Page 123 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 123

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 18

        TEMA: EKOLOJİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek    BİY.10.2.7. Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarını bilimsel olarak
         Öğrenme Çıktıları           sorgulayabilme
                                     a) Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarıyla ilgili araştırma sorusu belirler.
                                     b) Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarıyla ilgili araştırma sorusunu
                                     cevaplamak için bir tablo/model oluşturur.
                                     c) Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarıyla ilgili araştırma planlar.
         Basamaklandırılmış Bilgi    ç) Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarıyla ilgili elde ettiği verileri analiz
         Birimleri                   eder ve yorumlar.

                                     d) Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarıyla ilgili elde ettiği kanıtlara dayalı
                                     açıklama yapar ve ekolojik ayak izini küçültebilmeye yönelik çözüm üretir.

                                     e) Ekolojik ayak izini küçültebilme yollarıyla ilgili elde ettiği bilgileri
                                     değerlendirir ve paylaşır.

                                     Öğrencilerin su ayak izi, sürdürülebilir yaşam kavramları ile kaynakların
         Ön Koşul Beceriler/Temel    tasarruflu kullanımını (7. sınıf); sürdürülebilir kalkınma, karbon ayak izi ve
         Kabuller                    hava kirliliği kavramlarını (8. sınıf) fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul
                                     edilmektedir.
                                     Öğrenciler ekolojik ayak izi kavramını öğrenmede güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler ekolojik ayak izini artıran unsurları anlamada güçlük yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci          Öğrenciler ekolojik ayak izini azaltmak için alınacak önlemleri anlamada
         İhtiyaçları                 güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler geri dönüşümün ülke ekonomisine katkısına ilişkin çözüm
                                     önerileri sunma konusunda güçlük yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1: İzletilecek kısa filme alt yazı seçeneği eklenebilir, filmin kontrast
                                     ayarı öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir, videonun oynatma hızı
                                     ayarlanabilir, video içeriği ile ilgili sesli betimlemeler yapılabilir.
                                      İF2: Burada her öğrencinin ilgileri, öğrenme stilleri doğrultusunda
         İçerik                      ve öğretmen rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı
                                     materyaller, videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları
                                     sağlanabilir. Böylece birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte
                                     ihtiyaç duyan öğrencilere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen
                                     tarafından hazır kaynaklar sunulabilir.














                                                                                                         123
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128