Page 117 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 117

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 17

        TEMA: EKOLOJİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.10.2.5. Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini yorumlayabilme
                                     a) Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini inceler.
         Basamaklandırılmış Bilgi    b) Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini bağlamdan kopmadan dönüştürür.
         Birimleri
                                     c) Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini anlamı değiştirmeyecek şekilde yeni-
                                     den ifade eder.

                                     8. sınıfta kaynakların kullanımında tasarruflu davranmaya özen gösterdiği,
         Ön Koşul Beceriler/Temel    kaynakların tasarruflu kullanımına yönelik yeterliliğe sahip olduğu, katı atık-
         Kabuller                    ların ayrıştırılmasının ülke ekonomisine olumlu etkisini bildiği kabul edilmek-
                                     tedir.
                                     Öğrenciler sürdürülebilirlik kavramını öğrenmede güçlük yaşayabilirler.

                                     Öğrenciler kaynakların tasarruflu kullanımını algılamada güçlük yaşayabi-
                                     lirler.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları                 Öğrenciler geri dönüşüm için katı atıkların ayrıştırılmasının önemini kavra-
                                     mada güçlük yaşayabilirler.

                                     Öğrenciler geri dönüşümün ülke ekonomisine katkısına ilişkin çözüm önerileri
                                     sunma olayında güçlük yaşayabilirler.

                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Kavram haritası hazırlanırken öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre
                                     yazı puntosu büyütülebilir, harita dijital ortamda hazırlanarak seslendirilebi-
                                     lir, kontrast zıtlıklarla oluşturulabilir, kabartma yazılarla hazırlanabilir.

                                     İF2: Burada her öğrencinin ilgileri, öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğret-
                                     men rehberliğinde kitaplar, dergiler, süreli yayınlar videolar, etkileşimli tah-
                                     ta vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böylelikle küçük
         İçerik
                                     grup içerisinde birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç du-
                                     yan öğrencilere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından ha-
                                     zır kaynaklar sunulabilir.
                                     İF3: Araştırma yönergesi yazı puntosu büyütülerek hazırlanabilir, dijital or-
                                     tamda  hazırlanarak  seslendirilebilir,  kontrast  zıtlıklarla  oluşturulabilir,  ka-
                                     bartma yazılarla hazırlanabilir.


                                     SF1:  Öğretmen  sürdürülebilirlik  konusunu  işleyecekleri  bilgisini  etkileşimli
                                     tahtada yazı puntosunu büyüterek dijital ortamda seslendirerek öğrenciler-
                                     le paylaşabilir. Sürdürülebilirlik tanımı yazılı olarak da öğrencilerle paylaşı-
         Süreç                       labilir.  Sürdürülebilirliğin  temel  unsurları  etkileşimli  tahtada  yazı  puntoları
                                     büyütülerek paylaşılabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Öğretmen dikkat
                                     çekmek için sürdürülebilirlik süreci ile ilgili video izletebilir, serbest çağrışım
                                     tekniği ile öğrencilerin hazır bulunuşluklarını tespit edebilir.




                                                                                                         117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122