Page 112 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 112

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



           ETKİNLİK 16


        TEMA: EKOLOJİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY. 10.2.3. Ekosistemdeki enerji akışıyla ilgili tümevarımsal akıl yürütebilme
                                     a) Ekosistemdeki enerji akışıyla ilgili örüntüleri oluşturur.
         Basamaklandırılmış Bilgi
         Birimleri                   b) Oluşturduğu örüntülerden yola çıkarak ekosistemdeki madde ve enerji
                                     akışıyla ilgili genelleme yapar.
                                     8. sınıfta “Besin Zinciri ve Enerji Akışı” konusu kapsamında besin zincirini,
         Ön Koşul Beceriler/Temel    besin piramidinin üretici ve tüketici açısından önemini bildiği kabul
         Kabuller
                                     edilmektedir.
                                     Ekosistemdeki enerji akışıyla ilgili süreci kavramada güçlük yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci          Ekosistemin enerji akışındaki örüntüleri ilişkilendirmede güçlük yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                                     Ekosistemdeki madde ve enerji akışıyla ilgili genellemeler yapıp tümevarım
                                     konusunda güçlük yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1:  Çizelge  dijital  ortamda  hazırlanabilir,  dijital  ortamda  seslendirilebilir.
                                     Çizelgeye yapılacak işaretlemeler dijital ortamda yaptırılabilir.

         İçerik                      İF2:  Öğretmen  tahtaya  üreticiden  tüketiciye  enerji  akışını  yansıtan  bir
                                     kavram haritası çizebilir. Bu haritayı dijital olarak sunabilir, harita üzerindeki
                                     akışı  animasyon  kullanarak  gösterebilir.  Ayrıca  bu  akışı  yansıtan  videolar
                                     kullanılabilir.

                                     SF1: Öğretmen ekosistemdeki enerji akışını işleyecekleri bilgisini etkileşimli
                                     tahtada yazılı olarak verebilir. Oyunun kuralları hakkında bilgiler yazılı ola-
                                     rak verilebilir, yazılar etkileşimli tahtaya yansıtılabilir. Ekosistemdeki enerji
                                     akışı oyun yerine, besin piramidi görseli etkileşimli tahtada açılarak ve ders
         Süreç                       öğretmeni tarafından düz anlatım tekniği kullanılarak başlatılabilir.
                                     SF2: Öğretmen kavram haritası incelemesi ardından gelen soruları soru cevap
                                     yönteminin yanı sıra tartışmacı yaklaşım ile cevaplayabilir. Ayrıca öğretmen
                                     yine kavram haritasında ele alınan üreticiden tüketiciye enerji akışı ile ilgili bil-
                                     gileri infografik kullanarak sunabilir. Öğretmen infografik üzerindeki bilgileri
                                     özetleyerek öğrencilerin enerji akışı hakkındaki bilgilerini pekiştirebilir.
                                     ÜF1: İhtiyaç duyan öğrencilere fazla süre verilebilir. Besin piramidini göste-
                                     ren afiş tasarlamaları, şiir yazmaları, şarkı bestelemeleri, poster hazırlama-
                                     ları istenebilir. Ayrıca maket dijital olarak tasarlanabilir.
         Ürün
                                     ÜF2: Soruların yanıtları yazılı olarak verilebilir, kabartma harfler kullanıla-
                                     rak hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. İhtiyaç duyan öğrencilere
                                     fazla süre verilebilir. Değerlendirme öğretmen tarafından yapılabilir. Değer-
                                     lendirme tanılayıcı dallanmış ağaç ile yapılabilir.
                                     FÖOD1: Öğretmen öğrencilerin oyun oynayabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     düzenleyebilir. Oyun etkinliğine fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan
         Düzenlemeleri               öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortam sağlayabilir. Grup
                                     üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir.

    112
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117