Page 134 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 134

Biyoloji

        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Bitkisel Hormonlar
         Konu                        Bitkisel hormonlar
                                     Meyve olgunlaşmasında etilenin etkisini anlama
                                     Bitki gelişiminde absisik asidin etkisini anlama
         Öğrenme Hedefleri           Meyve olgunlaşmasında etilen etkisini tespit etme

                                     Meyve  olgunlaşmasında  etilenin,  bitki  gelişiminde  absisik  asidin  etkilerinin
                                     benzerlikleri üzerinden çıkarım yapma
                                     Yarı yapılandırılmış gözlem formu
                                     Olgun elma, olgunlaşmamış kivi

         Materyaller                 Aşırı sıcak ya da aşırı soğukta bekletilmiş bitki görselleri
                                     Seçim kartları
                                     Tablo

         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte ön koşullar, gözlem yapma, Rulman tekniği, düz anlatım, seçim
                                     kartı, esnek gruplama, soru-cevap, veri görselleştirme, köşeleme  yöntemleri
                                     kullanılacaktır.
                                     Ön Koşullar: Öğrencilere ders öncesinde bir gözlem formu dağıtılır ve öğren-
                                     cilerin olgun bir elma ile olgunlaşmamış bir kiviyi aynı kese kağıdına koyarak
                                     sınıfın karanlık bir yerinde bekletilmesini sağlar. Bu etkinlikte sonuç almak
                                     için 10 gün önceden başlanılması önerilir.

                                     Her gün aynı saatte gözlemlenerek edinilen bilgilerin gözlem formuna kay-
                                     dedilmesini söyler. Bu şekilde öğrencilerin sorumlu davranış ve gözlem yete-
                                     neği geliştirilir.
                                     Gözlem Yapma, Kayıt Alma: Öğrencilerden ham kivilerin yanına elma ko-
                                     yarak ışık görmeyen bir yerde bekletmeleri ve kivilerdeki değişikliği gözlem-
                                     lemeleri istenir. Bu şekilde öğrencilerin sorumlu davranış ve gözlem yeteneği
         Etkinlik Açıklaması         geliştirir.
                                     Rulman Tekniği: Öğrencilerin yüzleri birbirine dönük şekilde iç içe, iki halka
                                     biçiminde oturup gözlem sonuçlarını tartışmaları sağlanır. Böylece öğrenci-
                                     lerin birbirlerinin düşüncelerini paylaşmaları sağlanır.
                                     Düz Anlatım: Öğretmen öğrencilere bitkisel hormonlarla ilgili bilgileri akta-
                                     rır, bilgi sahibi olmalarını sağlar.
                                     Seçim Kartı: Öğrencilerin kendi istedikleri şekilde, kendi öğrenme stillerine
                                     göre değerlendirilme hakkı gözetilir.
                                     Esnek Gruplama: Öğrenciler esnek şekilde gruplandırılarak farklı fikirlere,
                                     esnek bakış açısına ve grupla çalışma becerilerine sahip olur.
                                     Soru-Cevap: Öğretmen öğrencilere açık uçlu sorular sorar. Böylece çözüme
                                     giden yolda onları teşvik eder.




    134
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139