Page 116 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 116
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
1. Tablodaki canlılardan hangileri besin zincirinde üretici olarak bulunabilir?
..........................................................................................................................
2. Tablodaki canlılardan hangileri besin zincirinde birinci dereceden tüketici
olarak bulunabilir?
..........................................................................................................................
Değerlendirme
3. Tablodaki canlılardan hangileri besin zincirinde ikinci dereceden tüketici
olarak bulunabilir?
..........................................................................................................................
4. Tablodaki canlılardan hangileri besin zincirinin son halkasında bulunabilir?
..........................................................................................................................
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• Braille/sesli kitap
• Puntosu büyütülmüş kartlar
• Gerçek veya gerçeğe yakın materyaller
Kullanılan Evrensel Tasarım • Etkileşimli tahta/ekran okuyucu
Ögeleri
• Erişilebilir pano/kart/tablo
• Erişilebilir oturma düzeni
• Öğrencilere bilgi kartı, şarkı, şiir, slogan, poster, canlandırma, resim yap-
ma gibi farklı görev tamamlama seçenekleri sunma
• Süreç değerlendirme, ürün değerlendirme
• Özel gereksinimli öğrenciler için materyal düzenleme
116