Page 134 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 134
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Bitkisel Hormonlar
Konu Bitkisel hormonlar
Meyve olgunlaşmasında etilenin etkisini anlama
Bitki gelişiminde absisik asidin etkisini anlama
Öğrenme Hedefleri Meyve olgunlaşmasında etilen etkisini tespit etme
Meyve olgunlaşmasında etilenin, bitki gelişiminde absisik asidin etkilerinin
benzerlikleri üzerinden çıkarım yapma
Yarı yapılandırılmış gözlem formu
Olgun elma, olgunlaşmamış kivi
Materyaller Aşırı sıcak ya da aşırı soğukta bekletilmiş bitki görselleri
Seçim kartları
Tablo
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte ön koşullar, gözlem yapma, Rulman tekniği, düz anlatım, seçim
kartı, esnek gruplama, soru-cevap, veri görselleştirme, köşeleme yöntemleri
kullanılacaktır.
Ön Koşullar: Öğrencilere ders öncesinde bir gözlem formu dağıtılır ve öğren-
cilerin olgun bir elma ile olgunlaşmamış bir kiviyi aynı kese kağıdına koyarak
sınıfın karanlık bir yerinde bekletilmesini sağlar. Bu etkinlikte sonuç almak
için 10 gün önceden başlanılması önerilir.
Her gün aynı saatte gözlemlenerek edinilen bilgilerin gözlem formuna kay-
dedilmesini söyler. Bu şekilde öğrencilerin sorumlu davranış ve gözlem yete-
neği geliştirilir.
Gözlem Yapma, Kayıt Alma: Öğrencilerden ham kivilerin yanına elma ko-
yarak ışık görmeyen bir yerde bekletmeleri ve kivilerdeki değişikliği gözlem-
lemeleri istenir. Bu şekilde öğrencilerin sorumlu davranış ve gözlem yeteneği
Etkinlik Açıklaması geliştirir.
Rulman Tekniği: Öğrencilerin yüzleri birbirine dönük şekilde iç içe, iki halka
biçiminde oturup gözlem sonuçlarını tartışmaları sağlanır. Böylece öğrenci-
lerin birbirlerinin düşüncelerini paylaşmaları sağlanır.
Düz Anlatım: Öğretmen öğrencilere bitkisel hormonlarla ilgili bilgileri akta-
rır, bilgi sahibi olmalarını sağlar.
Seçim Kartı: Öğrencilerin kendi istedikleri şekilde, kendi öğrenme stillerine
göre değerlendirilme hakkı gözetilir.
Esnek Gruplama: Öğrenciler esnek şekilde gruplandırılarak farklı fikirlere,
esnek bakış açısına ve grupla çalışma becerilerine sahip olur.
Soru-Cevap: Öğretmen öğrencilere açık uçlu sorular sorar. Böylece çözüme
giden yolda onları teşvik eder.
134