Page 133 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 133
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ÜF1: Öğretmen durum koşullarını ayarlayabileceği bir simülasyon ile etkin-
liği gerçekleştirebilir. Simülasyonda durum koşullarını ayarlayarak deney
sonuçlarını öğrencinin gözlemlemesi sağlanabilir. Öğretmen bilgileri etkile-
şimli tahtada yazılı olarak verebilir. Yazılı olarak hazırlanacak bilgiler ihtiyaç
duyan öğrencilere kabartma harfler kullanarak verilebilir, şekil-zemin karşıt-
Ürün
lığı gözeterek, sesli betimlemeler kullanarak, görselleştirmelere yer vererek
hazırlanabilir.
ÜF2: Öğrenciler tablo yerine farklı veri görselleştirme teknikleri kullanabilir.
Çizgi grafik, pasta grafik gibi. Öğrenciler ürünlerini poster olarak sunulabilir,
broşür hazırlayabilir, afiş olarak hazırlayabilirler. Hazırladıkları içerikleri di-
jital ortamda sunabilir.
FÖOD1: Öğretmen öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grup
üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir.
FÖOD2: Öğretmen öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grup
Fiziksel Öğrenme Ortamı
Düzenlemeleri üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir. Birey-
sel çalışmak isteyen öğrenciler için sessiz ortam sağlanabilir. İhtiyaç duyan
öğrenciler için küçük gruplar oluşturulabilir.
FÖOD3: Öğrencilerin etkinlikte kullanacakları materyallere erişimini kolay-
laştıracak ve materyallerin düzenli kullanımını sağlayacak sepetler ya da
masa üstü çekmeceleri kullanılabilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için
materyalin üzerine ne amaçla kullanılacağını içeren isim etiketleri yapıştırı-
labilir.
133