Page 126 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Etkinlik Planı
Etkinlik Adı Dönüştür-Küçült
Konu Ekolojik ayak izinin küçültülmesi
Ekolojik ayak izi kavramını anlama
Ekolojik ayak izini azaltacak önlemleri öğrenme
Öğrenme Hedefleri
Ekolojik ayak izini azaltacak çözümler üretme
Ekolojik ayak izi ile ilgili verileri analiz etme
İklim değişikliği ile ilgili bir haber metni, konu ile ilgili kısa film, süreli yayınlar,
Materyaller makaleler, münazara için gerekli masa ve sandalyeler, kalem, kâğıt, zaman
sayacı, etkileşimli tahta
Süre 2 ders saati
Soru-Cevap: Öğretmen dersin başında bir haber metninden yola çıkarak öğ-
rencileri konuya dair soracağı sorularla dikkat çeker.
Düz Anlatım: Öğretmen ekolojik ayak izi ile ilgili temel kavramlar, ekolojik
ayak izi ile ilgili çalışma yapan kurum, kuruluşlar hakkında bilgi vererek öğ-
rencilerin bilinç kazanmasını sağlar.
Video ile Anlatım: Konu ile ilgili videolar izletilerek öğrencilerin duygularını
harekete geçirilir.
Münazara: Öğrenciler hangi fikre sahip olup olmadıklarına bakılmaksızın
kendilerine sunulan bir fikri araştırarak ve savunarak empati becerilerini ge-
liştirirler. Ayrıca kendilerini ifade etme becerilerini geliştirerek özgüven ka-
zanırlar.
Yanlış Anlama-Önyargı Kontrolü: Öğretmen tüm sınıfa yönelik ön öğren-
melerinin değişip değişmediğini, münazarayı dinleme ve anlama konusunda
ön bilgilerin onları yönlendirip yönlendirmediğini sorar. Bu şekilde öğrenciler
kendi kişilik özelliklerini ve gelişim süreçlerini irdeleyerek kişisel gelişimlerine
Etkinlik Açıklaması katkı sağlar.
RAFT: Öğretmen öncelikle “RAFT (Role of the Writer, Audience, Format, To-
pic)” kavramlarının baş harflerinden oluşmuştur bilgisini vererek öğrencileri
etkinlik konusunda bilgilendirir ve aşağıdaki açıklamayı yapar.
Her bir kavramın ifade ettiği anlam aşağıdaki gibidir:
- Role of the Writer (Yazarın rolü): “Yazar olarak siz kimsiniz? Canlı bir var-
lık mı yoksa cansız bir varlık mısınız?” gazeteci, spiker, öğretmen, ağaç, vb.
herhangi bir role bürünerek hitap ettiğiniz kitleye yazabilirsiniz.
- Audience (İzleyici): Bu yazıyı kime yazıyorsun? Kendine mi, bir şirkete mi
yoksa bir hayvana mı?
- Format: Bu yazını hangi formatta yazıyorsun? Bir şiir mi, makale mi yoksa
aşk mektubu mu?
- Topic (Konu): Ne hakkında yazıyorsun?
Ardından öğrencilere yanıtları yazmaları için süre tanır. Bu teknikle öğrenci-
lerin empati yapmaları sağlanır.
126