Page 117 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 117
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 17
TEMA: EKOLOJİ
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY.10.2.5. Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini yorumlayabilme
a) Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini inceler.
Basamaklandırılmış Bilgi b) Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini bağlamdan kopmadan dönüştürür.
Birimleri
c) Ekolojik sürdürülebilirliğin önemini anlamı değiştirmeyecek şekilde yeni-
den ifade eder.
8. sınıfta kaynakların kullanımında tasarruflu davranmaya özen gösterdiği,
Ön Koşul Beceriler/Temel kaynakların tasarruflu kullanımına yönelik yeterliliğe sahip olduğu, katı atık-
Kabuller ların ayrıştırılmasının ülke ekonomisine olumlu etkisini bildiği kabul edilmek-
tedir.
Öğrenciler sürdürülebilirlik kavramını öğrenmede güçlük yaşayabilirler.
Öğrenciler kaynakların tasarruflu kullanımını algılamada güçlük yaşayabi-
lirler.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Öğrenciler geri dönüşüm için katı atıkların ayrıştırılmasının önemini kavra-
mada güçlük yaşayabilirler.
Öğrenciler geri dönüşümün ülke ekonomisine katkısına ilişkin çözüm önerileri
sunma olayında güçlük yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Kavram haritası hazırlanırken öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre
yazı puntosu büyütülebilir, harita dijital ortamda hazırlanarak seslendirilebi-
lir, kontrast zıtlıklarla oluşturulabilir, kabartma yazılarla hazırlanabilir.
İF2: Burada her öğrencinin ilgileri, öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğret-
men rehberliğinde kitaplar, dergiler, süreli yayınlar videolar, etkileşimli tah-
ta vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böylelikle küçük
İçerik
grup içerisinde birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç du-
yan öğrencilere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından ha-
zır kaynaklar sunulabilir.
İF3: Araştırma yönergesi yazı puntosu büyütülerek hazırlanabilir, dijital or-
tamda hazırlanarak seslendirilebilir, kontrast zıtlıklarla oluşturulabilir, ka-
bartma yazılarla hazırlanabilir.
SF1: Öğretmen sürdürülebilirlik konusunu işleyecekleri bilgisini etkileşimli
tahtada yazı puntosunu büyüterek dijital ortamda seslendirerek öğrenciler-
le paylaşabilir. Sürdürülebilirlik tanımı yazılı olarak da öğrencilerle paylaşı-
Süreç labilir. Sürdürülebilirliğin temel unsurları etkileşimli tahtada yazı puntoları
büyütülerek paylaşılabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Öğretmen dikkat
çekmek için sürdürülebilirlik süreci ile ilgili video izletebilir, serbest çağrışım
tekniği ile öğrencilerin hazır bulunuşluklarını tespit edebilir.
117