Page 133 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 133

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     ÜF1: Öğretmen durum koşullarını ayarlayabileceği bir simülasyon ile etkin-
                                     liği  gerçekleştirebilir.  Simülasyonda  durum  koşullarını  ayarlayarak  deney
                                     sonuçlarını öğrencinin gözlemlemesi sağlanabilir. Öğretmen bilgileri etkile-
                                     şimli tahtada yazılı olarak verebilir. Yazılı olarak hazırlanacak bilgiler ihtiyaç
                                     duyan öğrencilere kabartma harfler kullanarak verilebilir, şekil-zemin karşıt-
         Ürün
                                     lığı gözeterek, sesli betimlemeler kullanarak, görselleştirmelere yer vererek
                                     hazırlanabilir.
                                     ÜF2: Öğrenciler tablo yerine farklı veri görselleştirme teknikleri kullanabilir.
                                     Çizgi grafik, pasta grafik gibi. Öğrenciler ürünlerini poster olarak sunulabilir,
                                     broşür hazırlayabilir, afiş olarak hazırlayabilirler. Hazırladıkları içerikleri di-
                                     jital ortamda sunabilir.

                                     FÖOD1:  Öğretmen  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
                                     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
                                     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grup
                                     üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir.

                                     FÖOD2:  Öğretmen  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
                                     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
                                     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grup
         Fiziksel Öğrenme Ortamı
         Düzenlemeleri               üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir. Birey-
                                     sel çalışmak isteyen öğrenciler için sessiz ortam sağlanabilir. İhtiyaç duyan
                                     öğrenciler için küçük gruplar oluşturulabilir.
                                     FÖOD3: Öğrencilerin etkinlikte kullanacakları materyallere erişimini kolay-
                                     laştıracak  ve  materyallerin  düzenli  kullanımını  sağlayacak  sepetler  ya  da
                                     masa  üstü  çekmeceleri  kullanılabilir.  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için
                                     materyalin üzerine ne amaçla kullanılacağını içeren isim etiketleri yapıştırı-
                                     labilir.




































                                                                                                         133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138