Page 123 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 123
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 18
TEMA: EKOLOJİ
Etkinliğe Dönüştürülecek BİY.10.2.7. Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarını bilimsel olarak
Öğrenme Çıktıları sorgulayabilme
a) Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarıyla ilgili araştırma sorusu belirler.
b) Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarıyla ilgili araştırma sorusunu
cevaplamak için bir tablo/model oluşturur.
c) Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarıyla ilgili araştırma planlar.
Basamaklandırılmış Bilgi ç) Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarıyla ilgili elde ettiği verileri analiz
Birimleri eder ve yorumlar.
d) Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarıyla ilgili elde ettiği kanıtlara dayalı
açıklama yapar ve ekolojik ayak izini küçültebilmeye yönelik çözüm üretir.
e) Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarıyla ilgili elde ettiği bilgileri
değerlendirir ve paylaşır.
Öğrencilerin su ayak izi, sürdürülebilir yaşam kavramları ile kaynakların
Ön Koşul Beceriler/Temel tasarruflu kullanımını (7. sınıf); sürdürülebilir kalkınma, karbon ayak izi ve
Kabuller hava kirliliği kavramlarını (8. sınıf) fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul
edilmektedir.
Öğrenciler ekolojik ayak izi kavramını öğrenmede güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler ekolojik ayak izini artıran unsurları anlamada güçlük yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler ekolojik ayak izini azaltmak için alınacak önlemleri anlamada
İhtiyaçları güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler geri dönüşümün ülke ekonomisine katkısına ilişkin çözüm
önerileri sunma konusunda güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: İzletilecek kısa filme alt yazı seçeneği eklenebilir, filmin kontrast
ayarı öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir, videonun oynatma hızı
ayarlanabilir, video içeriği ile ilgili sesli betimlemeler yapılabilir.
İF2: Burada her öğrencinin ilgileri, öğrenme stilleri doğrultusunda
İçerik ve öğretmen rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı
materyaller, videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları
sağlanabilir. Böylece birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte
ihtiyaç duyan öğrencilere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen
tarafından hazır kaynaklar sunulabilir.
123