Page 121 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 121
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Bu bağlamda öğrencilerden sürdürülebilirlik ve sürdürülebilirliği etkileyen
unsurlar hakkında belirledikleri kaynaklardan araştırma yapmaları talep
edilir. Öğrencilerin araştırmalarını tamamlamalarının ardından sorumlu
oldukları sürdürülebilirliği ve sürdürülebilirliği etkileyen unsurları sınıfta sunu
yoluyla paylaşmaları istenir (ÜF1).
Her bir sunumun tamamlanmasının ardından sürdürülebilirlik ve
Uygulama Süreci
sürdürülebilirliği etkileyen unsurlar genel bir tekrar olarak öğretmen
tarafından özetlenir (SF4).
Özetleme işleminin ardından öğretmen öğrencilerden sürdürülebilirliğin
önemini ve bu konuda alınması gereken tedbirlerle ilgili slogan
oluşturmalarını ister. Öğrenciler oluşturdukları sloganları renkli kâğıtlara
yazarak sınıfta istedikleri yerlere asarlar (ÜF2).
Öğrencilerin sürdürülebilirlik ve sürdürülebilirliği etkileyen unsurlar
hakkında edindikleri anlama ve uygulama becerileri; uygulama sürecinde
gösterdikleri araştırma yapabilme, işbirlikli çalışabilme ve uygulama
yapabilme becerilerinin değerlendirilmesi dereceli puanlama anahtarı ile
yapılabilir.
Örnek dereceli puanlama anahtarı aşağıdaki gibidir.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
MÜKEMMEL İYİ ORTA GELİŞTİRİLMESİ
ÖLÇÜTLER (4) (3) (2) GEREKLİ
(1)
Çalışma Çalışma Çalışma planı
Çalışma
Çalışma planı basamaklarına basamaklarına doğru hazırlan-
istenileni basamaklarına uymada bazı uymada oldukça mamış, görev ile
karşılıyor mu? tam olarak eksiklikler eksilik ilgili olmayan plan
uyulmuştur.
bulunmaktadır. bulunmaktadır. hazırlanmıştır.
Grup iletişiminde
Grup Grup Grup iletişiminde Grup iletişiminde ciddi eksilikler
iletişiminden iletişiminden bazı eksiklikler oldukça bulunmaktadır,
faydalanabildi tam olarak bulunmaktadır. eksiklikler grup iletişimi
Değerlendirme mi? yararlanmıştır. bulunmaktadır. kuramamaktadır.
Araştırmala- Araştırmala-
Araştırmala- Araştırmaların-
Elde ettiği rından elde rından elde
verileri doğru rından elde et- ettiği verileri ettiği verileri dan elde ettiği
yorumlayabildi tiği verileri tam yorumlamada yorumlamada verileri doğru
mi? olarak doğru bazı eksikler oldukça eksikler yorumlayama-
yorumlamıştır. mıştır.
bulunmaktadır. bulunmaktadır.
Araştırmaların-
Araştırmaların- Araştırmaların- Araştırmaların-
Elde ettiği dan elde ettiği
bilgilerin dan elde ettiği dan elde ettiği bilgiler ve içerikte dan elde ettiği
doğruluğu ve bilgiler ve içerik bilgiler ve içerikte oldukça eksik- bilgiler ve içerik
içeriği nasıl? tam olarak bazı eksiklikler likler bulunmak- istenen sonuca
doğrudur. bulunmaktadır. uygun değildir.
tadır.
Düşüncelerini Düşüncelerini Düşüncelerini
Düşüncelerini uygun kartlarla uygun kartlarla uygun kartlarla Düşüncelerini
uygun kartlarla tam olarak ifade etmede ifade etmede uygun
doğru ifade doğru bazı eksiklikleri oldukça kartlarla ifade
edebildi mi? edememiştir.
ifade etmiştir. vardır. eksiklikleri vardır.
Öğrencilerin becerileri dereceli puanlama ölçeğine göre puanlanır ve
öğrencilere bilgi verilir. Bu uygulamadan sonra öğretmen dersi bitirir (ÜF3).
121