Page 126 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Etkinlik Planı

         Etkinlik Adı                Dönüştür-Küçült
         Konu                        Ekolojik ayak izinin küçültülmesi
                                     Ekolojik ayak izi kavramını anlama
                                     Ekolojik ayak izini azaltacak önlemleri öğrenme
         Öğrenme Hedefleri
                                     Ekolojik ayak izini azaltacak çözümler üretme
                                     Ekolojik ayak izi ile ilgili verileri analiz etme
                                     İklim değişikliği ile ilgili bir haber metni, konu ile ilgili kısa film, süreli yayınlar,
         Materyaller                 makaleler, münazara için gerekli masa ve sandalyeler, kalem, kâğıt, zaman
                                     sayacı, etkileşimli tahta
         Süre                        2 ders saati
                                     Soru-Cevap: Öğretmen dersin başında bir haber metninden yola çıkarak öğ-
                                     rencileri konuya dair soracağı sorularla dikkat çeker.
                                     Düz Anlatım: Öğretmen ekolojik ayak izi ile ilgili temel kavramlar, ekolojik
                                     ayak izi ile ilgili çalışma yapan kurum, kuruluşlar hakkında bilgi vererek öğ-
                                     rencilerin bilinç kazanmasını sağlar.

                                     Video ile Anlatım: Konu ile ilgili videolar izletilerek öğrencilerin duygularını
                                     harekete geçirilir.

                                     Münazara:  Öğrenciler  hangi  fikre  sahip  olup  olmadıklarına  bakılmaksızın
                                     kendilerine sunulan bir fikri araştırarak ve savunarak empati becerilerini ge-
                                     liştirirler. Ayrıca kendilerini ifade etme becerilerini geliştirerek özgüven ka-
                                     zanırlar.
                                     Yanlış  Anlama-Önyargı  Kontrolü:  Öğretmen  tüm  sınıfa  yönelik  ön  öğren-
                                     melerinin değişip değişmediğini, münazarayı dinleme ve anlama konusunda
                                     ön bilgilerin onları yönlendirip yönlendirmediğini sorar. Bu şekilde öğrenciler
                                     kendi kişilik özelliklerini ve gelişim süreçlerini irdeleyerek kişisel gelişimlerine
         Etkinlik Açıklaması         katkı sağlar.
                                     RAFT: Öğretmen öncelikle “RAFT (Role of the Writer, Audience, Format, To-
                                     pic)” kavramlarının baş harflerinden oluşmuştur bilgisini vererek öğrencileri
                                     etkinlik konusunda bilgilendirir ve aşağıdaki açıklamayı yapar.
                                     Her bir kavramın ifade ettiği anlam aşağıdaki gibidir:

                                     -  Role of the Writer (Yazarın rolü): “Yazar olarak siz kimsiniz? Canlı bir var-
                                        lık mı yoksa cansız bir varlık mısınız?” gazeteci, spiker, öğretmen, ağaç, vb.
                                        herhangi bir role bürünerek hitap ettiğiniz kitleye yazabilirsiniz.
                                     -  Audience (İzleyici): Bu yazıyı kime yazıyorsun? Kendine mi, bir şirkete mi
                                        yoksa bir hayvana mı?
                                     -  Format: Bu yazını hangi formatta yazıyorsun? Bir şiir mi, makale mi yoksa
                                        aşk mektubu mu?
                                     -  Topic (Konu): Ne hakkında yazıyorsun?
                                     Ardından öğrencilere yanıtları yazmaları için süre tanır. Bu teknikle öğrenci-
                                     lerin empati yapmaları sağlanır.


    126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131