Page 131 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 131

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 19

        TEMA: TEPKİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek    BİY.11.1.2.  Bitkisel  hormonların  meyve  olgunlaşması  ve  bitki  gelişimindeki
         Öğrenme Çıktıları           etkileri hakkında analojik akıl yürütebilme
                                     a) Meyve olgunlaşmasında etilenin, bitki gelişiminde absisik asidin etkilerini
                                     deney yaparak gözlemler.
         Basamaklandırılmış Bilgi    b) Meyve olgunlaşmasında etilenin, bitki gelişiminde absisik asidin etkilerini
         Birimleri                   tespit eder.
                                     c) Meyve olgunlaşmasında etilenin, bitki gelişiminde absisik asidin etkilerinin
                                     benzerlikleri üzerinden çıkarım yapar.
         Ön Koşul Beceriler/Temel    Öğrencilerin hormonlara ilişkin temel bilgileri 6. sınıf fen bilimleri dersinde
         Kabuller                    öğrendikleri kabul edilmektedir.
                                     Öğrenciler bitkisel hormonları anlamada güçlük yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları                 Öğrenciler etilen hormonunu ve etkilerini anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler absisik asit hormonunu ve etkilerini anlamada güçlük yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Öğretmen tarafından hazırlanan gözlem formu kabartma harfler kul-
                                     lanarak,  şekil-zemin  karşıtlığı  gözeterek,  sesli  betimlemeler  kullanarak,
                                     görselleştirmelere yer vererek hazırlanabilir. Gözlem formu dijital ortamda
                                     hazırlanarak  sunulabilir,  öğrencilerin  formu  dijital  ortamda  doldurmaları
                                     sağlanabilir. Öğrencilerden gözlemledikleri bitkinin değişim süreçlerine ait
                                     görselleri dijital form üzerine gün gün  kaydetmeleri istenebilir.

                                     İF2: Öğrencilerin absisik asit hormonunun etki mekanizmasını araştırırken;
                                     ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğretmen rehberliğinde kitaplar,
                                     dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller, dijital içerikler (videolar, ani-
         İçerik                      masyonlar) vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böyle-
                                     likle birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrenci-
                                     lere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır kaynaklar
                                     sunulabilir.

                                     İF3:  Aşırı  sıcak  ya  da  aşırı  soğukta  bekletilmiş  bitki  görsellerini  etkileşimli
                                     tahta kullanılarak dijital içeriklerden, dijital içerikler sesli olarak betimlene-
                                     bilir. Ders kitabından, bilimsel kaynaklar sunularak incelemeleri sağlanabilir.
                                     Öğretmen daha önceden aşırı sıcak ya da aşırı soğukta bekletilmiş bitki ör-
                                     neklerini sınıfa getirerek öğrencilerin görmelerine ve dokunmalarına olanak
                                     sağlayabilir.













                                                                                                         131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136