Page 119 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 119

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Etkinlik Planı

         Etkinlik Adı                Sürdür-Yaşa
         Konu                        Sürdürülebilirlik

                                     Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini yorumlayabilme

                                     Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini bağlamdan kopmadan devam
         Öğrenme Hedefleri           ettirebilme

                                     Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini anlamı değiştirmeyecek şekilde olayı
                                     bütünleştirme

                                     9. Sınıf biyoloji ders kitabı
                                     Yardımcı kaynak kitaplar

                                     Tablet, bilgisayar
                                     Dergiler

         Materyaller                 Süreli yayınlar
                                     Kalemler, karton, renkli kâğıtlar, yapıştırıcı
                                     Araştırma yönergesi
                                     Seçim kartı

                                     Pano

         Süre                        2 ders saati


                                     Bu etkinlikte soru-cevap, esnek grup, araştırma, sunuş yoluyla öğrenme, iş-
                                     birlikli öğrenme, özetleme, ürün değerlendirme ve dereceli puanlama anah-
                                     tarı yöntemleri kullanılacaktır.

                                     Soru-Cevap:  Öğretmen  etkinlik  sürecine  başlamadan  önce  öğrencilere  ön
                                     bilgilerini hatırlatıcı sorular sorarak yanıtları tahtaya yazar.

                                     Esnek Grup: Etkinliğin başında öğretmen öğrencilerin nasıl çalışmak istedik-
                                     lerini öğrenmek için dersin öncesinde oluşturduğu “seçim kartını” kullanarak
                                     bireysel ya da grup çalışması yapmak isteyen öğrencileri belirler ve grupları
         Etkinlik Açıklaması         oluşturur.
                                     Araştırma: Öğretmen öğrencilerden konu ile ilgili yapılandırılmış bir araştır-
                                     ma yapmalarını ister. Böylece öğrenciler belli bir perspektif ile çalışma alış-
                                     kanlığı kazanırlar.
                                     Sunuş Yoluyla Öğrenme: Öğrenciler elde ettikleri bilgiler hakkında sunum
                                     yaparlar. Böylece bilgilerini pekiştirir ve aktarma becerisi de kazanırlar.
                                     İşbirlikli Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrenciler grup arkadaşlarıyla birlikte
                                     sürdürülebilirliği  ve  sürdürülebilirliği  etkileyen  unsurlarla  ilgili  elde  ettikleri
                                     bilgiyi sınıf arkadaşları ile paylaşırlar.






                                                                                                         119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124