Page 120 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 120

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                     Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması
                                     amacıyla sürdürülebilirliği ve sürdürülebilirliği etkileyen unsurlarla ilgili
                                     bilgileri yazar. Oluşturulan bilgi kartları ya da sunular sınıfta herkes
                                     tarafından görülebilecek bir noktada sergilenir.

                                     Ürün Değerlendirme: Öğretmen öğrencilerinden elde ettikleri bilgilerin
         Etkinlik Açıklaması
                                     ışığında slogan oluşturmalarını ve yazdıkları sloganları renkli kartonlara
                                     yazarak sınıfta sergilemelerini ister. Böylece öğrenciler bilgilerini ürün
                                     oluşturmada kullanma fırsatı elde eder.
                                     Dereceli Puanlama Anahtarı: Öğrencilerin derse dair süreçleri dereceli
                                     puanlama anahtarı ile değerlendirilir.


                                     Öğretmen öğrencilere sürdürülebilirlik ile ilgili bir video izleterek derse
                                     başlar.

                                     Örnek link: http://meb.ai/624jrl
                                     Öğrencilere “Sürdürülebilirliğin ne olduğu?” sorusu ile  derse giriş yapılır,
                                     öğrencilerin sunduğu ön bilgiler alınır.  Daha sonra tahtanın ortasına büyük
                                     harflerle “SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK” ifadesi yazılır. Ders sürecinde bu soruların
                                     cevaplanacağı bilgisi paylaşılır. Öğretmen sürdürülebilirliğin tanımını
                                     yaparak derse giriş yapar (SF1).

                                     Ardından sürdürülebilirliğin temel unsurları olan “cansız doğal kaynakların
                                     korunması, aşırı tüketilmemesi, doğal yaşam alanlarının korunması, su
                                     kirliliğinin önlenmesi, biyoçeşitliliğin ve canlı türlerinin korunması vb.”
                                     ifadeleri tahtada yer alan “SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK” ifadesi ile ilişkilendirilerek
                                     bir kavram haritası altında tahtaya aktarılır (İF1). Öğretmen burada
                                     sürdürülebilirlikle ilişkilendirilmiş olan kavramları araştıracaklarını söyler
                                     (SF2). Öğretmen araştırma için öğrencilerin nasıl çalışmak istediklerini
         Uygulama Süreci             belirlemek adına seçim kartları kullanarak grupları oluşturur (SF3). Ardından
                                     grupların sayısına göre (bireysel ya da küçük grup) sınıfta çalışma alanları
                                     oluşturulur (FÖOD1). Öğretmen öğrencilerin sürdürülebilirlik ile ilgili temel
                                     kavramları araştırırken kullanabilecekleri materyalleri sınıf ortamında
                                     öğrencilerin kolay erişebileceği bir yere getirir. Bunun için ders kitapları,
                                     kaynak kitaplar, bilimsel dergiler, görseller, OGM materyal üzerindeki dijital
                                     içerikler, bilgisayar sunulur (İF2).  Öğretmen grupların ayrılmasının ardından
                                     her bir gruba yazılı bir biçimde araştırma yönergesini sunar (İF3).

                                      Araştırma Yönergesi
                                      Yapacağınız araştırmayı aşağıdaki sorulara yanıt verecek şekilde
                                      yapmanız beklenmektedir.
                                      1. Sürdürülebilirlik kavramını daha önce duydunuz mu?
                                      2. Sürdürülebilirlik deyince ne anlıyorsunuz?

                                      3. Yenilenebilen ve yenilenemeyen doğal kaynaklar nelerdir?
                                      4. Sürdürülebilirliği etkileyen faktörler nelerdir?





    120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125