Page 115 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 115
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Örnek bir rota değerlendirme çizelgesi aşağıdaki gibidir:
Geyik Kaplan Solucan Kartal
1. Alternatif yol 1. Alternatif yol 1. Alternatif yol 1. Alternatif yol
2. Alternatif yol 2. Alternatif yol 2. Alternatif yol 2. Alternatif yol
3. Alternatif yol 3. Alternatif yol 3. Alternatif yol 3. Alternatif yol
Uygulama Süreci 4. Alternatif yol 4. Alternatif yol 4. Alternatif yol 4. Alternatif yol
Hata Hata Hata Hata
Oyuna ders süresi de baz alınarak devam edilir. Öğretmen oyunun tamam-
lanmasının ardından üreticiden tüketiciye giden enerji akışı ile ilgili bir kav-
ram haritası çizer (İF2). Kavram haritasını kullanarak üreticiden tüketiciye
bir yolun bulunduğunu, bir zincirin üyesinin diğer bir zincirin de doğal üyesi
olabileceğini söyler. Ayrıca enerji aktarımının üreticiden tüketiciye doğru ol-
duğu bilgilerini kavram haritası üzerinden aktarır. Enerji akışı ile ilgili öğren-
cilerin soruları varsa onları yanıtlar (SF2).
Öğretmen öğrencilerden hep birlikte besin piramidini gösteren koni biçimin-
de bir maket hazırlamalarını ister. Bunun için evden getirilmiş olan mukavva,
renkli karton, plastik hayvan oyuncakları, yapıştırıcı, oyun hamuru gibi mal-
zemeler kullanılabilir. Maketin hazırlanması sırasında öğretmen rehberlik
yapar (ÜF1). Maketin tamamlanmasının ardından maket sınıfın uygun bir
yerinde sergilenir.
Son olarak öğrencilere aşağıda bir örneği verilen yapılandırılmış grid uygu-
lanır. Öğrencilere cevaplamaları için süre verilir. Süre sonunda öğrenciler sıra
arkadaşları ile formlarını değiştirirler. Öğretmen soruların doğru yanıtlarını
verir ve öğrencilerin birbirlerinin puanlarını hesaplamalarını ister. Sınıfta or-
tak olarak hata yapılan konular varsa sorular sorularak tespiti yapılır ve ek
anlatımlarla konu pekiştirilir (ÜF2).
Değerlendirme Aşağıda örnek bir grid verilmiştir.
1 2 3 4
OT, ÇILEK, GEYIK ASLAN ÇAKAL
FINDIK
5 6 7 8
SOLUCAN ÇEKIRGE KURBAĞA ATMACA
9 10 11 12
YILAN KAPLAN SINCAP FARE
115