Page 112 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 112
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 16
TEMA: EKOLOJİ
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY. 10.2.3. Ekosistemdeki enerji akışıyla ilgili tümevarımsal akıl yürütebilme
a) Ekosistemdeki enerji akışıyla ilgili örüntüleri oluşturur.
Basamaklandırılmış Bilgi
Birimleri b) Oluşturduğu örüntülerden yola çıkarak ekosistemdeki madde ve enerji
akışıyla ilgili genelleme yapar.
8. sınıfta “Besin Zinciri ve Enerji Akışı” konusu kapsamında besin zincirini,
Ön Koşul Beceriler/Temel besin piramidinin üretici ve tüketici açısından önemini bildiği kabul
Kabuller
edilmektedir.
Ekosistemdeki enerji akışıyla ilgili süreci kavramada güçlük yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Ekosistemin enerji akışındaki örüntüleri ilişkilendirmede güçlük yaşayabilir.
İhtiyaçları
Ekosistemdeki madde ve enerji akışıyla ilgili genellemeler yapıp tümevarım
konusunda güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Çizelge dijital ortamda hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir.
Çizelgeye yapılacak işaretlemeler dijital ortamda yaptırılabilir.
İçerik İF2: Öğretmen tahtaya üreticiden tüketiciye enerji akışını yansıtan bir
kavram haritası çizebilir. Bu haritayı dijital olarak sunabilir, harita üzerindeki
akışı animasyon kullanarak gösterebilir. Ayrıca bu akışı yansıtan videolar
kullanılabilir.
SF1: Öğretmen ekosistemdeki enerji akışını işleyecekleri bilgisini etkileşimli
tahtada yazılı olarak verebilir. Oyunun kuralları hakkında bilgiler yazılı ola-
rak verilebilir, yazılar etkileşimli tahtaya yansıtılabilir. Ekosistemdeki enerji
akışı oyun yerine, besin piramidi görseli etkileşimli tahtada açılarak ve ders
Süreç öğretmeni tarafından düz anlatım tekniği kullanılarak başlatılabilir.
SF2: Öğretmen kavram haritası incelemesi ardından gelen soruları soru cevap
yönteminin yanı sıra tartışmacı yaklaşım ile cevaplayabilir. Ayrıca öğretmen
yine kavram haritasında ele alınan üreticiden tüketiciye enerji akışı ile ilgili bil-
gileri infografik kullanarak sunabilir. Öğretmen infografik üzerindeki bilgileri
özetleyerek öğrencilerin enerji akışı hakkındaki bilgilerini pekiştirebilir.
ÜF1: İhtiyaç duyan öğrencilere fazla süre verilebilir. Besin piramidini göste-
ren afiş tasarlamaları, şiir yazmaları, şarkı bestelemeleri, poster hazırlama-
ları istenebilir. Ayrıca maket dijital olarak tasarlanabilir.
Ürün
ÜF2: Soruların yanıtları yazılı olarak verilebilir, kabartma harfler kullanıla-
rak hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. İhtiyaç duyan öğrencilere
fazla süre verilebilir. Değerlendirme öğretmen tarafından yapılabilir. Değer-
lendirme tanılayıcı dallanmış ağaç ile yapılabilir.
FÖOD1: Öğretmen öğrencilerin oyun oynayabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme Ortamı düzenleyebilir. Oyun etkinliğine fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan
Düzenlemeleri öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortam sağlayabilir. Grup
üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir.
112