Page 132 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 132

Biyoloji

        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     SF1: Öğrencilere bitkisel hormonların etki mekanizmalarını öğrenecekleri ve
                                     bitkisel hormonların bitki gelişiminde etkili olduğu bilgisi paylaşılırken konu
                                     ile ilgili video izletilebilir, bilimsel dergilerin konu ile ilgili içerikleri paylaşılabi-
                                     lir, öğretmenin konu ile ilgili daha önceden araştırarak sınıfa getireceği ma-
                                     kaleler dağıtırak derse giriş yapılabilir.

                                     SF2: Konuşma halkası tekniği kullanılabilir. Gruplama sürecinde desteğe ih-
                                     tiyacı olan öğrencilerin küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, öğretmen
                                     tarafından sözel olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir.
                                     SF3: Öğretmen etilenin bir meyveden başka bir meyveye geçebileceğini de-
                                     monstrasyon yoluyla, görsellerle desteklenen afişlerle, etkileşimli tahtadan
                                     EBA içeriğini kullanarak açıklayabilir.

                                     SF4: Burada her öğrencinin ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğ-
                                     retmen rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller,
                                     videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böylelikle
                                     birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrencilere
                                     öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır kaynaklar su-
                                     nularak araştırma yapmaları sağlanabilir.
                                     SF5: Öğretmen bilgileri etkileşimli tahtada yazılı olarak verebilir. Yazılı ola-
                                     rak hazırlanacak bilgiler ihtiyaç duyan öğrencilere kabartma harfler kulla-
         Süreç                       narak verilebilir; şekil-zemin karşıtlığı gözeterek, sesli betimlemeler kullana-
                                     rak, görselleştirmelere yer vererek hazırlanabilir.
                                     SF6: Görseller, dokunulabilir modeller olarak verilebilir, dijital ortamda ses-
                                     lendirilebilir.  Sorular  yazılı  olarak  verilebilir,  kabartma  harfler  kullanarak
                                     yazılabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Öğretmen bilgileri etkileşimli tah-
                                     tada yazılı olarak verebilir. Yazılı olarak hazırlanacak bilgiler ihtiyaç duyan
                                     öğrencilere kabartma harfler kullanarak verilebilir,  şekil-zemin karşıtlığı gö-
                                     zeterek, sesli betimlemeler kullanarak, görselleştirmelere yer vererek hazır-
                                     lanabilir. Öğretmen bitkisel hormonlardan absisik asit hormonunun da etki
                                     mekanizmalarını  demonstrasyon  yoluyla,  görsellerle  desteklenen  afişlerle,
                                     etkileşimli tahtadan EBA içeriğini kullanarak açıklayabilir.
                                     SF7: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere küçük grupla ça-
                                     lışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebilir,
                                     sesli betimleme yapılabilir.

                                     SF8: Öğretmen öğrencilerden aldığı cevapları etkileşimli tahtada yazarken
                                     öğrencilerin görebilmesi için büyük punto kullanabilir, yazdığı cevapları diji-
                                     tal ortamda seslendirerek sunabilir.
                                     SF9: Köşeleme tekniği kullanılırken sunum yapacak öğrencilerin örnek su-
                                     numlar izleyerek sunum yapma sürecine hazır olmaları sağlanabilir. Sunum
                                     sırasında kullanacakları bilgi metinleri, görseller hazırlamaları, hazırladıkla-
                                     rı sunumları dijital ortamda sunmalarına olanak sağlanabilir. Köşeleme yeri-
                                     ne öğrenme menüsü kullanılabilir.








    132
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137