biyoloji ders kitabı
Yardımcı kaynak kitaplar
Tablet, bilgisayar
Dergiler
Materyaller Süreli yayınlar
Kalemler, karton, renkli kâğıtlar, yapıştırıcı
Araştırma yönergesi
Seçim kartı
Pano
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap, esnek grup, araştırma, sunuş yoluyla öğrenme, iş-
birlikli öğrenme, özetleme, ürün değerlendirme ve dereceli puanlama anah-
tarı yöntemleri kullanılacaktır.
Soru-Cevap: Öğretmen etkinlik sürecine başlamadan önce öğrencilere ön
bilgilerini hatırlatıcı sorular sorarak yanıtları tahtaya yazar.
Esnek Grup: Etkinliğin başında öğretmen öğrencilerin nasıl çalışmak istedik-
lerini öğrenmek için dersin öncesinde oluşturduğu “seçim kartını” kullanarak
bireysel ya da grup çalışması yapmak isteyen öğrencileri belirler ve grupları
Etkinlik Açıklaması oluşturur.
Araştırma: Öğretmen öğrencilerden konu ile ilgili yapılandırılmış bir araştır-
ma yapmalarını ister. Böylece öğrenciler belli bir perspektif ile çalışma alış-
kanlığı kazanırlar.
Sunuş Yoluyla Öğrenme: Öğrenciler elde ettikleri bilgiler hakkında sunum
yaparlar. Böylece bilgilerini pekiştirir ve aktarma becerisi de kazanırlar.
İşbirlikli Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrenciler grup arkadaşlarıyla birlikte
sürdürülebilirliği ve sürdürülebilirliği etkileyen unsurlarla ilgili elde ettikleri
bilgiyi sınıf arkadaşları ile paylaşırlar.
119