Page 132 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 132
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğrencilere bitkisel hormonların etki mekanizmalarını öğrenecekleri ve
bitkisel hormonların bitki gelişiminde etkili olduğu bilgisi paylaşılırken konu
ile ilgili video izletilebilir, bilimsel dergilerin konu ile ilgili içerikleri paylaşılabi-
lir, öğretmenin konu ile ilgili daha önceden araştırarak sınıfa getireceği ma-
kaleler dağıtırak derse giriş yapılabilir.
SF2: Konuşma halkası tekniği kullanılabilir. Gruplama sürecinde desteğe ih-
tiyacı olan öğrencilerin küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, öğretmen
tarafından sözel olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir.
SF3: Öğretmen etilenin bir meyveden başka bir meyveye geçebileceğini de-
monstrasyon yoluyla, görsellerle desteklenen afişlerle, etkileşimli tahtadan
EBA içeriğini kullanarak açıklayabilir.
SF4: Burada her öğrencinin ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğ-
retmen rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller,
videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böylelikle
birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrencilere
öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır kaynaklar su-
nularak araştırma yapmaları sağlanabilir.
SF5: Öğretmen bilgileri etkileşimli tahtada yazılı olarak verebilir. Yazılı ola-
rak hazırlanacak bilgiler ihtiyaç duyan öğrencilere kabartma harfler kulla-
Süreç narak verilebilir; şekil-zemin karşıtlığı gözeterek, sesli betimlemeler kullana-
rak, görselleştirmelere yer vererek hazırlanabilir.
SF6: Görseller, dokunulabilir modeller olarak verilebilir, dijital ortamda ses-
lendirilebilir. Sorular yazılı olarak verilebilir, kabartma harfler kullanarak
yazılabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Öğretmen bilgileri etkileşimli tah-
tada yazılı olarak verebilir. Yazılı olarak hazırlanacak bilgiler ihtiyaç duyan
öğrencilere kabartma harfler kullanarak verilebilir, şekil-zemin karşıtlığı gö-
zeterek, sesli betimlemeler kullanarak, görselleştirmelere yer vererek hazır-
lanabilir. Öğretmen bitkisel hormonlardan absisik asit hormonunun da etki
mekanizmalarını demonstrasyon yoluyla, görsellerle desteklenen afişlerle,
etkileşimli tahtadan EBA içeriğini kullanarak açıklayabilir.
SF7: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere küçük grupla ça-
lışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebilir,
sesli betimleme yapılabilir.
SF8: Öğretmen öğrencilerden aldığı cevapları etkileşimli tahtada yazarken
öğrencilerin görebilmesi için büyük punto kullanabilir, yazdığı cevapları diji-
tal ortamda seslendirerek sunabilir.
SF9: Köşeleme tekniği kullanılırken sunum yapacak öğrencilerin örnek su-
numlar izleyerek sunum yapma sürecine hazır olmaları sağlanabilir. Sunum
sırasında kullanacakları bilgi metinleri, görseller hazırlamaları, hazırladıkla-
rı sunumları dijital ortamda sunmalarına olanak sağlanabilir. Köşeleme yeri-
ne öğrenme menüsü kullanılabilir.
132