Page 120 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 120
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması
amacıyla sürdürülebilirliği ve sürdürülebilirliği etkileyen unsurlarla ilgili
bilgileri yazar. Oluşturulan bilgi kartları ya da sunular sınıfta herkes
tarafından görülebilecek bir noktada sergilenir.
Ürün Değerlendirme: Öğretmen öğrencilerinden elde ettikleri bilgilerin
Etkinlik Açıklaması
ışığında slogan oluşturmalarını ve yazdıkları sloganları renkli kartonlara
yazarak sınıfta sergilemelerini ister. Böylece öğrenciler bilgilerini ürün
oluşturmada kullanma fırsatı elde eder.
Dereceli Puanlama Anahtarı: Öğrencilerin derse dair süreçleri dereceli
puanlama anahtarı ile değerlendirilir.
Öğretmen öğrencilere sürdürülebilirlik ile ilgili bir video izleterek derse
başlar.
Örnek link: http://meb.ai/624jrl
Öğrencilere “Sürdürülebilirliğin ne olduğu?” sorusu ile derse giriş yapılır,
öğrencilerin sunduğu ön bilgiler alınır. Daha sonra tahtanın ortasına büyük
harflerle “SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK” ifadesi yazılır. Ders sürecinde bu soruların
cevaplanacağı bilgisi paylaşılır. Öğretmen sürdürülebilirliğin tanımını
yaparak derse giriş yapar (SF1).
Ardından sürdürülebilirliğin temel unsurları olan “cansız doğal kaynakların
korunması, aşırı tüketilmemesi, doğal yaşam alanlarının korunması, su
kirliliğinin önlenmesi, biyoçeşitliliğin ve canlı türlerinin korunması vb.”
ifadeleri tahtada yer alan “SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK” ifadesi ile ilişkilendirilerek
bir kavram haritası altında tahtaya aktarılır (İF1). Öğretmen burada
sürdürülebilirlikle ilişkilendirilmiş olan kavramları araştıracaklarını söyler
(SF2). Öğretmen araştırma için öğrencilerin nasıl çalışmak istediklerini
Uygulama Süreci belirlemek adına seçim kartları kullanarak grupları oluşturur (SF3). Ardından
grupların sayısına göre (bireysel ya da küçük grup) sınıfta çalışma alanları
oluşturulur (FÖOD1). Öğretmen öğrencilerin sürdürülebilirlik ile ilgili temel
kavramları araştırırken kullanabilecekleri materyalleri sınıf ortamında
öğrencilerin kolay erişebileceği bir yere getirir. Bunun için ders kitapları,
kaynak kitaplar, bilimsel dergiler, görseller, OGM materyal üzerindeki dijital
içerikler, bilgisayar sunulur (İF2). Öğretmen grupların ayrılmasının ardından
her bir gruba yazılı bir biçimde araştırma yönergesini sunar (İF3).
Araştırma Yönergesi
Yapacağınız araştırmayı aşağıdaki sorulara yanıt verecek şekilde
yapmanız beklenmektedir.
1. Sürdürülebilirlik kavramını daha önce duydunuz mu?
2. Sürdürülebilirlik deyince ne anlıyorsunuz?
3. Yenilenebilen ve yenilenemeyen doğal kaynaklar nelerdir?
4. Sürdürülebilirliği etkileyen faktörler nelerdir?
120