Page 124 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 124
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Haber metni kabartma harfle yazılabilir, zıtlık ve punto uyarlamaları
yapılabilir, dijital ortamda dinlenmesi sağlanabilir, ihtiyaç duyan öğrenciler
için görsellerle zenginleştirilebilir. Konu ile ilgili bilgiler sunuş yolu ile öğrenci-
lere verilebilir, konuyla ilgili EBA’daki dijital içerikler, etkileşimli tahta ve vide-
olar kullanılabilir. Konu ile ilgili Orman Bakanlığının, Çevre Şehircilik ve İklim
Değişikliği Bakanlığının kamu spotları kullanılabilir. İzletilecek kamu spotları,
Süreç videolar ve görseller için sesli betimlemeler yapılabilir. İçerikler öğrencilerin
öğrenme profillerine uygun olarak basitleştirilebilir.
SF2: Burada münazara dışında panel, zıt panel, açık oturum gibi teknikler
de kullanılabilir.
SF3: Öğrenciler münazara esnasında görüşlerini bireysel olarak sunabildik-
leri gibi ikili gruplar hâlinde de sunabilirler. Sunum yaparken sesli betimle-
meler yapabildikleri gibi, ses kaydı alabilirler, resim yapabilirler, afiş-poster
hazırlayabilirler, drama ile de görüşlerini ifade edebilirler.
ÜF1: RAFT tekniği yerine drama yaptırılabilir. Tohum topu yani diğer bir
adıyla tohum bombası etkinliği ile ekolojik ayak izini küçültme yöntemleri
ile ilgili farklı şeyler düşündürebilir. Tohumları toprağı kazıyarak ekme şan-
sımız olmadığı zamanlarda kullanabileceğimiz bir tohum ekme yöntemidir.
Tohumları gelişigüzel attığımızda rüzgâr uçurabilir, böcek veya hayvanlar
tarafından yenilebilir veya çürüyebilirler. Tohum toplarının ana malzemesi
kildir. Tohumları bazen çok uzak yerlere ekmek istediğimizde tohum topları
bize yardımcı olabilirler. Çünkü onları rahatlıkla istediğimiz yere atabiliriz ya
da dron vb. bir aletle yukarıdan bırakabiliriz.
Malzemeler: Doğal kil, su, tohumlar, havlu ya da kumaş bez, kâse
Hazırlanışı
• Doğal kili hazırlama kabının içine koyup az miktarda su ile nemlendire-
lim.
Ürün • Kili kontrollü bir şekilde yoğurulabilir bir hamur hâline gelene kadar ıs-
latalım.
• Kil oyun hamuruna benzer bir kıvam aldığında küçük toplar hazırlaya-
lım.
• Hazırladığımız topların ortasını açarak tohum yerleştirelim.
• Masaya serdiğimiz havlu ya da kumaş bezin üzerine tohum toplarını ko-
yarak kurutalım.
• Kuruyan tohum topları toprağa bırakılmaya hazır hâle gelir.
Bilgi aktarımı sunuş şeklinde olabilir, sesli betimlemeler eklenebilir, yazılı
olarak yapılabilir, poster şeklinde yapılabilir, farklı web 2.0 araçları seçile-
rek ürünler geliştirilebilir. Her tür gereksinimi olan bireyler için basitten zora
görevler verilebilir. Bireysel ve grup görevleri yaptırılırken esnek gruplama
yapılabilir.
124