Page 124 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 124

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     SF1: Haber metni kabartma harfle yazılabilir, zıtlık ve punto uyarlamaları
                                     yapılabilir, dijital ortamda dinlenmesi sağlanabilir, ihtiyaç duyan öğrenciler
                                     için görsellerle zenginleştirilebilir. Konu ile ilgili bilgiler sunuş yolu ile öğrenci-
                                     lere verilebilir, konuyla ilgili EBA’daki dijital içerikler, etkileşimli tahta ve vide-
                                     olar kullanılabilir. Konu ile ilgili Orman Bakanlığının, Çevre Şehircilik ve İklim
                                     Değişikliği Bakanlığının kamu spotları kullanılabilir. İzletilecek kamu spotları,
         Süreç                       videolar ve görseller için sesli betimlemeler yapılabilir. İçerikler öğrencilerin
                                     öğrenme profillerine uygun olarak basitleştirilebilir.

                                     SF2: Burada münazara dışında panel, zıt panel, açık oturum gibi teknikler
                                     de kullanılabilir.
                                     SF3: Öğrenciler münazara esnasında görüşlerini bireysel olarak sunabildik-
                                     leri gibi ikili gruplar hâlinde de sunabilirler. Sunum yaparken sesli betimle-
                                     meler yapabildikleri gibi, ses kaydı alabilirler, resim yapabilirler, afiş-poster
                                     hazırlayabilirler, drama ile de görüşlerini ifade edebilirler.



                                     ÜF1:    RAFT  tekniği  yerine  drama  yaptırılabilir.  Tohum  topu  yani  diğer  bir
                                     adıyla  tohum  bombası  etkinliği  ile  ekolojik  ayak  izini  küçültme  yöntemleri
                                     ile ilgili farklı şeyler düşündürebilir. Tohumları toprağı kazıyarak ekme şan-
                                     sımız olmadığı zamanlarda kullanabileceğimiz bir tohum ekme yöntemidir.
                                     Tohumları  gelişigüzel  attığımızda  rüzgâr  uçurabilir,  böcek  veya  hayvanlar
                                     tarafından  yenilebilir  veya  çürüyebilirler.  Tohum  toplarının  ana  malzemesi
                                     kildir. Tohumları bazen çok uzak yerlere ekmek istediğimizde tohum topları
                                     bize yardımcı olabilirler. Çünkü onları rahatlıkla istediğimiz yere atabiliriz ya
                                     da dron vb. bir aletle yukarıdan bırakabiliriz.
                                     Malzemeler: Doğal kil, su, tohumlar, havlu ya da kumaş bez, kâse
                                     Hazırlanışı

                                     •   Doğal kili hazırlama kabının içine koyup az miktarda su ile nemlendire-
                                         lim.
         Ürün                        •   Kili kontrollü bir şekilde yoğurulabilir bir hamur hâline gelene kadar ıs-
                                         latalım.

                                     •   Kil oyun hamuruna benzer bir kıvam aldığında küçük toplar hazırlaya-
                                         lım.

                                     •   Hazırladığımız topların ortasını açarak tohum yerleştirelim.
                                     •   Masaya serdiğimiz havlu ya da kumaş bezin üzerine tohum toplarını ko-
                                         yarak kurutalım.
                                     •   Kuruyan tohum topları toprağa bırakılmaya hazır hâle gelir.
                                     Bilgi  aktarımı  sunuş  şeklinde  olabilir,  sesli  betimlemeler  eklenebilir,  yazılı
                                     olarak yapılabilir, poster şeklinde yapılabilir, farklı web 2.0 araçları seçile-
                                     rek ürünler geliştirilebilir. Her tür gereksinimi olan bireyler için basitten zora
                                     görevler verilebilir. Bireysel ve grup görevleri yaptırılırken esnek gruplama
                                     yapılabilir.





    124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129