Page 127 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 127

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Mektup Yazma: Son aşamada öğretmen öğrencilerden çeşitli kamu kurum-
                                     ları ve STK’lara hitaben çözüm önerilerini de anlatan ve içerisinde 5N1K so-
                                     rularına yanıt verecek ifadelerin yazılı olduğu bir mektup yazmalarını ister.
                                     Bu formatta bir mektup yazan öğrenciler duygu ve düşüncelerini organize bir
         Etkinlik Açıklaması         biçimde sunmayı öğrenir.

                                     Ürün Oluşturma (Albüm): Bu şekilde yazılmış olan mektuplar bir araya ge-
                                     tirilerek bir albüm oluşturulur ve tüm okulun kullanımına sunulur. Böylelikle
                                     öğrenme çıktıları yaygınlaştırılır.
                                     Öğretmen sınıfa iklim değişikliği ile ilgili bir haber metni ile gelir. Metni öğ-
                                     rencilere  okur  ve  “Sizce  bu  olumsuz  tablonun  oluşumunda  hangi  canlıların
                                     rolü olabilir? İnsanın katkısı ne olabilir?” gibi sorularla ekolojik ayak izine dik-
                                     kati çeker. Ardından ekolojik ayak izi ile ilgili temel kavramlar, ekolojik ayak
                                     izi ile ilgili çalışma yapan kurum ve kuruluşlar hakkında bilgi verir. Ders kap-
                                     samında ekolojik ayak izi küçültme hakkında münazara yapılacağı söylene-
                                     rek derse giriş yapılır (SF1).
                                     Öğrencilerin incelemelerinin ardından münazara yapılır. Öncelikle münaza-
                                     raya katılmak isteyen öğrencilerden iki grup oluşturulur.  Bir grup “Ekolojik
                                     ayak izinin artmasının en önemli sebebi insandır.” görüşünü, diğer grup ise
                                     “Ekolojik ayak izinin artmasının en önemli sebebi insan dışı faktörlerdir.” gö-
                                     rüşünü paylaşır (SF2).
                                     Öğretmen öncelikle sınıfın tümüne ekolojik ayak izi ve geri dönüşüm ile ilgili
                                     bir kısa film izletir (İF1). Ardından öğrencilere ekolojik ayak izini küçültme ve
                                     geri dönüşüm ile ilgili makaleler, süreli yayınların olduğu dökümanlar sunulur
                                     (İF2). Öğrencilerden bu yayınları incelemeleri istenir. Öğrencilere tüm kay-
                                     nakları incelemeleri için süre verilir. Bu süreçte münazaraya katılacak öğren-
                                     cilerden kendi görüşlerini savunurken kullanacakları yazılı bir metin oluştur-
         Uygulama Süreci             maları istenir.

                                     Münazara yapılır ve sonrasında öğretmen tüm sınıfa yönelik ön öğrenmele-
                                     rinin değişip değişmediğini, münazarayı dinleme ve anlama konusunda ön
                                     bilgilerin  onları  yönlendirip  yönlendirmediğini  sorar.  Gelen  cevaplara  göre
                                     öğretmen ekolojik ayak izi küçültme ve geri dönüşüm konusunda özetlemeler
                                     yaparak münazarayı sonlandırır (SF3).
                                     Münazara ardından öğretmen farklı rollere bürünüp ekolojik ayak izi küçült-
                                     me ve geri dönüşüm ile ilgili ürünler oluşturacaklarını, bunu RAFT tekniği ile
                                     yapacaklarını bildirir.
                                     Ders kapsamında kullanılabilecek örnek bir RAFT aşağıdaki gibi olabilir;


                                            Rol            Seyirci           Tür             Konu
                                                                                        Atık maddelerin
                                      Öğrenci          Okul            Sunu
                                                                                        geri dönüşümü
                                                                                        Ağaçlandırma-
                                      Ağaç             Tema Yetkilisi  Dramatizasyon
                                                                                        nın önemi






                                                                                                         127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132