Page 121 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 121

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Bu bağlamda öğrencilerden sürdürülebilirlik ve sürdürülebilirliği etkileyen
                                     unsurlar hakkında belirledikleri kaynaklardan araştırma yapmaları talep
                                     edilir.  Öğrencilerin araştırmalarını tamamlamalarının ardından sorumlu
                                     oldukları sürdürülebilirliği ve sürdürülebilirliği etkileyen unsurları sınıfta sunu
                                     yoluyla paylaşmaları istenir (ÜF1).
                                     Her bir sunumun tamamlanmasının ardından sürdürülebilirlik ve
         Uygulama Süreci
                                     sürdürülebilirliği etkileyen unsurlar genel bir tekrar olarak  öğretmen
                                     tarafından özetlenir (SF4).
                                     Özetleme işleminin ardından öğretmen öğrencilerden sürdürülebilirliğin
                                     önemini ve bu konuda alınması gereken tedbirlerle ilgili slogan
                                     oluşturmalarını ister. Öğrenciler oluşturdukları sloganları renkli kâğıtlara
                                     yazarak sınıfta istedikleri yerlere asarlar (ÜF2).

                                     Öğrencilerin sürdürülebilirlik ve sürdürülebilirliği etkileyen unsurlar
                                     hakkında edindikleri anlama ve uygulama becerileri; uygulama sürecinde
                                     gösterdikleri araştırma yapabilme, işbirlikli çalışabilme ve uygulama
                                     yapabilme becerilerinin değerlendirilmesi dereceli puanlama anahtarı ile
                                     yapılabilir.
                                     Örnek dereceli puanlama anahtarı aşağıdaki gibidir.

                                                          DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI

                                                   MÜKEMMEL         İYİ          ORTA      GELİŞTİRİLMESİ
                                       ÖLÇÜTLER        (4)          (3)           (2)        GEREKLİ
                                                                                               (1)
                                                                  Çalışma       Çalışma     Çalışma planı
                                                     Çalışma
                                       Çalışma planı            basamaklarına   basamaklarına   doğru hazırlan-
                                        istenileni   basamaklarına   uymada bazı   uymada oldukça   mamış, görev ile
                                       karşılıyor mu?  tam olarak   eksiklikler   eksilik  ilgili olmayan plan
                                                    uyulmuştur.
                                                                bulunmaktadır.  bulunmaktadır.  hazırlanmıştır.
                                                                                           Grup iletişiminde
                                          Grup        Grup     Grup iletişiminde   Grup iletişiminde   ciddi eksilikler
                                       iletişiminden   iletişiminden   bazı eksiklikler   oldukça   bulunmaktadır,
                                      faydalanabildi   tam olarak  bulunmaktadır.  eksiklikler   grup iletişimi
         Değerlendirme                    mi?      yararlanmıştır.           bulunmaktadır.  kuramamaktadır.
                                                                 Araştırmala-  Araştırmala-
                                                    Araştırmala-                           Araştırmaların-
                                        Elde ettiği              rından elde   rından elde
                                       verileri doğru   rından elde et-  ettiği verileri   ettiği verileri   dan elde ettiği
                                      yorumlayabildi   tiği verileri tam   yorumlamada   yorumlamada   verileri doğru
                                          mi?       olarak doğru   bazı eksikler   oldukça eksikler   yorumlayama-
                                                   yorumlamıştır.                             mıştır.
                                                                bulunmaktadır.  bulunmaktadır.
                                                                             Araştırmaların-
                                                   Araştırmaların-  Araştırmaların-        Araştırmaların-
                                        Elde ettiği                           dan elde ettiği
                                        bilgilerin   dan elde ettiği   dan elde ettiği   bilgiler ve içerikte   dan elde ettiği
                                       doğruluğu ve   bilgiler ve içerik   bilgiler ve içerikte   oldukça eksik-  bilgiler ve içerik
                                       içeriği nasıl?  tam olarak   bazı eksiklikler   likler bulunmak-  istenen sonuca
                                                     doğrudur.  bulunmaktadır.             uygun değildir.
                                                                                 tadır.
                                                   Düşüncelerini   Düşüncelerini   Düşüncelerini
                                       Düşüncelerini   uygun kartlarla   uygun kartlarla   uygun kartlarla   Düşüncelerini
                                      uygun kartlarla   tam olarak   ifade etmede   ifade etmede   uygun
                                       doğru ifade    doğru     bazı eksiklikleri   oldukça   kartlarla ifade
                                       edebildi mi?                                         edememiştir.
                                                   ifade etmiştir.  vardır.  eksiklikleri vardır.
                                     Öğrencilerin becerileri dereceli puanlama ölçeğine göre puanlanır ve
                                     öğrencilere bilgi verilir. Bu uygulamadan sonra öğretmen dersi bitirir (ÜF3).




                                                                                                         121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126