Page 115 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 115

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Örnek bir rota değerlendirme çizelgesi aşağıdaki gibidir:


                                           Geyik           Kaplan          Solucan          Kartal
                                       1. Alternatif yol  1. Alternatif yol  1. Alternatif yol  1. Alternatif yol

                                       2. Alternatif yol  2. Alternatif yol  2. Alternatif yol  2. Alternatif yol

                                       3. Alternatif yol  3. Alternatif yol  3. Alternatif yol  3. Alternatif yol


         Uygulama Süreci               4. Alternatif yol  4. Alternatif yol  4. Alternatif yol  4. Alternatif yol

                                          Hata             Hata            Hata             Hata


                                     Oyuna ders süresi de baz alınarak devam edilir. Öğretmen oyunun tamam-
                                     lanmasının ardından üreticiden tüketiciye giden enerji akışı ile ilgili bir kav-
                                     ram haritası çizer (İF2). Kavram haritasını kullanarak üreticiden tüketiciye
                                     bir yolun bulunduğunu, bir zincirin üyesinin diğer bir zincirin de doğal üyesi
                                     olabileceğini söyler. Ayrıca enerji aktarımının üreticiden tüketiciye doğru ol-
                                     duğu bilgilerini kavram haritası üzerinden aktarır. Enerji akışı ile ilgili öğren-
                                     cilerin soruları varsa onları yanıtlar (SF2).

                                     Öğretmen öğrencilerden hep birlikte besin piramidini gösteren koni biçimin-
                                     de bir maket hazırlamalarını ister. Bunun için evden getirilmiş olan mukavva,
                                     renkli karton, plastik hayvan oyuncakları, yapıştırıcı, oyun hamuru gibi mal-
                                     zemeler  kullanılabilir.  Maketin  hazırlanması  sırasında  öğretmen  rehberlik
                                     yapar (ÜF1). Maketin tamamlanmasının ardından maket sınıfın uygun bir
                                     yerinde sergilenir.
                                     Son olarak öğrencilere aşağıda bir örneği verilen yapılandırılmış grid uygu-
                                     lanır. Öğrencilere cevaplamaları için süre verilir. Süre sonunda öğrenciler sıra
                                     arkadaşları ile formlarını değiştirirler. Öğretmen soruların doğru yanıtlarını
                                     verir ve öğrencilerin birbirlerinin puanlarını hesaplamalarını ister. Sınıfta or-
                                     tak olarak hata yapılan konular varsa sorular sorularak tespiti yapılır ve ek
                                     anlatımlarla konu pekiştirilir (ÜF2).

         Değerlendirme               Aşağıda örnek bir grid verilmiştir.

                                                    1               2                3  4
                                        OT, ÇILEK,        GEYIK           ASLAN            ÇAKAL
                                         FINDIK
                                                    5               6   7               8


                                        SOLUCAN          ÇEKIRGE         KURBAĞA           ATMACA

                                                    9              10               11               12


                                          YILAN          KAPLAN           SINCAP            FARE




                                                                                                         115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120