Page 131 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 131
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 19
TEMA: TEPKİ
Etkinliğe Dönüştürülecek BİY.11.1.2. Bitkisel hormonların meyve olgunlaşması ve bitki gelişimindeki
Öğrenme Çıktıları etkileri hakkında analojik akıl yürütebilme
a) Meyve olgunlaşmasında etilenin, bitki gelişiminde absisik asidin etkilerini
deney yaparak gözlemler.
Basamaklandırılmış Bilgi b) Meyve olgunlaşmasında etilenin, bitki gelişiminde absisik asidin etkilerini
Birimleri tespit eder.
c) Meyve olgunlaşmasında etilenin, bitki gelişiminde absisik asidin etkilerinin
benzerlikleri üzerinden çıkarım yapar.
Ön Koşul Beceriler/Temel Öğrencilerin hormonlara ilişkin temel bilgileri 6. sınıf fen bilimleri dersinde
Kabuller öğrendikleri kabul edilmektedir.
Öğrenciler bitkisel hormonları anlamada güçlük yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Öğrenciler etilen hormonunu ve etkilerini anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler absisik asit hormonunu ve etkilerini anlamada güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen tarafından hazırlanan gözlem formu kabartma harfler kul-
lanarak, şekil-zemin karşıtlığı gözeterek, sesli betimlemeler kullanarak,
görselleştirmelere yer vererek hazırlanabilir. Gözlem formu dijital ortamda
hazırlanarak sunulabilir, öğrencilerin formu dijital ortamda doldurmaları
sağlanabilir. Öğrencilerden gözlemledikleri bitkinin değişim süreçlerine ait
görselleri dijital form üzerine gün gün kaydetmeleri istenebilir.
İF2: Öğrencilerin absisik asit hormonunun etki mekanizmasını araştırırken;
ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğretmen rehberliğinde kitaplar,
dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller, dijital içerikler (videolar, ani-
İçerik masyonlar) vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böyle-
likle birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrenci-
lere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır kaynaklar
sunulabilir.
İF3: Aşırı sıcak ya da aşırı soğukta bekletilmiş bitki görsellerini etkileşimli
tahta kullanılarak dijital içeriklerden, dijital içerikler sesli olarak betimlene-
bilir. Ders kitabından, bilimsel kaynaklar sunularak incelemeleri sağlanabilir.
Öğretmen daha önceden aşırı sıcak ya da aşırı soğukta bekletilmiş bitki ör-
neklerini sınıfa getirerek öğrencilerin görmelerine ve dokunmalarına olanak
sağlayabilir.
131